Aangemaakte reacties
-
@ Ghost en Patrick B. Ben het volkomen met jullie eens, maar DE vraag is wanneer die wetgeving van kracht wordt. Daar kan voorlopig niemand een sluitend antwoord op geven. Laatste stand van zaken volgens “Retro Classic News” in hun januari nummer is volgende : “…waren we nog aan het wachten op het advies van de Raad van State. Indien er geen bezwaren geuit worden kan het project gepubliceerd worden in het Belgisch Staatsblad met een datum waarop het nieuwe oldtimersstatuut van kracht wordt.” Stel dat er één of andere klotepolitieker toch een bewaar heeft (hebben ze dat niet allemaal…), dan hebben we het vlaggen voor een lange periode. Stel dat er geen bezwaren komen, dan moet het nog gepubliceerd worden met een datum enz… Gezien de huidige economische en politieke sitiatie vrees ik dat dit absoluut geen prioriteit is, en nog lang kan duren… :(
in antwoord op: Van US naar EURO…Mooie aankoop :applaus: . Veel :driver: ermee.
in antwoord op: dan toch 964@targa 84. Heb hem vooraan ook volledig Europees gezet. Standlichten omgelegd van de pinker naar de koplamp en de reflectoren naast de pinkers vervangen door bumperstroken. Deze bumperstroken zitten maar met 2 vijzen vast op de plaats van de reflectoren, maar die vijzen zijn zo moeilijk te bereiken dat je alvast een tijdje zoet bent met vanalles te verwijderen tot je er eindelijk aankan, en dan weer terug natuurlijk. Winter = sleutelplezier :D . Nu nog een mistlicht erop en ik kan beginnen aan de procedure om hem op dagdagelijkse platen te zetten = eerst naar D’Ieteren voor een technische fiche, dan naar de keuring voor een homologatiekeuring, dan veel geduld hebben en hopen op een yes. Vervolgens gelijkvormigheidsattest ophalen en terug naar de keuring om gewone plaat aan te vragen. Dan zijn we waarschijnlijk al putje zomer. Tot zolang blijft het behelpen met de O platen.
in antwoord op: Van US naar EURO…Of die prijzenval een goede zaak is, hangt gewoon af in welke situatie je zit. Ben je nu privé op zoek naar een “frisse” 997, dan kan je gouden zaakjes doen :D , heb je echter een 997 en wil je die verkopen, dan is het heel wat minder :( .
Enkel de classics in “goede” staat, en in het bijzonder de 3.2 Carrera’s met G50 bak, stijgen in prijs. Hoogstwaarschijnlijke oorzaak : de 3.2 G50 is dit jaar 25 jaar oud = oldtimer = € 30 tax + € 150 verzekering…Volgens mij gaan de waterkokers nooit de classicstatus halen (niet te verwarren met het oldtimerstatuut) : Met classicstatus bedoel ik hier dat ze vanaf een bepaalde leeftijd weer serieus in prijs gaan stijgen omdat de vraag groter is dan het aanbod. Er is maar 1 “oerporsche”, en dat is de luchtgekoelde 911 met zijn broertjes 964 en 993. Deze zullen steeds gegeerd blijven en de goede exemplaren zullen in prijs blijven stijgen naarmate ze moeilijker te vinden worden. Hoe goed en zoveel beter qua techniek, rijgedrag, baanligging, rijcomfort enz… de 996,997 en 991 ook mogen zijn, zij zullen nooit de cultstatus van de luchtgekoelde bereiken.
in antwoord op: prijzen in vrije val – wat zit hier achter@ Peter_Targa_84 en bladerunner : +1
in antwoord op: Porsche prijzenHele mooie sc heb je daar Blinky :first: , veel plezier ermee :driver: . Hoe meer sc’tjes, hoe beter :D . Tot ziens waarschijnlijk op één of andere meeting.
in antwoord op: Porsche 911 SC / 1982Veel succes gewenst. Behoort bij de beste voornemens voor 2013. :first: :respekt:
in antwoord op: BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR ALLE FORUMBEZOEKERSVeel succes met het project. Zo te zien heb je een Amerikaans motorblok, want die hebben flexibele benzineleidingen tov stalen leidingen voor de Europese. Ik neem dus aan dat je sc een aangepaste Amerikaan is, vermits ik op de achterbumper de Europese stootblokken zie. Verder niks mis met zo’n Amerikaan hoor, heb er zelf eentje uit sunny California, en dus volledig roestvrij. De Amerikaanse eigenaar zijn motorblok laten tunen naar Europese normen (204 pk), daarmee dat er bij mij stalen benzineleidingen en een Powercommander opzitten. Hou ons vooral op de hoogte van je restoreringsproject :respekt: .
in antwoord op: Restauratie 911 SC deel 2@joebarreke : tof, kunnen we als “witte tweeling” gaan :relaxman: :D
in antwoord op: Porsche Scene Live Treffen, zondag 28 april – AquaIk zal er terug bij zijn.
in antwoord op: Porsche Scene Live Treffen, zondag 28 april – Aqua3 foto’s doorgestuurd van mijn classic Elfje (met mooie achtergrond… :D ). Hopelijk hebben jullie er wat aan.
in antwoord op: Hi Res pics gezochtKweil, kweil… :relaxman: :respekt: :applaus: :first:
in antwoord op: Een Porsche 964 turbo 3.6 kan er ook nog bij …[quote=”jeanke” post=111129]West-Vlaanderen
Cab ’88
Porsche914orange
OlivierV
Lowie9xx
giuliajultje
Dirk996
RS
Luc993cabrio
Jochen
Gertie
AnthonyS
KDC
Carrera1967
timmy1978
goldie911
Lucky slevin
Funny
Kleinekastenteufel
Jack-in-the-box
Straffen
porsche4everOost-Vaanderen
Snoer964
BeerMetWielen
Datake
Targa?
vsk996
Porsche911lover
Rufie
S2
fdeville
Maarten R
Koenc
Pascal4S
de zwarte pijl
Porschky
Mushroom
Much@cho
king.dirt
Patrickvb
911addictAntwerpen
Peter vdl
RODONDO
Mark986
Mikey
Poli GT3
Vankerchove
Peter Targa 84
Daxmanian
BC911
Chineeske
Joebarreke
Triumph1
Luc993
Zipper
Bladerunner
GhostLimburg
911-lover
Carbonman
etieke
zimmermann
john.beton.
rudid
PVB (Pascal)
benny996
jol178
JVNH
WES-RS
JeankeVlaams-Brabant
Gette
Bert V.
Karl 911
Fabio
dolfijn
Xaverius
Yfkes
Marc-MarleenZeeuws-Vlaanderen
Cabrio WimHenegouwen
9ierre
vincent 928
Plumber[/quote]in antwoord op: Forumleden per provincieVoor zondag wordt er nu toch droog en zonnig weer voorspeld (maar wel koud). Als de weermannen het bij het juiste eind hebben haal ik de “oldie” van stal.
Zou rond 11 u vertrekken uit het Gentse.in antwoord op: Porsche Herfstmeeting Den Hout NederlandWelkom ! Leuk, nog een “Genteneir” erbij :D . Zelf rijd ik met een 911 sc van 1983, ééntje van de laatste serie, jouw Carrera moet dan één van de eerste serie 3.2 geweest zijn. Zo te zien aan je nummerplaat heb je hem al een tijdje in je bezit.
in antwoord op: Nieuwkomer