Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
    • [quote=”porschepainter”:1os3rgay] …ik zou dit graag ongeveer willen weten voor ik terug naar de garage ga waar ze hem gereviseerd hebben ,zodat hij me niets kan voorliegen. Want ik heb nog een 4 tal maanden garantie.
      Alvast bedankt voor de reacties.[/quote]
      Leest hij niet mee denk je ?…

        [quote=”911-lover”:2gvj07bn]
        On Topic : Tegenwoordig is het idd kras . Bij ons op het werk is van zondag op maandagnacht een kluis leeggehaald .
        Eentje die je enkel “kon” openen met vingerafdruk .
        [/quote]
        Iemand een vinger kwijt ?….

          [quote=”porsche914-…”:2r0j807p][quote=”3.6rs”:2r0j807p][quote=”porsche914orange”:2r0j807p]voor die wagen zou ik persoonlijk niet meer of 6500 eur geven.
          Dat is dan ook maar aan wat je aan de foto’s kan zien.

          grts[/quote]

          6500 ???
          Voor oud ijzer ?
          Ieder z’n ding natuurlijk[/quote]

          ik kon niet weten dat hij zo rot was he :lol: [/quote]

          Fotokes via de link bovenaan niet gezien ?
          Door het bekijken van de buitenkant (roest, plamuur die eraf springt, sluiting van de deuren,….) zie je wat je kan verwachten aan de onderkant. (en op fotos ziet alles er over het algemeen nog veel beter uit dan live )

            [quote=”914″:1ryx1cif]de wagen is al 35 jaar gekeurd ! wat zijn die mannen van de keuring toch ezels hé.

            Met dank voor het respect,

            De huidige eigenaar van deze wagen[/quote]
            Hierover heb ik al meerdere discussies gehad in andere rubrieken (oldtimerkeuring versus gewone keuring) En hieruit blijkt nog maar eens dat het niet is omdat een wagen normaal gekeurd is hij in betere staat verkeert dan een wagen op O platen. Alles hangt van zoveel factoren af…Ik ga er niet blijven over lu…. . Ieder zijn oesting he.

              [quote=”porsche914orange”:22i2a32c]voor die wagen zou ik persoonlijk niet meer of 6500 eur geven.
              Dat is dan ook maar aan wat je aan de foto’s kan zien.

              grts[/quote]

              6500 ???
              Voor oud ijzer ?
              Ieder z’n ding natuurlijk

                [quote=”911-lover”:f3d4l1rs][quote=”yabba944″:f3d4l1rs]Mijn vroegere vriendin moet volgende maand voor de rechtbank komen voor het rijden met een O-plaat.
                O-plaat is enkel voor het rijden van en naar de garage en van en naar en tijdens (officieel!) georganiseerde ritten. Heb je er iemand bij inzitten, of stop je ergens anders dan een garage of tankstation kan je het al zitten hebben. (Zij werd tegengehouden op de middag op 3 km van haar woning, alleen in de wagen en ook zij zei dat het een proefrit was , maar dat helpt klaarblijkelijk niks, ).
                [/quote]
                Dat is wel het bizarste dat ik de laatste tijd gehoord heb .
                Ik heb meerdere jaren verschillende Oldtimers gehad en ken velen met oldtimers , doch dit verhaal heb ik dus echt nog nooit gehoord .
                Er zal wel meer aan de hand zijn geweest wat hier niet staan .
                Je mag wel degelijk tussen zonsopgang en zonsondergang rijden maximaal 25 kilometer van je woonst . Wat niet mag is woon-werkverkeer . Uitzondering hierop is als je kan aantonen dat je dagelijks voertuig stuk is en bij een garagist in herstelling staat .[/quote]

                Groot gelijk jongen ! Eindelijk eens iemand (911-lover) die de dingen realistisch ziet.

                  [quote=”the stig”:zi2b4yip][quote=”alex”:zi2b4yip]Al eens gedacht aan een classic car verzekering?
                  Alleen km. beperking en voor de rest rij je wanneer je wil.
                  Kostprijs 150 PLEURI’S.

                  Geen O plaat :wink: [/quote]

                  Ik wist ni dat daar een km-beperking aan vast hing?[/quote]
                  Hier is ook nog zoveel dat men niet weet ; bv dat deze classic car verzekering niet is om dagelijks naar uw werk mee te rijden. Sporadisch mag het. Velen denken dat ze met een normale jaarlijkse keuring en zo een classic verzekering in orde zijn ….

