Aangemaakte reacties
-
Nope , en dat noem ik dus de “zelfbenoemde” specialist :wink:
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van LanduytWat kan ik hier nu aan toe voegen :wink: :lol: :lol: :lol:
Perfect omschreven Setakirain antwoord op: Datum Vroemdag 2006[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:2f6401iq]Nee, ik was er niet bij!!!
Wie zat/zit er bij dat comité:
[/quote]
oa Mijnheer ABC
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:9hym4tvb]Dat van de versnellingspook is niet meer nodig. Hebben ze al geschrapt.
[/quote]Gek , eergisteren is een klant van me nog ervoor afgekeurd (verboden tot het verkeer en enkel en alleen vanwege die pook hier in Hechtel)
En TB, sorry , maar van dat forum heb ik een eigen mening gekregen. Daar zijn zeer veel drukdoeners die doen alsof ze overal alles van weten , maar als puntje bij paaltje komt is het niks. Omnog maar te zwijgen van het -16 jaar gehalte dat daar op zit :?in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt[quote=”stefx911″:3ali84bv]Een ander gevolg van die wet is dat er veel gewoon NIET meer naar de keuring gaan ! Dus tuning op deze manier uit de illegaliteit halen ? Ik denk het niet.
Heeft nu net het verkeerde effect ![/quote]Ook die mening hoor ik zeer veelonder de mensen. Ipv legaliteit zoregn ze nu voor illegaliteit en een echte Wilde Westen op onze wegen.
Er reden er al hopen zonder verzekering , inschrijving en keuring rond. Dit aantal zal helaas nog hoger op lopen.
Of er moeten nog meer controles komen (alsof we nu al niet in een politiestaat leven) doch die zijn er al voldoende. Hier in Hechtel (is eigenlijk gewoon een kruispunt en zelfs geen dorp) waren in 2005 bijna 300 controles geweest. Dat is (met 1 rustdag per week gerekend) 1 controle per dag.
Alsjeblieft zeg :evil:in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van LanduytDaar heb jij gelijk in en die bovengenoemde merken verkoop ik dus ook niet (uit principe alleen al, ik wilmijn klanten in leven houden)
En als ze No name materiaal (zoals banden , spoilers , etc) willen hebben zullen ze ook ergens anders moeten gaan. Daardoor mis ik idd een heel deel klanten , maar er is nog zoiets als eergevoel en dat heb ik nu eenmaal.
En door die wet zijn we idd uit de “illegaliteit” zoals jij het noemt doch denk er goed aan dat België volledig illegaal bezig was met de wagens. Wij waren het ENIGSTE land waar de wagen volgens hun origineel af fabriek moest blijven. In alle andere landen zijn aanpassingen toegestaan (met of zonder extra keuring).
Ook motortuning , waarbij ze hier in België nog STEEDS het enigste land zijn die dit verbied (of dit legaal is binnen de EU heb ik sterk mijn twijfels over).
Het is niet dat ze deze wet hebben gemaakt voor de mensen die met tuning bezig zijn , maar eerder om hun hachje te redden daar ze met de vorige wetgeving volledig ILLEGAAL binnen de EU bezig waren.
En wat voor een wetten dan .Omnog maar eens één van de vele dwaze wetten aan te halen. Op je versnellingspook moeten de cijfertjes staan waar je versnellingen liggen :?: Waarvoor is dat goed :?: Omin het geval dat je dement bent terug kunt zien waar je versnellingen weer liggen of om het de dieven makkelijker te maken door hun te tonen waar de versnellingen zitten :?: Als ik een wagen heb ben ik toch de enigste die moet weten waar ze zitten en die van de keuring hebben enkel de eerste nodig en deze zitten bij 99% van ons wagenpark op dezelfde plaats :?
