Aangemaakte reacties
-
@Koenc : kweil, kweil :lekker: :lekker: :lekker: . Wat een schitterende Porsche. Van zo eentje droom ik weg, witte GT 3 met zwarte wielen. :respekt: Ik hoop hem op één of andere meeting eens “life” te zien.
in antwoord op: Lijst van forumleden en type Porsches@snoer 964 : zal ik zeker doen. Eerst even afwachten wat de weergoden brengen. Ik laat mijn oldie niet graag door de regen bollen. Hij is roestvrij, en dat hou ik graag zo.
in antwoord op: Leander’s lentemeetingAls het die dag mooi weer is ga ik erheen. Verttekt er soms iemand vanuit het Gentse ?
in antwoord op: Leander’s lentemeetingDie 930 is echt te gek, schitterende wagen :respekt: :first: . De 997 mag er ook zijn, maar die 930 heeft toch meer “Porsche factor” :cool: .
in antwoord op: mijne 930 en onze pa zijne 997 4S targaEen goede Amerikaan geeft je veel Porsche rijgenot voor een leuke prijs. En inderdaad, net zoals Rocco koop ik geen Porsche als belegging om hem binnen x aantal jaren met winst terug te verkopen. Dat ik ook tevens zo’n tooglegende in België. Als je het moet geloven verkoopt iedereen zijn auto na x aantal jaren voor meer geld dan ze hem gekocht hebben, yeah right..:shock: :?
in antwoord op: Nieuwe taxatie Porsches?Daar gaat de geloofwaardigheid van Californische Porsches… :( . Anyway, zoals altijd moet je goed uit je doppen kijken en met je hoofd kopen ivm je verstand. Ik heb een carfax van de mijne opgevraagd, en daarop klopt het verhaal dat de wagen steeds effectief in Californië rondgereden heeft. Hij was van een dokter in LA die er steeds heen en terug mee reed naar San Diego. De wagen had 250.000 miles op de teller, en ook dat wordt bevestigd door de carfax. Heb er tevens een dikke bundel facturen bijgekregen. Daaruit bleek dat meneer Doktoor niet op een dollarke keek voor het onderhoud. Op 170.000 miles heeft de motor een voledige revisie gehad (8.000 dollar), ook transmissie, ophanging enz zijn onder handen genomen. De wagen stond dus volledig in orde voor zijn leeftijd. En ja, ik heb er inderdaad minder voor betaald dan een vergelijkbare Europeaan. Zoals reeds gezegd, voor elke aankoop, Europeaan of Amerkaan geldt dat je goed uit je doppen moet kijken, indien mogelijk zoveel mogelijk alles checkt wat men je wijs maakt en met je hogd, en niet met je hart moet kopen, alhoewel dat laatste al eens moeilijk kan zijn…
in antwoord op: Nieuwe taxatie Porsches?Aan 911 lover. Waarom gaan Amerikaanse Porsches voor minder geld van de hand dan Europese :?: ? Meestal zijn de Amerikaanse voorzien van alle opties, en zijn de Californische vrij van roest, vooral op de plaatsen die je niet direct ziet . Verder zijn ze op de motor na identiek aan de Europese. Enige minpunt is dat het in België een administratief “gevecht is om ze dagdagelijks ingeschreven te krijgen, maar het is niet onmogelijk. Dus eens die kaap voorbij zie ik niet waarom een Amerikaan goedkoper verkocht moet worden dan een Europees. Maar misschien weet ik nog niet alles…
in antwoord op: Nieuwe taxatie Porsches?Seb, proficiat met je aankoop, mooie wagen :applaus: :D . En ja, Porschist is een bestaande term. Op de foto zie ik aan de koplampen dat het inderdaad een Amerikaanse Porsche is. Die zullen nog vervangen moeten worden door Europese exemplaren. Waarom kan je pas tegen April de baan op ? Vermits het een Amerikaan is, neem ik aan dat je (althans als start) met een O(ldtimer) plaat zal rijden. Zelf ben ik ook van het Gentse, dus als je eens wil afspreken voor een ritje, laat maar weten.
