Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 227)
    • Ik vertrek ook uit het Gentse. Tenzij het ouwe wijven giet, dan laat ik mijn Classic Elfje liever op stal. Uit ervaring vertel ik er ook bij dat ik “Classic” tempo rijd, 140 op de snelweg. Voor de moderne 911’s is dat natuurlijk wandeltempo,volg ik die (of sommige toch), dan komt de naald al snel op 180. We leven in een vrij land, dus ieder doet wat hij wil, maar voor het behoud van mijn roze vodje (wat ik niet kan missen voor mijn werk)doe ik dat liever niet, een hoop P’s achter elkaar lopen, of beter gezegd rijden zo al in de kijker, zeker bij onze “vrienden” met de blauwe hemdjes. Voor de echte Gentenaars afspreken op de parking in Lochristi ?

        1 van de meest interessante en emotionele topics tot nu toe, leuk om lezen.
        Zit ook in het kamp van diegenen die prioriteiten stellen in ‘t leven. Ik hoef niet nodig met Kerst naar de Canarische Eilanden, met Krokus gaan Skiën, met Pasen naar Egypte en in de zomer naar de Cote d’Azur, om dan nog maar te zwijgen van de Citytrips naar Londen, Parijs, New-York, of bij uitbreiding Dubai of Abu Dhabi. Een paar keer Italië per jaar, en ‘k zijn content :D . En eens terug thuis gaat de jaloerse medeburger alle WE op restaurant, disco, festival met bijhorend vreten, zuipen,paffen, snuiven enz… Doe je dat allemaal, dan ben je “in en hip”. Maar koop je een Porsche, ho maar !!! :shock: :wtf: Dan ben je een associale dikkenek zonder respect voor het milieu (fuck you groene terroristen).
        Sinds ik met mijn P rijd zou ik gaan denken dat de gemiddelde Vlaming een kleinzierige jaloerse achterbakse smeerlap is. En hiermee kom ik dan bij het 2° kamp van diegenen die hun P zoveel mogelijk uit het zicht houden uit angst voor vandalisme. Hij staat veilig in de garage, en eens buiten geparkeerd hou ik er graag een oogje op. Jammer, ‘k zou ‘t graag ook anders zien, maar helaas… Ik heb er eentje gekocht uit passie voor het merk en de 911, niet om er mee te pronken of mij een imago aan te meten, dan doen anderen zonder P maar al te graag voor ons…. :puke: :ass: :loser:

          Was er vorig jaar, zal er dit jaar terug bij zijn :driver: .

            Heb kaarten voor de voorstelling van 16 u. Jammer voor PSL, was er ook graag bijgeweest, maar Porsches kijken en beluisteren kan meerdere keren per seizoen, Top Gear Live komt echter maar 1 keer naar België. TopGear is een instituut ! Als je dat vergelijkt met andere autoprogramma’s, van Fifth Gear tot het ooit op VTM uitgezonden gedrocht Vroemtuigen met elke week een vergelijkingstest tussen een KIA en een Daewoo (daar zaten we echt op te wachten…), dan weet je het wel.
            By the way, op zondag 14 maart is er de Leander lentemeeting in Eindhoven, ga ik wel naar toe, en één weekje later de Oost-West rit. Dus 2 weken Porsche rijden, luisteren en kijken en dan TopGear… laat maar komen ! :relaxman: :relaxman: :relaxman:

              D’Ieteren geeft geen gelijkvormigheidsattesten voor een US Porsche. Je kan er wel terecht voor de opmaak van een technische fiche (kost € 90). Deze heb je nodig om dan je gelijkvormigheidsattest via de keuring met een homologatiekeuring (éénmalige keuring speciaal geval… :shock: )aan te vragen. Na een paar maanden geduld en bij positieve uitslag word je dan na het dokken van naar het schijnt € 170 het gelijkvormigheidsattest opgestuurd. Vervolgens kan je terug naar de keuring voor een gewone keuring om je P dan te laten inschrijven op dagdagelijkse plaat.