Nu weet ik uit zeer betrouwbare bron dat deze wetten opgemaakt zijn in samenwerking met mensen uit de branche en “zelfbenoemde professionals” van bij jou uit de buurt (oa St-Truiden) . Zoals jij de wetten verdedigd begint er bij mij ook ergens een alarmbelletje te branden. Was jij misschien ook bij die mensen die ze erbij gehaald hebben omze op te stellen :?:in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van LanduytHelaas voor jou (ondanks dat ik de 18 al meer dan verdubbeld heb) kan ook ik me in grote lijnen vinden in de woorden van RSR en BodyDoktor.
De nieuwe wetgeving heeft weinig of niks te maken met extra veiligheid maar enkel met het grote geldgewin.
Of hoe verklaar je oa dat ze 26,50€ ex BTW aanrekenen als je iets aan je muziek verandert hebt :?:
De TüV in Duitsland werkt effectief stukken beter en efficienter dan dit stukje politieke propaganda dat we hier hebben. Ze weten hier zelf niet meer hoe het in elkaar zit. In Duitsland is alles en veel duidelijker en veel logischer. (ikzelf zit al 14 jaren in de Duitse TuningsScene en heb meermaals per week contacten met duitse personen die hier in zitten)
Daar gaan ze niet janken om een veranderd deurpaneeltje maar gaan ze effectief naar de efficientie en veiligheid kijken.
Waarom zijn hier verbeterde remmen verboden tot het verkeer. Zijn remmen samen met ophanging en banden niet DE belangrijkste dingen aan een wagen ivmverkeersveiligheid. Deze drie dingen zijn het enigste contact met de weg. En verbeterde (lees betere) remmen zijn wel degelijk een bijdrage tot jou en een anders veiligheid. We zijn wel verplicht om voor alles te kunnen remmen maar we mogen onze remmen niet optimaliseren (lees grotere schijven , betere remklauwen , staal remleidingen , …)
Sorry hoor , maar (al ben ik bijna 40) ook ik ben van mening dat dit nog maar eens een staaltje is dat de wagen beschouwd wordt als de melkkoe van de staat.in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt[quote=”stefx911″:27xmwn4u]Sebastiaan, hoe ziet zo een dag er eigenlijk uit ?
[/quote]Tja , dit is aan Sebastiaan gericht dus laat ik de uitleg ook over aan hem :twisted:
in antwoord op: Datum Vroemdag 2006Die ziet er op foto idd erg goed uit
Alleen vind ik dat interieur een beetje schreeuwerig , maar ja , dat is persoonlijke smaak hé :wink:
in antwoord op: Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?Nee , om eerlijk te zijn was ik het vergeten.
Ik zal deze namiddag eens bellen :wink:in antwoord op: Velgen, lakschade herstellen?En veel meer zuipen :twisted:
[size=59:2xhr4clx]-Koen die vandaag weer gezien (en bijna vergeten had sinds zijn Delta Integrale) heeft wat een Turbo zuipt als je hem op de staart trapt-[/size]
in antwoord op: 924 of 924s?Dat zalnog wel even duren. We zitten pas in april en het is in oktober te doen.
Meestal beginnen ze er pas aan te werken tegen augustus.in antwoord op: Datum Vroemdag 2006Ja , alsof de politiesirene achter je zit :twisted:
En dan die ploffen als je tegen de begrenzer zit en opschakeld.
Vandaag heerlijk kunenn scheuren op Terlaemen :)in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back![quote=”larsy11″:y00a4cds]ja goedkoop da wel ….
maar hier in belgie. dat is wat ik zie en kan kopen :D .
heb een 968 zien staan op kapaza . limburg hasselt vin hem echt wel bom :P [/quote]En als je die blauwe bedoeld zou ik er best vanaf blijven.
Ik ken mensen die deze wagen kennen en ik heb er alles behalve goeds over gehoord.
Tja , waarom staat die anders aan dat zacht prijsje almeer dan anderhalf jaar te koop :?in antwoord op: Schokdempers 944Turbo, Koni of Sachs?Hey , ook hier :lol:
Van harte welkom op dit Forum :wink:in antwoord op: 3.2 gekocht van 1986