Aangemaakte reacties
-
Vrees dat echte Porschisten afknappen op de fake “RS” look :( . Een sc is geen 70’er RS hé. Je kan er natuurlijk de striping op de flanken afhalen, maar de velgen zullen moeten herspoten worden wil je hem terug origineel. De km stand lijkt mij (bij deze en vele andere) ongeloofwaardig. 165.000 km op + 30 jaar = gem 5.500 km per jaar :shock: . Kan ik best geloven voor een “oldtimer”, maar wanneer de wagen nieuw was is er zeker veel meer mee gereden…
in antwoord op: 3.2 carrera coupe van rond 1988Toen en nu rij ik nog steeds met een Ducati. Sinds 2004 is het een 998, ik vind dit nog steeds de ultieme sportduc vermits het de laatste en ultieme versie van de legendarische 916 is.Mijn “callsign” bij de Ducati vrienden is dan ook 998addict. De link naar 911addict was snel gelegd. Ik vind de 911 tevens ook de enige “echte” Porsche, je weet wel, die flat six in the back. Sorry 911 lover,maar verschillen moeten er zijn… :D
in antwoord op: Van waar komt je forumnaam / nickname ?€ 200 voor een gelijkvormigheidsattest bij D’Ieteren, in your wildest dreams… € 500 vragen die kl…zakken daarvoor. En gelijk meekrijgen, forget it. Als je geluk hebt na enkele weken in de bus. Zoals ik al zie. Als je een P wil importeren in België bestaat er maar 1 weg, de via dolorosa…
in antwoord op: DIV INSCHRIJVING GEIMPORTEERDE WAGENSchitterende uitlaat, zie ik ook wel zitten onder mijn sc’ke. Van welk merk is hij, en waar heb je hem gekocht ?
in antwoord op: Mein ’78 Sc projectOktoberfeste = ein, zwei zaufen ! Liters (letterlijk) bier en kiekens opgediend door rondborstige ferme Duitse Mädels. Lijkt mij ideaal voor een mannenuitstap… :sarcastisch
in antwoord op: OKTOBERFEST 2012Ga in de midlifecrisis maar voor de Porsche. Een nieuw lief/aanhoudster komt je meestal nog duurder uit… :D :shock: :D . 964 of 993 ? Hangt van de smaak, voorkeur en centen af. Beiden zijn mooi en luchtgekoeld. Veel plezier met de zoektocht gewenst en dan :driver: :driver: :driver: .
@Bladerunner : mooie Bonneville. Alvast veiliger voor je rijbewijs dat het snellere Ducati speelgoed 998, 999, 1098, 1198, Panigale …
in antwoord op: info bij aankoopItaliaans speeltje op 4 wielen : Ferrari, Lamborghini, Maserati ? … :D
in antwoord op: info bij aankoopCorrectie, zet je 911 een avondje in Borgerhout, en dan kan je niet enkel de voorruit, maar gelijk heel de wagen vervangen wegens “verdwenen”… :D
in antwoord op: ruit 911 vervangenVoor elke te importeren auto in België is de enige weg de lijdensweg, de via dolorosa. Je hebt geen gelijkvormigheidsattest, en om daar aan te geraken kan je geluk hebben, of ook heel veel vloeken….
in antwoord op: DIV INSCHRIJVING GEIMPORTEERDE WAGENAan de heer Michael Beers : ne welgemeende FUCK YOU :shock: !
in antwoord op: Porsche rental deurneHad ik het geld, ik kocht ze allebei. Een watergekoelde als daily drive, en een luchtgekoelde uit nostalgie. Er daar zit het hem nu juist. Welk budget kan en wil je spenderen, voor wat wil je hem gebruiken, en wat zegt je hart… De 996 vindt je nu voor belachelijk lage prijzen. Alleen, persoonlijk vind ik een standaard 996 de minst geslaagde 911. De kont is te smal, en die spiegeleieren vooraan zijn een stilistische blunder van jewelste. Tevens klinkt hij niet met een standaard uitlaat. Juist op die redenen gaan ze ook voor weinig geld van de hand. Reken natuurlijk naast de prijs wel op de hoge taxen en verzekering per jaar. Vermits ik de wagen puur als hobby heb, en een Porsche wou waarvan ik als kind reeds stond te kwijlen is het een luchtgekoeld elfje geworden. In de kleur zoals ik hem wou, wit. Voor mij is de wagen puur nostalgie. Bij elke rit is het alsof ik 25 jaar terugkeer in de tijd. 5 grote ronde analoge klokken voor mijn neus, een luide boxer achter mij, een versnellingsbak waar je een relatie moet met opbouwen. Natuurlijk is hij niet zo betrouwbaar als een recentere, maar,vermits het een oldie is betaal ik maar € 30 tax. Met de meer dan € 1000 die ik per jaar aan tax spaar tov een niet classic kan ik na een paar jaar al een leuke revisie laten uitvoeren…. Zoals ik dus al zei, het hangt er gewoon van af met welk doel je een P koopt. Daily en keihard scheuren : watergekoeld / nostalgie en ouderwetse Porschemagie : luchtgekoeld.
in antwoord op: Lucht vs WaterInderdaad. Beste Moderators, zet hier maar een slotje op want wagen is dus niet meer te koop.
in antwoord op: 911 3.2 Carrera Targa ’87 met G50 te koopGertie, over de communicatie ts jou en Kurt ga ik mij niet uitspreken. Weet wel dat de beslissing om niet te verkopen wel pas gisteren maandag genomen is.
Geen P kopen zonder aankoopkeuring is inderdaad de theorie. Op dit inderdaad zéér interessante en leerrijke forum heb ik echter ook geleerd dat zo’n keuring ook niet altijd een garantie is, en ik sommige gevallen een duurbetaalde oplichterij. Aan de andere kant zijn er inderdaad de horrorverhalen van de elfjes met mankementen die bij keuring (misschien) aan het licht zouden gekomen zijn. De praktijk is echter zo dat goede 911’s schaarser en schaarser worden. Rommel is er nog genoeg te koop. Deze schaarse goede worden direct weggekocht, meer en meer door Duitsers die ze in heel Europa voor veel geld gaan opkopen. In de tijd dat jij een keuring wil laten doen zijn zij er al mee heen.
Als je al veel P’s gezien heb weet je dat Kurt’s P in orde is. Gave carrosserie, geen roest, ook niet op de meer verborgen plekjes, originele laklaag, alle stickers nog aanwezig, proper en verzorgd interieur, propere gave Fuchs, droog en goedlopend motorblok, geen blauwe rook bij starten of rijden. Wel dat weet je dat de auto ok is (heb al andere wrakken gezien). Jij wil daar nog papieren en keuring bovenop. Dat is je recht, maar ik voorspel je dat je zo nog veel goede 911’s gaat mislopen. Anyway. No hard feeling’s, en misschien tot ziens op 1 of andere meeting met je hopelijk dan gevonden 911.in antwoord op: 911 3.2 Carrera Targa ’87 met G50 te koop