Aangemaakte reacties
-
jammer voor je Maarten; wij gaan ook… maar hebben al kaarten :lol:
in antwoord op: Zijn er hier Jazz liefhebbers?Honda en Mazda hadden dit al in de jaren ’80 – mijn Honda is er mee uitgerust en ik vind het eerlijk gezegd een gadget.
(+)
Superkorte draaicirkel voor een auto van 4,5m (korter dan de Opel Corsa van mijn vriendin)
Handig als je niet goed kan parkeren, je kan de achterzijde redelijk corrigeren bij het inparkeren :roll:
(-)
Neemt plaats in de koffer & beperkt doorlaadmogelijkheid
Die zgn. grotere stabiliteit bij uitwijken op hogere snelheid vind ik flauwekul, boven 30 km/h kan de as nog max. 1,2 graden mee- of tegendraaien afh. van een aantal parameters
Is zelfs bij een Honda niet 100% storingsvrij (na 220K km weliswaar), imagine wat die knoeiers van Renault ervan bakken…in antwoord op: Renault Laguna GT baas boven Boxster S ?[quote=”Bernie”:7h8xhj96]Enig idee waarom dit autodrome zo snel na de constructie al werd gesloten ?[/quote]
– geldgebrek
– circuit is technisch in vgl. met Brooklands erg slecht ontworpen (overgang rechte lijn – banking) en dus uiterst gevaarlijk
– dictatuur in Spanje (Franco) was niet autosport-mindedDat het nog in zo’n goede staat is komt door het volgende :
– bij de aanleg was het een paradepaardje voor de betonindustrie die haar kunnen wilde laten zien (3,5 miljoen kubieke meter zitten in het bouwwerk!!)
– vrieskou kennen ze daar niet in combinatie met amper regen. Mos etc. maakt daar geen schijn van kansEn Koen, het was wel degelijk een racetrack waar in de jaren 20 rondjes werden gedraaid aan 160km/h gemiddeld…
in antwoord op: bezoek a/e race track die 80 jaar buiten gebruik isMijn 2.2VTEC is qua kleur ook Milano Red en ik vind dat deze rode lak goed veroudert : mijne is 13 jaar oud, heeft 220K km op de klok en nog steeds echt rood, niks roze schijn – wordt wel liefdevol vertroeteld met Meguiars :D
Veel rijplezier Maarten!
in antwoord op: Nieuwe daily ride is gearriveerdHallo Luc,
is dit enkel voor Porsches of doe je dit ook voor andere merken [size=75:3e24kk76](euh, ik denk dat mijn avatar voldoende zegt, ben wel van kindsbeen af al P-liefhebber maar tussen droom en daad gaapt vaak een budgettaire kloof :( )[/size] – ik passeer elke dag voor w/w verkeer over D’monde en mijn H-garage in Aalst beschikt niet over jouw airco-faciliteiten. Mijn airco doet het nog prima, heeft de juli hittegolf perfect doorstaan, maar een grondig nazicht door iemand met kennis van zaken kan nooit kwaad onder het motto “beter voorkomen dan genezen”…
groeten,
2.2VTECin antwoord op: airco vullen ? wij hebben een promotie[quote=”por 914″:11ghyw35]Ik heb de laatste keer bij makro getankt in eke en mijn 911 sc heeft geen
fut meer in de lage toeren .Ik ga dit weekend aan mijn normale pomp
tanken en hoop zijn normale krachten terug te vinden.
[/quote]ik heb daar met mijn vorige auto – diesel :shock: – jarenlang getankt (wonend in Gent / werkend in Ronse); nooit geen probleem
intussen Honda VTEC :D ( noch werkend in Ronse
mijn gedacht : tanken bij een merkpomp die gevestigd is in de buurt van een “witte pomp” -> in de meeste gevallen moet de merkpomp meegaan op prijsvlak
al kan er ook sterke concurrentie zijn tussen de “merken” : zelf tank ik doorgaans in Dendermonde waar er op mijn dagelijkse woon-werk route 4 pompen zitten nl. Avia (onbemand), Shell Express (onbemand), Jet (met shop) en Q8 (onbemand) -> tot voor kort had de Shell een shop en was die iets duurder dan de 3 andere, nu als Shell Express gaat ie onder de 3 andere, ik heb gisteren 95+ getankt aan 1,299 EUR, diesel kost er 0,96 EUR
[size=75:2q6k8x9o]als ik het me goed herinner tenminste , let niet zo op dieselprijzen :) [/size]Hierbij even wat info over mezelf
1) 09/10/1972
2) vrijgezel
3) analist logistiek en planning
4) nog geen …
5) huidige auto : Honda Prelude 2.2 VTEC 4WS (Milano-red, volledig origineel, na 180.000 km nog steeds in topconditie)
6) autogeschiedenis : Toyota Corolla 2.0D, Volvo 480ES
7) droomauto’s : 911 3.2 (het geluid!), 944 Turbo S (de fabuleuze wegligging!), 928 GTS (de ultieme GT!), 959 (technologisch uitstalraam Porsche!), Honda NSX (afgesteld door de betreurde Ayrton Senna!), Lancia Delta Integrale (dé rally pedigree!)
7′) meests wschlke volgende auto :roll: Nissan 350Z, Alfa Romeo Brera, Honda S2000
7) huidige motor : Honda VFR800
motorgeschiedenis : Yamaha XT250, Yamaha RD350 YPVS, Yamaha FZR600, Honda Africa Twin 750
9) droommotor : Ducati 916 Senna
10) hekel aan : autovandalen :evil: , flitsers op locaties die enkel dienen om de staatskas te spijzen
11) ontmoeten : de rechtervoet van God, Ayrton Sennagroeten,
2.2VTECin antwoord op: Re: Stel jezelf voor !