in antwoord op: Nieuwe taxatie Porsches?Hoi Seb, ben zelf een 43 jarige Gentenaar, en heb in december mijn 1° Porsche gekocht, een witte 911 sc van 1983 uit Californië :lekker:. (Voor foto’s, zie rubriek : stel jezelf even voor, trotster eigenaar 911sc). Gezien ik niet over een “ongelimiteerd” budget beschik :cry: , en rekening houdende met BIV en jaarlijke taksen is het een “oldtimer” geworden. BIV = € 60 en jaarlijkse tax = € 30. In deze tijden van leegmelkerij van de automobilist een niet te versmaden argument. Verzekering kost mij tevens ook maar € 110 per jaar :applaus: . Het leuke aan een Amerikaanse Porsche is dat ze meestal “full option” zijn (airco, open dak, cruise control) en voor de Californische geldt dat ze geen roest vertonen. De motor is wel verschillend van de Europese. Deze ontwikkelt 180 pk, tegenover 200 voor de Europese. De Amerikaan heeft andere nokkenassen en een lagere compressie, waardoor hij (iets) minder vermogen heeft, maar wel smeuiger rijdt, zijn max koppel lager ligt ook ongeveer 2000 toeren lage
r. In mijn ogen koop je geen oldtimer om continue mee te scheuren, dus maakt die 20 pk niks uit. Enige nadeel van een Amerikaanse Porsche is dat je hem eerst moet inschrijven als oldtimer, dus met een O plaat. Vermits je van een Amerikaan geen gelijkvormigheidsattest hebt, krijg je hem niet door de keuring voor dagdagelijks gebruik. Om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen moet je wagen eerst “grondig” gekeurd worden. Dit wil de keuring slechts doen als je hen een technische fiche kan voorleggen. Deze technische fiche moet je laten opmaken bij D’Ieteren. Schijnt toch een vette € 500 te kosten :cry: . Op de fiche wacht je al gauw een 5 à 6 tal weken. Daarna naar de keuring en hopen dat ze er niet te lastig doen. Dossier wordt dan opgestuurd naar Brussel en dan kan je nog eens een 4 à 5 tal maanden wachten… :cry: . Bron van deze info is Dekens Porsche, dus geen cowboyverhaal, maar de triestige waarheid. Ikzelf rij dus (voorlopig) met een O plaat. Nu, de wetgeving rondt oldtimers zal ook wijzigen, aleen weet niemand wanneer. Nu is het 25 jaar, en mag je er enkel 25 km rondt je deur mee rijden, of naar een oldtimerevenement. Ik vraag mij eigenlijk af of dit ook ooit gecontroleerd wordt ?.De nieuwe Europese wetgeving die er al lang had moeten zijn (maar door gebrek aan regering 500 + dagen lang, en Di Pupo die nu andere katten te geselen heeft)voorziet dat een oldtimer 30 jaar oud moet zijn. Voordeel zal echter wel zijn dat vor auto’s vanaf 1975 de enige beperking zal zijn, geen woon-werk verkeer of commerciële doeleinden. Dus onbeperkt vrije tijd rijden. Deze 1975 + wagens zullen wel om de 3 jaar naar een aangaste oldtimer keuring moeten. Als je interesse hebt in een Amerikaanse Porsche, moet je zeker ook een Carfax opvragen. Dit kan je aan de hand van het VIN nummer (Vehicle Identification Number). Elke Amerikaanse wagen heeft dit. Bij de Porsche staat het op een sticker aan de binnenkant van de bestuurdersdeur. Kost je € 25, maar dan weet je de “geschiedenis” van de wagen in de States. Bvb Ongevalschade, totaalschade enz… staan erop vermeld. Veel geluk met je zoektocht, en hou ons op de hoogte van wat het wordt.in antwoord op: Nieuwe taxatie Porsches?Ik vind het maar niks. Straks lepelen ze nog een 2.0 TDI in die Macan, wat blijft er dan nog over van Porsche, dit doet me wat denken aan het verhaal van de 924. En neen, ik ben geen dikke nek die wil dat Porsche enkel exclusieve wagens (dure) wagens maakt, want ik heb zelf “slechts” een 911 sc van 1983. Ik vind wel dat Porsche trouw aan zichzelf moet blijven en sportwagens allerhand moet bouwen (schoenmaker, blijf bij uw leest). Maar van sportwagens alleen is het blijkbaar moelijk leven (De Cayenne is niet voor niets de vetmester…)…
in antwoord op: Porsche macanBlijkbaar zijn er meerdere Ducatisti die ook Porschist zijn. Hierbij een paar foto’s van mijn 998. Daarvoor 3 Yamaha’s gehad (XT 250, XTZ 660 Ténéré en een TDM 850, dan overgestapt naar Ducati. Eerst een ST4, dan een Supersport 900 en nu al 7 jaar de 998. Voor mij blijft deze laatste versie van de legendarische 916 de ultieme Ducati. Zo staan er 2 “legendes” in mijn garage : Ducati 998 en Porsche 911 (sc).
Attachments:in antwoord op: Forumleden, pics van jullie moto hierSchittereng gedaan :applaus: :first: , wagen ziet er precies “af fabriek” nieuw uit.Veel plezier ermee. :lekker:
in antwoord op: Eventjes mij voorstellen :-)Aan iedereen,alvast bedankt voor de positieve reacties, doet veel plezier dit te lezen . :relaxman: :applaus:
in antwoord op: Even voorstellen : Trotster eigenaar 911 sc@ 911-lover : laat maar weten waar bijeenkomsten en ritjes doorgaan. Ik kom zeker eens af.
in antwoord op: Even voorstellen : Trotster eigenaar 911 sc@kleinekastenteufel : bedankt voor de cijfers. Optisch staat de 911 inderdaad heel mooi, nergens roest te bespeuren, ook niet om meer verborgen plekjes. Mechanisch lijkt hij ook in orde. Heb een hele bundel facturen meegekregen van de 1° eigenaar in Californië. Die heeft niet op een dollar meer of minder gekeken bij het onderhoud,bvb, motor,versnellingsbak en ophanging hebben een volledige revisie ondergaan, motor open dak vervangen enz… Inderdaad 1tje om te koesteren.
in antwoord op: Even voorstellen : Trotster eigenaar 911 sc