Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Bouwjaar 1980 2000cc met automaat, 107000km met onderhoudsboek, sportstuur, originele porsche blauwpunkt radio (zit er nog in :-)) and thats it…volledig origineel en niet verprutst.

        Bedankt voor je reactie, begon daarnet op de weg naar huis ook aan een te strakke riem te denken. Hij heeft vandaag binnen in de parking op het werk gestaan, +-20° daar en vertrok daarnet en dan had hij het niet, enkel wanneer hij goed koud heeft gestaan. Zal dit weekend de cover er eens afhalen en verder op onderzoek gaan.

          @911- lover Juist, die in leopoldsburg/balen had ik gezien, weet niet hoe ik op tessenderlo kom.? My bad. Die witte staat nog steeds op kapaza.Restauratie waardig als ie zen prijs laat zakken.

          Hier heb je een paar fotos vd aankoop, zoals je kan zien, tis geen witte
          Bedankt voor de respons allemaal :respekt:

          IMG_1232.JPG

          IMG_1234.JPG

          IMG_1238.JPG

          IMG_1239.JPG

          IMG_1243.JPG

            @911-lover: Tesenderlo was dat, ben daar ook naar gaan kijken. Was idd terug gespoten maar stond zo mat als iets, met bruin stoelen van ne 944. Auto had de gekende elektriciteitsproblemen en werd door de eigenaar terug bekabeld op een ludieke manier. Transmissie stond zeiknat…was voor mij geen flikker waard.

            Die van balen staat echt super, volledig origineel, nooit aan gekloot, altijd mooi bij porsche op onderhoud geweest en heeft de laatste 10jaar niet te veel rondgereden en altijd binnen gestaan.
            Paar mankementjes: schakelaartje binnenverlichting chauffeurskant hapert en klokje vd middenconsole is stuk.

            Voor de rest doet ie het heel goed, ok, het rijdt als een wagen van 30jaar oud, maar ligt perfect op de baan, motor tikt als een naaimachine en staat kurkdroog.
            Schakeld zoetjes. Ben er ondertussen al 3 dagen mee naar het werk gereden en hoe meer hij bolt hoe beter hij begint aan te voelen. :-))

              Denk idd dat je een andere voorhad. Sorry, de jouwe niet gezien, en zocht specifiek nen automaat voor de vriendein. Waar zit jij ergens misschien?

                911 lover, idd, ik vind 5000 ook veel voor deze wagen, maar het is wel de mooiste die ik tot hier toe te koop gezien heb, zowel in belgie als nederland.
                Deze stond te koop sinds 02/11 op 2e hands:

                http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-924-86883562.html?qq=porsche+924&pcpl=&pc_id=&afd=autos

                Kerel wist echter goed wat ie had staan en is een medefreack, …denk dat ie de wagen van zen vrouw moest verkopen, stond daar een beetje vol ;-)Hij wou geen cent van zen prijs doen en ben uitijndelijk toch door de knieen gegaan…damn passion, lol

                  Heb die van balen gekocht. Idd, als je de prijzen bekijkt voor de wagens die in goede staat rondbollen niet zo abnormaal. Wordt men dagdagelijks vervoer…lol…als dat maar goedkomt :-)

                  924 day driver 944 fun driver…ook een uit de hand gelopen hobby vrees ik ;-)

                  Alvast bedankt voor de reacties

                    Ben idd ook gaan kijken naar die van Bale, prachtige wagen, volledig origineel en perfect in orde…alleen, hij wil er 5000 voor.

                      Ondertussen de meeste onderdelen vh interieur reeds verkocht.
                      Heb nog duerpanelen, dakpanelen, achterzetel, middenconsole en dashboard.
                      Fotos vind je terug op Kapaza, tik gewoon “onderdelen porsche 944” in en je vind me wel terug.

                        Ja hoor, het originele blok ligt er nog in :D
                        De wagen staat compleet origineel trouwens, heb op 5 jaar tijd al heel wat van die wagens zien passeren, en ik ben er nog nooit 1ntje in deze staat tegen gekomen…kan niet wachten om hem op te halen :D

                        Maar ik dacht dat de 944 geproduceerd werd tot 1992 :?:

                          Hey Gasten, bedankt voor jullie reactie’s…

                          heb er ondertussen eentje gevonden die de moeite waard is…944 Type 2 met 2.7 blok van 1989 met 160000km’s, met onderhoudsboek bij (altijd op onderhoud geweest bij porsche) targadak, mistlichten, servo, nog in originele lak zonder roest of narigheden…zelfs de bodemplaat onder de motor zit er nog op, rubbertjes onder de klaplichten, zak voor het targa dak enz…heb me niet kunnen inhouden bij het zien van deze wagen in de staat dat hij zich bevind en meteen gekocht. :D

                            [quote=”mcklusky”:239u8rlx]De servopomp ?[/quote]

                            Servopomp is nieuw.

                            Ze hebben in de garage vd week 1 silentblok vd schokdemper vervangen met ééntje dat ze hadden liggen van een afbraakwagen, maar ik voel geen verschil.

                            Ik begin het stuurhuis of de stuurbekrachtiging te verdenken…wagen loopt in rechte lijn, sturen doet ie goed, shokken opvangen ook, maar je voelt ergens speling zitten, en je voelt trillingen boven de 100km/u.

                            Zet ik de wagen op zen poten, en rammel je met de wielen, voel en hoor je een knik…draai je snel over en weer aan het stuur, voel je die knik ook….draai je de wielen een slag naar L of R, voel je die knik, maar veel minder.

                            Zou er iets kunnen migelopen zijn met de spoorstangen te vervangen?

                              [quote=”mcklusky”:28ge3ku6]Ik denk eerlijk gezegd eerder in de richting van de stuurbekrachtiger…[/quote]

                              Wat bedoel je met de stuurbekrachtiger?
                              Je bedoeld het stuurhuis zelf, dan?

                                Neen, was niet te zien aan de toerenteller…de indruk die je had was dat er ergens iets blokkeerde, niet dat de motor begon te sputteren.

                                Raar, maar waar

                                  GEVONDEN!!

                                  Na veel zoekwerk zijn we der uitgekomen…bleek dat de benzinepomp met momenten te weinig debiet geeft, en dit manifesteerde zich blijkbaar bij het terugschakelen van 3e naar 2e

                                  Gek, maar dat was het…pomp vervangen – probleem van de baan…

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)