              Nu,voor een luchtgekoelde hobby P van +25 jaar kan je met de nieuwe oldtimerwetgeving gerust met O platen blijven rijden. Het enige wat nog verboden zal zijn is woon-werk verkeer of commerciële doeleinden. Je zal er wel om de 3 jaar mee naar een aangepaste oldtimerkeuring moeten. Maar dat zal voor geen enkele goed onderhouden classic P een probleem zijn. Probleem is wel dat absoluut niemand kan zeggen wanneer de nieuwe wetgeving van start gaat. En vermits oldtimers de heel ver van mijn bed show van onze politiekers zijn, kan het nog wel een tijdje duren. Hij had er feitelijk al 2 jaar moeten zijn.

                Nog een sc’er erbij :relaxman: . Welkom en mooie wagen :applaus: Tot ziens allicht op 1 van de ritten :driver: :drink:

                  Die witte 964 uit Frankrijk… :first: :relaxman: :applaus:
                  Valt mij op dat die in Frankrijk precies wel wat goedkoper geprijsd worden als in B.

                    Gezien mijn P een ex Amerikaantje is en dus zijn afstanden in miles telt ipv km voor mij dus liever enkel bol pijltje zonder afstand. Anders moet ik die altijd gelijk omrekenen van km naar miles ( x 1.6), en vermits ik van de rekenmachinegeneratie ben kan ik geen hoofdrekenen meer… :shock: :D

                      @Joebarreke : rij je niet mee in de Oost-West rit op 21 april ? Van Wommelgem naar West-Vlaanderen is maar een goede dot gas verder… :driver: .

                        Net ingeschreven met 2 personen. Overschrijving volgt gelijk. En nu maar hopen dat het voor 1 zondag droog wil blijven…

                          Hey Wim, ook veel beterschap gewenst van mij, en hopelijk ben je snel terug de oude. Bedank Timo nog eens voor het schitterende werk aan de achterbumper van mijn Sc’tje. Groeten. Hugo.

                            De achterste reflector kan je op een Carrera 3.2 inderdaad vervangen door 1tje met ingebouwd mistlicht. Maar let op, ‘t is een niet te onderschatten prutswerk, en de klipjes waarmee de reflectorband vastzit breken bijna allemaal af bij het losmaken. Ter info. Op een Sc schijnt die reflectorband niet helemaal te passen,en is er wat slijpwerk nodig, daarover is op het forum al een een lijntje geweest als ik mij niet vergis.
                            Een bescheiden mistlicht is dus een snellere en goedkopere oplossing. Maar estetisch gezien inderdaad de mindere.
                            Ik heb het mijne van mijn schoonpa losgeweekt. Die had een nog klein bescheiden exemplaar liggen speciaal voor oldtimers. Is wel een verchroomd exemplaar, maar een laagje primer en matzwarte verf kunnen wonderen doen… :D
                            Ik zou even op sites voor oldtimerparts gaan rondneuzen. Anders zit je met zo’n grote rode blok van bijna 10 op 10 cm… :( :shock:

                              Ik heb een Amerikaanse 83 Sc, en daar net hetzelfde. Je kan enkel de knop uittrekken om de voorste mistlichten aan te zetten. Draaien voor de achterste is niet mogelijk. Dat geeft aan dat er dus nooit een achterste mistlicht voorzien is, anders zat die draaifunctie wel op de knop. Dus zelf schakelaartje installeren en kabeltje trekken om achterste mistlicht op te bouwen.

                                @ Mushroom : FYI : Vanavond op Arte na Bullit (niet het kijken waard op Arte, want gedubd is het Frans)een documentaire over het leven en carrière van Steve McQueen. Aan jouw avatar te zien, net iets voor jou en andere Porschisten. Mijn digicorder is reeds geprogrammeerd.

                                  @ Mickey. Voor een Amerikaanse Porsche ligt het helemaal anders dan eentje uit de EU, dus ook NL. Een Amerikaanse Porsche heeft geen gelijkvormigheidsattest, en kan dus in 1ste instantie enkel met een O-plaat ingeschreven worden. D’Ieteren geeft geen gelijkvormigheidsattest voor een A Porsche. Ben dit zelf in Anderlecht gaan vragen. Enige mogelijkheid om aan een gelijkvormigheidsattest te komen is via de keuring als “alleenstaand geval”. Voor deze keuring heb je echter wel een technische fiche van D’Ieteren nodig. Deze wordt samen dan samen met het dossier van de keuring naar de diens voertuigen opgestuurd. Die beslissen dan of je een gelijkvormigheidsattest krijgt. Deze beslissing kan naar ik reeds gehoord en gelezen heb maanden op zich laten wachten… :( .

                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 227)