Aangemaakte reacties

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Wat men vraagt in de keuring in Ieper is een document die het US serienummer (te vinden in de deur) linkt met het EUR serienummer (te vinden boven het reservewiel)

      Dit noemt men blikbaar certificaat van overeenstemming. Aanvraag kan via lokaal Porsche concessie, die het aanvraagt bij D’Ieteren homologatie dienst.

      Duurt wel effe :(

      0

        Mijn bevindingen ivm aankoop in US (zijn vrij logisch, maar toch):
        – (een zo) betrouwbare (mogelijk) verdeler vinden (dit kan enkel gebaseerd op referenties, ervaring met,…)
        – PPI laten uitvoeren, liefst door officiële Porsche concessie
        – wagen zelf gaan bekijken of door lokale kennis

        Ivm transport & inklaring:
        – vrij eenvoudig goede transporteur te vinden, alsook instantie die alle douane afhandeling doet
        – niet gaan voor de goedkoopste !!

        0

          Ondertussen thuis geleverd.

          In het kort: laten verschepen naar Rotterdam, net op 30e verjaardag. Ingeklaard binnen de week, weekje later thuis op de stoep geleverd. Verliep vlekkeloos. Bij eerste inspectie op brug, beter dan verwachting: geen roest te bespeuren & volledig origineel.

          Kleine aanpassingen doorvoeren om te laten keuren:
          – mistlicht achteraan monteren
          – achterknipper aanpassen (oranje)
          – en om om mooier te maken, Europese stootblokken erop

          Keuring: netjes op voorhand gebeld om zeker te zijn dat ik alles bijhad. Aangekomen blijken 1 documentje xtra nodig te hebben: certificaat van overeenstemming !? :bounce:

          Maw, geen keuring en wachten op D’ieteren.,,, ergste: documentje moet met post verzonden worden want anders vertrouwen ze het niet….

          Wordt vervolg…

          0

            Tip van Devanjo (Porsche garage Z-Wvl): meten tov gat verlichting nummerplaat. Ondertussen klein malletje zelf gemaakt om boorgaten te identificeren.
            Bij aanspannen blijkt rubber zich toch mooi op bumper te trekken. Maw, passen!!!

            Tip aan Joma: geloof dat meest verkochte stootblokken ter vervanging zijn van US blokken => gewoon boorplannetje meeleveren.

            0

              Zoiets had ik idd in gedachten. Lijkt me leuk om te doen. :happydance:
              Graag eerder naar de zomer toe misschien (de mijne staat nog in opslag tot zijn 30e verjaardag).

              0

                Heeft er iemand ervaring met de Steve Wong chips (http://www.911chips.com)?

                Net een classic 3.2 aangekocht en de SW-chip werd me aangeraden door US dealer.

                0

                  Bedankt!

                  Ik hou jullie op de hoogte!

                  Mvrgr,
                  Jan

                  0

                    Voor BIV en verzekering moet wagen idd maar 25j zijn. Voor import BTW & douane tax moet wagen echter 30j zijn.

                    Verschil bedraagt 25% van aankoop+transport waarde (6% ipv 10% + 21%).

                    => Effe wachten dus :|

                    0
                  8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)