Aangemaakte reacties
-
edited
in antwoord op: zal mijn collectie eens stillekes aan postenen dit is dus zijn boxster geworden
van bordeaux naar wit, gedurfd maar zeker en vast geslaagd
in antwoord op: Daggie Boxster (ombouwproject met foto’s)kit en velgen zullen geen probleem zijn
maar remschijven mogen normaal niet (ongeacht ge attest hebt of niet)
in antwoord op: Keuring van 911 die omgebouwd is naar 964gisteren is ne kameraad naar keuring geweest met zijne golf 3 tdi
afgekeurd ==> heeft er een recaro interieur in (afkomstig uit ne golf 3 vr6 dat ik verkocht heb aan hem) en afgekeurd omdat het origineel niet in zijne auto zat :shock:
terwijl recaro interieur als optie te krijgen was indertijd :roll:
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt[quote=”stefx911″:1x661jhr]Vandaag naar de keuring geweest… RODE KAART :!:
Sinds 15 februaris is de “tuningwet” blijkbaar in voegen en is het echt niet meer te doen.
Tolerantie is een verloren woord !
Als je tuningstukken aan je auto hebt moeten ze gekeurd zijn en moet je de attesten bij hebben. Uiteraard betaal je daar extra voor !
Zo heeft mijn garagist zelfs een klant die 273€ betaalde voor een “Tuningkeuring”. Een gewone keuring met een extra blad waar de niet originele stukken op vermeld staan.Let dus op dat ge geen verkeerde ruitenwisser plaatst of een niet gekeurde luchtverfrisser op je dashboard plakt ! O ja, voor een woofer in de koffer betaal je ook extra, dus laat die even thuis…
[/quote]
*273 euro lijkt me wel extreem veel hoor , tenzij er keuring voor verlaging bij was (wielgeometrie), maar dan is het nog veel hoor
ken der veel die al geweest zijn met “extreme” wagens en die kwamen nog lang niet aan de helft van dat bedrag
*voor een subwoofer in je koffer moet je trouwens niet betalen, maar wel als je een versterker in je wagen hebt, dan kijken ze of er een zekering tussen zit (+ 6 euro betalen) ==> misschien niet slechter want ik heb al geklommel gezien soms met versterkers en bekabeling.
je kan je versterker er wel even uit nemen, maar dan moet je best kabel ook eruitnemen, want als ze die los zien liggen keuren ze hem af :wink:
feit is dan wel weer dat ze toch niet weten hoe zwaar die zekering moet zijn voor bepaalde dikte van kabel en zo ….
*en tis inderdaad spijtig dat wagens die jaren zo gekeurd worden nu plotseling afgekeurd worden (omwille van attesten die je toch nooit meer kan vastkrijgen).
ze hadden beter ingevoerd voor wagens die vanaf nu nieuw verkocht worden.maar eenmaal verandering op je tuningrapport staat, hoef je volgende keer geen zorgen te maken
Maar komt nog wel verandering in hoor. zo kan dit toch niet verder blijven gaan.
FBAT is trouwens mee bezig om het wat aangenamer te maken voor keuring.indien je problemen hebt met keuring (omwille van tuning) , kan je altijd je probleem + kopie keuringskaart mailen naar fbat:
[color=blue]Heeft u problemen met de keuring of op de weg in verband met uw getuned
voertuig, laat het ons weten op problems@fbat.be
Wat we nu samen verder kunnen doen is een bundel aanleggen van de volgende informatie:1° De verbouwingen die nu de meeste problemen geven;
2° alle problemen in de keuring verzamelen;
3° alle problemen op de weg verzamelen.Stuur een copy naar problems@fbat.be hoe meer concrete problemen er doorgestuurd worden hoe sneller er kan ingegrepen worden.
[/color]in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuytik snap het probleem eigenlijk niet
als je je wagen als oldtimer inschrijft, dan weet je toch dat je met beperkingen zit.
die moet je er dan maar bijnemen als je “beterkoop” wil rijden he
wetten zijn der nu eenmaal om nageleefd te worden he, en als je je daar niet aan houdt, dan kun je wel eens prijs hebben
in antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgelethttp://www.autosdekens.be ==> porsche parts
in antwoord op: Originele onderdelencompressie eens meten he
en als gij denkt dat het de injecteurs zijn, trek dan eens vervolgens ne stekker van injecteur uit
blijft hem hetzelfde draaien als ervoor, dan is injecteur naar de knoppen
in antwoord op: storing in 914mijn schoonbroer heeft zijn velgen gevernist (soort poederlakachtig)
blinken ongeveer even fel als gewoon hoogglans gepolijst:
in antwoord op: bling-bling[quote=”R-Group”:3e623n9q][quote=”914erporsche”:3e623n9q]in principe mogen vaste kuipen enkel als ge achterbank en gordels verwijdert[/quote]
914erporsche : heb jij daar ervaring mede , moeten de kuipstoelen en eventuele nieuwe gordels dan een keuringcertificaat hebben, en zo ja welke ??
alvast bedankt[/quote]
qua stoelen gaan ze niet vlug iets zeggen, ge moet gewoon zien dat ze goed bevestigd zijn, dat ze dus niet te veel rammelen of zo
en gordels moeten altijd een E-keuring hebben he
in antwoord op: Recaro kuipstoelen en autocontrolein principe mogen vaste kuipen enkel als ge achterbank en gordels verwijdert
in antwoord op: Recaro kuipstoelen en autocontrole[quote=”RufieF6″:2bdpcoa9]Idd, je kan niet voorzichtig genoeg zijn :D D
Is misschien het werk van Bonnie en Clyde uit het Gentse …?[/quote]
handvat stelt alleen niet voor
in antwoord op: Deze nacht …..inbrekers langsgeweest op onze gemeente944 cabrio is meestal nen 3.0 16v 211pk of zoiets
jaarlijkse taks is iets van een 607 euro per jaar
inschrijvingstaks zal iets van een 150 of 200 euro zijn ongeveer
in antwoord op: verzekeringzou wel mooi zijn
dan mogen ze me eens aan de kant zetten :D
in antwoord op: Porsche bij de Belgische Rijkswacht