Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)
  • 4s

      ik zou toch maar voor de secretaresse gaan, daar zal je het meeste aan hebben

      4s

        [quote=”Peter R.”:vxdx44ux]

        Zelf rij ik nu met 5W40. Bij de volgende oliewissel zal ik eens 15W40 gebruiken en kijken wat de invloed is op motortemperatuur, -druk en mechanische geluiden.
        Bij het aflaten van de olie gaat die dan naar het lab en kan ik eens een vergelijking maken met de 5W40 die er voordien uit kwam.

        Peter R.[/quote]

        heb hier al resultaat over?

        heb vandaag de olie ververst bij de porsche, moet zeggen de link is een heel goede hulp, maar het blijft toch altijd een eerste keer …

        het heeft wat tijd gekost, maar ben er geraakt, mocht wel de olie zat er ondertussen ongeveer 3 jaar in.

        4s

          [quote=”993S”:3ai9i7dv]4S = Turbo zonder turbo , dus identiek :wink: [/quote]

          ik heb horen zeggen dat enkel in de 993-reeks de 4s versie volledig identiek (buiten de motor) zou zijn, dus qua ophanging, remmerij, transmissie en noem maar op,

          nadien vanaf de 996-reeks zou het niet meer in dezelfde mate overeenkomen,

          is dit juist of ben ik niet goed ingelicht (info komt van off porsche garage)

          4s

            het is toch raar dat als ik mijn olie ververs op mijn diesel (daily) dat de motor echt veel zachter draait

            olie zou dan ook niet slecht worden na verloop van tijd als ik het goed begrijp

            dit lijkt me toch allemaal raar maar goed wie ben ik

            dacht juist volgende week mijn olie op de porsche te verversen, zit er al meer dan twee jaar in maar zo goed al geen km’s tussentijds gereden

            4s

              ik vind zelf dat ze dit (de winterbanden) bij wet zouden moeten verplichten

              4s

                optie 2 vind ik persoonlijk geen aanrader,

                waarom, volgens mij kan je met die wagen geen plezier meer hebben, staat veel te laag om nog ongestoord overal te kunnen rijden,

                is trouwens niet leuk om been hard te rijden, op te passen voor de velgen en noem maar op …

                je moet in de eerste plaats plezier kunnen beleven met een porsche anders vind ik het een veel te dure grap, uiteraard is plezier voor ieder een zelf in te vullen begrip (sommige vinden het opbouwen plezier, anderen vinden het “in de aandacht staan van ieder” een plezie)

                Ik vind gewoon rijden een plezier op zich, wel met een perfecte wagen (volledig technisch (remmen, banden, ophanging en noem maar op) in orde staande wagen))

                origineel is volgens mj het meeste waard

                4s

                  effe volledig terzijde maar zou graag met mijn p naar keulen gaan voor het onderhoud,

                  vind je het aan te raden, heb je daar goede ervaringen?
                  iemand anders misschien

                  4s

                    [quote=”cristof”:3hy0ndx8]de 964 is de laatste echte porsche met de ziel van een porsche nog een echte die hard porsche :wink: [/quote]

                    en de 993 dan?

                    4s

                      [quote=”the body docter”:2lk9d2n8]

                      tweespatborden flank kofferdeksel en twee bumpers plus….?

                      [/quote]

                      nog veel meer, ….

                      4s

                        zal in ieder geval niet de laatste zijn,

                        spijtige zaak zeker en vast met zo weinig km’s

                        4s

                          als het voorgaande niet opgemerkt wordt door de keuring dan is er toch iets niet juist,

                          ben al een pak naar de keuring gegaan …. ik heb al veel moeten terugkomen voor debiele zaken ….

                          met de keuring van de porsche in perfecte staat hebben ze hem wel 30 keer op en neer laten gaan, speling op de wielen gecontroleerd en dergelijke meer ….

                          nadien ben ik bij de keuringsmeester gegaan en gevraagd waarom een lamborgini nooit wordt opgekrikt (was toevallig een paar weken voordien ook op de keuring en zag hoe het eraan toe ging), zijn uitleg: er zijn overal afdekkingsplaten die het verhinderen alles na te gaan ….

                          dikke zever want mijn porsche heeft eveneens afdekplaten zelfs tussen de triangels aan de vooras …

                          toen ik hem dit vertelde was de keuringsmeester vlug weg ….

                          het enige verschil was dat ik als particulier kwam en dat de lamboman een garagist had opgestuurd die ze daar blijkbaar meer zien

                          ik blijft erbij de keuringsstations zouden meer doorgelicht moeten worden en een tuv als in duitsland zouden moeten afleveren

                          alle gegevens opnemen in een officieel document enzovoort …

                          het gezegde dat keuringspersoneel mislukte mechaniekers zijn is blijkbaar de waarheid aan het worden.

                          4s

                            [quote=”jack bauer”:wmk79y60]DIT is een “kinderziekte” van de z3,en dan vooral de modellen met veel vermogen.
                            Ik heb zelf een z3m gehad waarvan de kofferbodem loskwam ter hoogte van het subframe ,op de plaats waar de lastenwissel het grootst is bij het versnellen,vertrekken en overschakelen.
                            Dit punt situeert zich aan de dwarsbalk waaraan het differentieel hangt.
                            Op de foto’s te zien lijkt mij dit toch wel een geval in een zeer gevorderde toestand dat zeker al enkele jaren aanwezig moet zijn.
                            Er zijn gevallen bekent van z3’s met minder dan 30000 km waarvan de puntlassen van de bodem loskomen,wat resulteert in het volledig loskomen van ophanging van het subframe en stabilisatiestang.
                            Voor verdere info over de herstelling van deze constructiefout—want dit is het wel,in America werden deze problemen doorgaans in garantie herstelt —kan je terecht op de verschillende bmw-fora.
                            De herstelling bij mijn Z3M koste mij toen 800 euro.[/quote]

                            leuk misschien om te weten dat het niet overdreven veel geld kost maar dat zou toch niet gekeurd mogen geraken, zeker niet als de keuringsstatios zoveel onnodige opmerkingen formuleren, dat ze zelfs niet weten wat origineel en niet origineel werd gemonteerd door fabrikant.

                            het komt bij de keuring op een ding aan, zoveel mogelijk poen pakken, zonder met kennis van zaken tewerk te gaan … zoals hier nogmaals gebleken is.

                            een keuringsstation, valt dat niet onder de bevoegdheid van FOD Mobiliteit?

                            4s

                              toch maar eens met de rechtsbijstandsverzekering kijken wat hier mogelijk is,

                              het wordt toch eens hoog tijd als je dergelijke zaken bekijkt dat de keuringsstations eens doorgelicht worden … die zijn nog erger dan de mafia.

                              4s

                                amai, echt een mooi, ik zou hem zo laten

                                proficiat

                                4s

                                  [url=http://img90.imageshack.us/my.php?image=wintershoot993018800xo8.jpg:3kucrczl]

                                  zeeeer geslaagde foto, turbovleugel gaat hem goed af

                                  moest je die foto wat kunnen vergroten

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 107)