Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 80)
    • [quote=”Steady Eddy”:xu092n11]Pol ziet niet graag O-platen.
      Voor eigen gemak dus op gewone plaat (tenzij je vreest hem niet meer door de normale keuring te krijgen, maar dan hoort hij m.i. niet meer op de openbare weg – hooguit op de remork)[/quote]

      Dat moet Pol dan maar weten…
      Dus volgens u horen alle oldtimers met een O plaat op een “remork” ?

        [quote=”john”:w6x9tw4c]

        je laat hem beter keuren voor dagelijks gebruik . Ik heb ook enen van 82 de taks blijft 30 euro verzekering minder en je hebt geen beperkingen groeten john[/quote]

        Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook gaat ?
        Over de zogenaamde beperkingen heb ik al eens iets gezegd.

          JA.

            [quote=”Setakira”:36quew97]alleen de kleur is goed, de rest niet…[/quote]
            De kleur kan goed zijn, maar of ze daarom nog mooi is …..

              Waarom hebt u eigenlijk de moeilijkste weg gekozen om de wagen in te schrijven ?
              Indien u de in het buitenland gekochte wagen aanbiedt bij een douanekantoor naar keuze krijgt u een 705 vignet (in Leuven voor 0.03 euro !), daarna gaat u naar de keuring om hem in te schrijven als oldtimer, verzekering, DIV en u hebt oldtimerplaten EN U KAN DEZELFDE DAG RIJDEN in afwachting dat alles in orde komt voor het gelijkvormigheidsattest en hem dan keuren en inschrijven als voertuig voor gewoon gebruik.

                Een kleine (neutrale) toelichting over de O plaat in Belgie :
                Een verzekeraar kan u verzekeren voor om het even wat. Dus hij kan u in orde stellen om met een O plaat om het even waar en wanneer te verzekeren. Dit neemt niet weg dat u in orde bent met de wetgeving ivm met de wegenbelasting.
                Jullie moeten ook eens goed de bepaling van “oldtimer” goed nalezen ; in het kort : testritten binnen een straal van 25km met het oog op komende bijeenkomsten, alleen verder als het om een “goed georganiseerde meeting/bijeenkomst/treffen gaat.
                Zijn Vlaamse kermissen, bijeenkomsten van de duivenbond aan de andere kant van het land, sigarenbandjesverzamelaarsmeeting, …..enz … dan geen goed georganiseerde bijeenkomsten ?! Meestal wel.
                Als u tegengehouden wordt door de ordediensten en uw wagen is in orde als oldtimer en uw documenten zijn in orde, en u heeft geen verkeersovertreding gedaan, dan kan men u geen boete geven omdat u verder bent dan de 25km ! De ordediensten kunnen alleen een verslag opstellen die ze moeten sturen naar de procureur des konings. Maar dat weten velen zelf niet. Diegenen die het weten gaan u zeggen ; “dat mag niet he meneer !” en diegenen die het niet weten gaan hetzelfde zeggen en niets ondernemen omdat ze niet weten wat ze moeten doen.
                Genoeg.

                  Alles hangt van een paar factoren af, oa van waar hij moet komen (Oostkust, Westkust, binnenland). En dan nog dit : momenteel is er zeer lange wachttijd – er worden meer wagens in EU ingevoerd dan normaal.
                  Een tip : gewoon gaan zoeken in de buurt van waar de wagen moet vertrekken, en u niet ‘in ‘t zak laten zetten’.

                    Hopelijk ben je geen van de 75% kopers die aan een avontuur begint waarvan je heel veel spijt gaat van hebben (en vooral veel $/€ gaat insteken).
                    Normaal ga je eerst informeren over het transport, en dan de koop van de wagen afsluiten. Hier ben je omgekeerd begonnen en dan liggen de troeven natuurlijk aan de andere kant van het water.
                    Over wat “Luke” schrijft ; 2000 euro is heel veel geld voor een RoRo transport en het risico op schade en diefstal is enorm hoog.
                    Alles hangt er natuurlijk van af wat u gekocht hebt ; een ‘wrak’ of een mooie wagen. Voor de laatste wordt zeker een container aangeraden, ook wanneer u een wrak wil transporteren met veel losse onderdelen in. Want bij een RoRo zal er gegarandeerd veel niet toekomen.

                      fo

                        Gisteren heb ik de linkse cardan gedemonteerd en uit elkaar genomen. Deze was er op verschillende plaatsen erg aan toe. (ik heb er fotos van) Ik heb dan ook gisteren een nieuwe besteld in Duitsland, deze morgen ontvangen en deze namiddag geplaatst.
                        Resultaat van de testrit : het gerammel en gekraak is (zo goed als) weg – het beetje lawaai dat ik nog heb zal dan hoogst waarschijnlijk van de rechtse cardan komen.

                          En wie sponsort de “meerijders” ~ /~°~$6#!°

                            Volgende week helaas geen tijd, maar daarna wordt er werk van gemaakt.
                            Ik laat het resultaat weten.

                              Dit is nog niet gedemonteerd of gechecked geweest.

                                Ik heb het volgende probleem :
                                Ik heb een rammelend, licht krakend en schurend geluid bij het rijden. Zowel bij 25 km/u als bij 120 km/u. Het geluid is niet ritmisch evenredig met de snelheid die gereden wordt. Volgens mij komt het uit de versnellingsbak. Alles onderaan en achteraan werd al nagekeken en waar er iets los zat is dat gerepareerd (oa ; lichtjes rammelen van de bevestiging van het oliereservoir, bevestiging bobijnen, silentblocs achteraan, 1 wielroulement waar speling opzat veranderd, cup bypass pipe die loszat, warmtewisselaar die schuurde tegen boite, enz, enz – alles nagekeken). Voor de rest schakelt en rijdt hij goed. En het geluid is vanbuitenuit evengoed (misschien zelfs nog meer) te horen als binnenin.
                                Frustrerend…

                                  Inkomprijzen ;
                                  Naar autos gaan zien als toeschouwer kost 6 euro voor 1 dag.
                                  Uw auto laten zien aan toeschouwers kost 18 euro = 3x zoveel !!!

                                  Zou het eigenlijk niet omgekeerd moeten zijn ?!

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 80)