Aangemaakte reacties
-
[quote=”janullrieg” post=147093]Een amerikaan zo kelderen is inderdaad nogal kort door de bocht.
Van waar de wagen ook mag komen , hij blijft gemaakt in Duitsland
en het is op enkele wijzigingen (zelf noem ik dit mooi meegenomen pluspunten)
nog steeds dezelfde porsche.
Ikzelf heb ook een USA en heb er de koop van mijn leven mee gedaan,
super wagen en 100 % roestvrij. enkel de zware stootrubbers zijn vervangen.
Kortom , het verschil tussen een goeie en een wrakske is echt
geen geografisch probleem ![/quote]+1 :applaus:
in antwoord op: Originele Amerikaan of Europese ombouw?Voor mijn DD (Nieuwe Merch A klasse) beschik ik nu ook over een automaat, sorry, gerobotiseerde versnellingsbak. Is mijn eerste ooit, en voor dagdagelijks rijden zou ik niks anders meer willen.
In mijn klassiek elfje (SC va 1983)schakel ik met alle plezier met de befaamde 915 bak. Dat maakt de beleving van een classic P allen maar groter, zou hier ook niks anders willen.
Maar mocht ik nu een nieuwe 991 kopen, zou ik voor de PDK bak gaan. Die techniek staat nu zo op punt dat een handgeschakelde daar echt “ouderwets” aanvoelt. Tevens, Porsche brengt zijn nieuwe 991 GT3 enkel nog met PDK op de markt. Binnen max 5 jaar kan je hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe handgeschakelde meer krijgen. Techniek staat gelukkig niet stil, waarom zou je er dan niet van genieten… ?
in antwoord op: ik koop een 993 automaatIk begrijp echt niet waarom zovelen de Amerikaanse 911’s als “minderwaardig” beschouwen. Elke Porsche is wel ooit uit dezelfde fabriek in Zuffenhausen gerold. Op een paar optische details of te wijzigen zaken (verlichting,bumpers, katalysator enz..)na verschillen ze bitter weinig van hun Europese broers. Tevens zijn de meeste US modellen “full option”, altijd mooi meegenomen. De herkomst van een US Porsche kan je aan de hand van zijn VIN nummer via internet uitpluizen. Echte Californische moeten er elk jaar naar de (emissie)keuring. Zo weet ik dat mijn 1983 Sc effectief zijn hele Amerikaanse leven in LA rondgetoerd heeft. Voordeel : na 30 jaar nog steeds een roestvrije kas. Hoe lovend sommige ook over de Europese modellen mogen zijn, maar geen enkele P komt roestvrij uit ons Noordeuropees klimaat. Tevens bestaat er in de US een levendige scene van 911 liefhebbers, en zijn er een hoop specialisten die ook wel een stevig stukje kunnen sleutelen aan de elfjes. Grote voordeel van al dat neerkijken (door vooroordelen of onwetendheid) op “US Porsches” is dat deze inderdaad een pak voordeliger aan te schaffen zijn, voor zij die niet bekrompen blijven denken dat enkel de Europese de goede en originele zijn…
in antwoord op: Originele Amerikaan of Europese ombouw?[quote=”porsche4ever” post=146816][quote=”Mushroom” post=146804]Porsches heb je nooit genoeg ;) :happy:[/quote]
+1 :applaus:[/quote]
+1
Dat is inderdaad een vetgeil hok. En blinken dat het doet ! … :respekt:in antwoord op: Herfstrit BulenDie met 360.000 km zal er eentje met de echte km stand zijn. De meeste 911’s, 964’s en 993’s hebben allemaal ongeveer 180.000 km :wtf: . Dat geloof je toch zelf niet, auto’s tussen de 20 en 30 jaar oud met maar 180.000 km… Tevens is het terugdraaien van de km stand op de oudere Porsches een fluitje van een cent. Nieuwe Porsches zijn en waren geen Ferraris of Lambo’s, maw, met die dingen werd er dagelijks gereden, winter en zomer :driver: . Waarom ? Omdat het met een Porsche kan ! Dat die dan na al die jaren toevallig allemaal net onder de 200.000 km zitten :lol: :lol: :lol: . Heb er zelf 1tje gekocht, een SC’tje met 250.000 miles op de teller. Er was op 170.000 miles wel een volledige motorrevisie gebeurd van 12.000 dollar (facturen in mijn bezit). Wel, het elfje spint als een tevreden poes en rijd probleemloos. Door de hogere km stand heb ik het voor een belachelijk lage prijs kunnen kopen, mijn beste koop ooit. Velen willen blijkbaar graag bedrogen worden wat die weinige km’s betreft.. Als het motorblok goed ingereden, onderhouden en eventueel gereviseerd is, spelen die km’s niet zo’n rol, zo’n luchtgekoelde 6 cylinder boxer krijg je dan nauwelijks kapot.
