ZZ platen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ZZ platen

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

sinds kort ben ik in het bezit van een Porsche 928 bj.1977.
    Nu kan ik mij enkel op de keuring aanbieden met ZZ platen.
    Is er hier iemand die deze verhuurt of kent men iemand die
    deze platen verhuurd?

Mvg,

Igor

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Ben ik zeer blij mee. ga hem inschrijven voor dagelijks gebruik overigens… 🙂

da’s al een zeer belangrijke stap!

Bedankt voor de info,

ik ben van Kapellen bij Antwerpen.
          Gisteren alvast bij D’ieteren een gelijkvormigheidsattest verkregen 🙂

Vanwaar ben je? Ik ben in het bezit van ZZ platen, bij mij kan je ze huren, maar ik maak hier wel een factuur van, om later aan te tonen bij de belastingdienst dat ik deze auto niet in mijn stock heb gehad maar enkel mijn zz plaat heb verhuurd!

de werkwijze die BC911 hier beschrijft werkt volgens mij nog steeds.
              voorwaarde is wel dat naam en adres van het inschrijvingsbewijs van de DailyDriver en deze data op het roze formulier (aanvraag nummerplaat) van de 928 exact overeenstemmen.
              je haalt je O-plaat op, biedt je auto opnieuw aan ter keuring voor dagelijks gebruik en haalt je definitieve plaat weer af terwijl je je O-plaat meteen daar laat.
              Als je deze procedure op één dag afhaspelt krijg je je wegentaks op de O-plaat ook nog netjes terugbetaald.

Misschien vergis ik mij, maar is de oldtimerkeuring geen optie meer? Vroeger kon dit volgens mij gewoon met de plaat van bijvoorbeeld een andere wagen die op jouw naam staat. Er werd dan zelfs niet naar de cilinderinhoud gekeken.

Eens je dan je O-plaat had kon je hem met die plaat opnieuw laten keuren voor dagelijks gebruik. Weet niet of dit nog kan, maar is misschien het informeren waard.

gd1

@ porsche,

waarom zou je met zz platen niet naar de keuring mogen ?
                  De strenge wetgeving op de z platen is idd zo dat enkel de titularis of één van de wettelijk ingeschreven werknemers zich met de z platen mag aanbieden bij de keuring.
                  Wat betreft de zz platen is het zo dat ten alle tijde de titularis van de plaat moet aanwezig zijn in de wagen waarmee een proefrit wordt gedaan, ook als de wagen wordt voorgereden bij KM. Dus huren/verhuren van zz platen is niet wettelijk, maar in de keuring wordt er niet naar gekeken.

@igordriver

Dus iemand in jouw buurt zoeken die zijn zz platen verhuurt. Van welke regio ben je trouwens ?

Btw : Proficiat met uw aankoop en welkom bij de 928 club 🙂

hopelijk krijg je hem snel de baan op, echt een zalige wagen om mee te rijden. ga je voor een oldtimerkeuring of dagelijks gebruik? de mijne wordt elk jaar gekeurd dagelijks gebruik. nog nooit problemen gehad.
                    veel rijgenot in elk geval.

Tegenwoordig is men zeer streng op het gebruik van Z platen omdat er in het verleden teveel misbruik van werd gemaakt.

Uitlenen of verhuren van Z platen is tegenwoordig bij wet verboden.

Op de keuring wordt het voertuig geregistreerd dat wordt aangeboden met Z-platen. Dit wordt doorgegeven aan desbetreffende dienst die dan kan nakijken of dit voertuig wel degelijk nadien wordt verkocht door de eigenaar van de Z-platen. Is dit niet het geval dan kan hij verdacht worden van verhuur van zijn platen en dat risico loopt de handelaar niet graag.

De eigenaar van de Z-plaat moet zich tegenwoordig ook aanbieden met het betrokken voertuig. Er is ook een database met een lijst van de personen die gemachtigd zijn om met de Z-platen naar de keuring te rijden.

De handelaarsplaten, dus de Z-platen zijn ook beperkt op gebied van cylinderinhoud.
                      Dit wil zeggen dat een handelaar die een inschrijving heeft tot bv. 2000cc je Porsche met grotere cylinderinhoud niet mag en kan laten keuren.

Uitzondering is de proefrittenplaat maar daar kan je dan weer niet mee naar de keuring.

Er zijn natuurlijk zoals met alles achterpoortjes maar die moeten betaald worden. Effe googlen en je vindt wel aanbieders.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.