Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
    • kunt ge beter k&n nemen

      iets duurder, maar nooit meer vervangen (enkel uitwassen in spuiten met olie van k&n)

      levenslange garantie op

      voor de prijs van 2 originele luchtfilters hebt ge al ne k&n

      voor 60 euro kan ik ze leveren

        [quote=”cabrio wim”:3pxyktpw]Op alles kun je een turbo bouwen, alleen komt er wel wat meer bij kijken.
        Een turbo set kun je al vanaf zo’n 6500 euro kopen, is dan natuurlijk nog niet geplaatst.
        Als je verder alles aanpast aan de motor, compressie enz. is het zeker niet schadelijker als een gewone opgevoerde motor.
        Met een turbodruk van 0,75 is ongeveer 20 a 25 pk haalbaar boven het standaard vermogen.
        En het benzine verbruik, wat denk je zelf met meer vermogen, ga je gebruiken dus meer verbruik.

        Hebben ooit zelf eens een turbo van BMW op een 2.0 liter keverblok geplaatst, was best lachen aan de stoplichten.[/quote]

        volledig turbosysteem heb je tegenwoordig al rond de 3000-3500 euro, maar is niet zo maar even geplaatst hoor

        eerst en vooral moet je ook zorgen dat compressie aangepast wordt als je turbo wil monteren

        maar wat betreft die advertentie ==> verkoperspraat , maar zo belachelijk dat het in die zijn eigen nadeel gaat spelen

          [quote=”mcklusky”:2ggujfwy]…er verandert namelijk niets aan ophangingspunten of iets dergelijks, je moet enkel vooraan een oliekoeler bij plaatsen en uiteraard de olieleidingen naar voor leggen, voor de rest blijft het motorcompartiment grotendeels hetzelfde, alleen beter gevuld :twisted: .

          ..[/quote]

          heb indertijd ook eens rondgevraagd of het veel werk was om 6 cilinder in mijne te leggen, en toen kreeg ik thans van iedereen reactie dat het een pak werk was en dat de steunen ook niet overeen uitkwamen

            de ombouw op zich vind ik wel chique gedaan

            maar vind het ook niet echt staan derin

            geluid van zo ne v8 hoort niet echt in ne Porsche :?

              ik zou zeker proberen om hem te kopen gekeurd voor dagelijks gebruik

              dan kan je derna nog altijd zelf zien als je hem als oldtimer wil inschrijven

              maar zou misschien toch kijken voor ene van later bouwjaar (met de middenconsole met meters, nieuw type versnellingsbak,…)

                [quote=”stefx911″:nyda7e7i]Een ketting moet in principe niet vervangen worden, tenzij je ze begint te horen…

                Met die Carburatoren zie ik op de keuring geen probleem. Je motorkap moet daar ook niet open denk ik hé.

                En zo veel kennis hebben ze daar niet om te weten dat er standaard injectie opzit ;-) ) [/quote]

                inderdaad, webers / dellorto’s / … geven normaal gezien geen problemen op de keuring omdat:

                1) moet al iets van ne porsche kennen dan
                2) origineel bestond der ook nen 1800 met 2 webers op

                zijn der al veel die hun injectie deraf gegooid hebben om carbu’s derop te zetten omwille van pk winst + feit dat der veel 914’s niet mooi draaien door te lang stil te staan en zo

                  mag dicht hier

                    [quote=”the body docter”:27fadea3]de keuring is ondertussen alweer aangepast de tweede hands keuring wordt nu dus weer wel aanzien als periodieke keuring dus je krijgt weer een jaar[/quote]

                    m.a.w. de referentiedatum op uw keuringskaart wordt nu wel aangepast?

                      edited

                        vandaag nog een kinderporsche (electro aangedreven) gekocht voor ons zoontje

                        zal wel nog even opzij moeten gezet worden aangezien hem nog beetje te klein is dervoor :D

                          stuur eens een mail naar info@autosdekens.be ,zit hier ook op forum en kan dat normaal ook wel bezorgen

                            edited

                              [quote=”saab@porsche”:1f6yjq3s][quote=”stefx911″:1f6yjq3s]

                              Mijn vrouw haar Golf 3 tje rijdt jouw Saab ook los hoor ;-) ) [/quote]

                              des te confronterender :wink:

                              Ik vraag me af of die vento vooral van een gewichtsvoordeel profiteerde of wat opgevoerd was. Vergelijkbare bmw’s bijvoorbeeld hoef ik maar zelden van achterkant te zien.[/quote]

                              toevallig toch gene TT-grijze vento geweest?

                                1.7 = 80pk (72pk in USA)

                                1.8 = 85pk (70pk & 76pk in USA)

                                2.0 = 100pk (88pk & 95pk in USA)

                                914/6 = 110pk

                                916 = 190pk voor de 2341cc & 210pk voor de 2687

                                In USA waren ze dus allemaal teruggeschroefd voor normen van uitstoot he

                                  edited

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)