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel2[quote=”JMO” post=144098][/quote]
911addictin antwoord op: PF rit Antwerpse Kempen 29/sepKan er iemand in dit lange treintje nog even meegeven waar juist, en om hoe laat we verwacht worden. Van waar vertrekken er een treintje, ik vertrek vanuit Gent ? Tot morgen.
in antwoord op: PF rit Antwerpse Kempen 29/sepIndien het droog blijft kom ik afgezakt uit het Gentse met de SC. :driver:
in antwoord op: PF rit Antwerpse Kempen 29/sepAls ik op zoek was naar een 3.2 zou ik zeker eens naar die rode gaan kijken. Faire prijs als hij in werkelijkheid zo goed is als op de foto’s
in antwoord op: Ik zoek een 3.2Als ik dit zo lees bevestigt dit alleen mijn idee : Als je geen 100 % techneut bent en de motor goed loopt, en alles werkt zoals het hoort, blijf er dan zeker af ! Niks opkuisen, vernieuwen, strippen enz. Blijkbaar duiken er daarna steeds problemen op die daarvoor helemaal niet aanwezig waren…
in antwoord op: Oliedruk probleem 911 SCInderdaad, de Opaalkust is stukken schoner dan onze door appartementsblokken verkrachte kust.
Je kan er zalig toeren, hele mooie foto’s nemen en inderdaad zeer lekker eten (vis en zeevruchten).
En het ligt op amper 45 min verder rijden dan onze Westkust.in antwoord op: Vakantiefoto van mijn ElfjeEn nog een foto extra @ Cap Blanc Nez
Attachments:in antwoord op: Vakantiefoto van mijn ElfjeIk ga op zondag een kijkje nemen. Valt het tegen wat die parking betreft, dan rijd ik wel ergens anders heen.
By the way, MAgnus Walker komt enkel op zaterdag (staat in huidige RS Porsche Magazine nummer), misschien lukt het dan zondag wel om op de parking te geraken :Din antwoord op: 7 & 8 September PorscheFestIs nog lang, maar staat genoteerd in mijn agenda.
in antwoord op: Porsche Scene Live Treffen 2014, zondag 4 mei 2014DIK IN ORDE :applaus: . Mijn elfje blijft een O’tje dragen. Komt toch enkel buiten in ‘t weekend of op zomeravonden voor ritjes bij droog weer. Voer daar vanaf nu ook nacht en weekdag met verlof bij. Verder geen gezever met jaloerse :censored: op de keuring. Die vinden altijd wel iets als ze willen.
Laten we hier eens heel eerlijk zijn. Als je kan leven met de nieuwe beperkingen (geen woon-werk verkeer, geen commerciële doeleinden enz…), waarom zou je je oldtimer dan dagdagelijks inschrijven ? Elk jaar met toegeknepen billen naar de keuring of die of gene kl :censored: hopelijk in een goede bui is en vandaag zin heeft jouw P objectief te keuren ipv “die dikke nek met zijn P” eens een kloot af te trekken. En geloof me, met de crisis zal dit gedrag er niet op verbeteren.
Hoef ik er tevens de spoorverbreders niet elk jaar terug af te halen… Die wijzigen niks aan de veiligheid van de wagen (enkel aan de looks), maar zijn niet origineel, dus taboe. Zelfde voor mensen die betere remsystemen, ophanging enz installeren. Neen, ik weet het wel, leve de O plaat vanaf nu !in antwoord op: Oldtimerstatuut…