                    [quote=”yabba944″:1rxhj4sk] oijv=lzkznvùlgj[/quote]
                    Bij veel zaken in uw tekst doet u veel wind waaien, maar het stof blijft liggen.
                    Ik zal er maar een enige opnoemen ; “door de remmen trappen met een als oldtimer ingeschreven auto” : ten eerst wordt dat juist gecontroleerd op de oldtimerkeuring, en ten tweede dat kan u met gelijk welke andere wagen tegenkomen bij het buitenrijden van de technische controle. Als u dan toch zo dikwijls naar de keuring gaat zou u moeten weten wat er op een (groen) keuringsbewijs staat…Of gaat u zo dikwijls omdat u altijd afgekeurd bent met uw dagelijks voertuig ?
                    Dan dat van een boete omdat u een ritje maakt in uw schoon kostuum ; een boete krijgt u dus NIET (hierover heb ik al iets geschreven).
                    De oldtimerwetgeving hangt niet met haken aan elkaar zoals u beweert, maar ze is fantastisch voor de gebruiker ervan, en shrikwekkend voor de pakkemannen ! Maar je moet ze kunnen lezen en interpreteren.
                    Ik kan nog veel langer doorgaan, maar wat nut heeft het. U bent nu eenmaal tegen de O plaat, maar u zal er helaas niets aan kunnen veranderen

                      [quote=”yabba944″:j2kohwy8]
                      Als al die ouwe opgekalefaterde brol er eens uitgefilterd wordt gaat de prijs van de echte oldtimers misschien terug een beetje omhoog :twisted: .[/quote]
                      Hier ben je volledig mis maat ! Dan heeft die vriendin van u ook van die brol ? Of als anderen dan ook doen zoals de vriendin ; eerst inschrijven met O plaat om dan naar de keuring te gaan voor inschrijving als gewone wagen. Waar maak jij hier het onderscheid.
                      Frustraties heb je, maar vanwaar ze komen is mij een raadsel…
                      En een echte oldtimer is toch een oldtimer met een O plaat ? Niet ? Daarvoor zijn de platen toch uitgebracht. En wat die agent betreft die zegt dat je geen proefrit doet met je zondagse kleren….??? Staat dat ook ergens in een wet bepaald ?
                      Ik herhaal het nog eens ; hier is iets anders aan de hand. Uw vriendin gaat niet voor een proefrit die door die agent niet aanzien wordt als proefrit naar de rechtbank moeten…

                        “(Zij werd tegengehouden op de middag op 3 km van haar woning, alleen in de wagen en ook zij zei dat het een proefrit was , maar dat helpt klaarblijkelijk niks,

                        Dan zal er wel iets anders aan de hand geweest zijn !!!
                        Op 3 km van uw huis zijn en niet aannemen dat het een proefrit was…..
                        En dat van alleen in de auto !? er staat nergens in geen enkele wet of dergelijke dat je niet mag met meerdere personen een proefrit doen !
                        Hier klopt iets niet …

                          [quote=”RSR”:jo6fz2uf]Waarom als oldtimer keuren ? als je wagen meer is dan 25 jaar is je tax maar 50 euro per jaar. ( als ik me niet vergis )[/quote]
                          31.75 euro om correct te zijn (28.86 euro verkeersbelasting gewest + 2.89 euro opdeciem gemeente en eventueel aggl.)

                            [quote=”Rony”:3hthyyxt]Eenmaal een auto oldtimer gekeurd is kan men dan nog terug ?
                            Als je bv na een drietal jaar oldtimer je wagen terug laat keuren kan men dan terug een gewone nummerplaat aanvragen?[/quote]
                            Absoluut.

                              [quote=”BC911″:1o7iu7kv]Dan moet je van verzekeringsmaatschappij veranderen. Bij mij maakt het ook niet uit of hij al dan niet een O-plaat heeft. De premie is hetzelfde.[/quote]
                              Hopelijk krijg je nooit iets voor ! Een verzekeringspremie voor een oldtimer met O plaat is steeds goedkoper (ik betaal 90 euro voor de eerste en 15 euro voor de tweede en eveneens 15 euro voor de derde!) dan een verzekering voor dezelfde oldtimer maar ingeschreven als gewoon gebruik.
                              Uw verzekeringsagent zal er niet goed van op de hoogte zijn vrees ik, en hij zal nog nooit een schadegeval hebben met een oldtimer met gewone nummerplaat en dagelijks gebruikt.
                              Er bestaat een formule waarbij de verzekering veel goedkoper is, maar dan mag je er bv niet dagelijks naar uw werk mee rijden, of uw “commiskes” mee doen. Alleen sporadisch.
                              Pas goed op met dit alles want ze weten u te vinden.
                              Ik weet een klein beetje waarover ik spreek…

                                [quote=”danny porsche nr5″:2q5glbwd]ik ben er geweest , is er zeer goedkoop om te eten je hebt er een voledige menu voor 1.5 € (is wel 5 jaar geleden) . ik had er een tussenstop en heb er kerstmis gevierd en nieuwjaar in Hawaii .[/quote]

                                Voor 1.5 euro ?? DAT MAG JE VERGETEN ! Zelfs 20 jaar geleden.

                                  [quote=”Steady Eddy”:3p2f7vs4]Spreek ik over ALLE oldtimers ???
                                  Je moet mijn woorden goed verstaan: met vrees voor de keuring bedoel ik dat de wagen technisch niet in orde is – als liefhebber zou dit m.i. geen probleem mogen zijn en MOET een goed onderhouden oldie gewoon op de openbare weg bollen.[/quote]
                                  Een oldtimer ingeschreven onder O plaat zal meestal evengoed onderhouden zijn dan een gewone wagen en en bolt evengoed op de openbare weg.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)