Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 333)
    • Hoi,

      waarom nieuwe deksels? zijn ze krom? De dichting zit in de deksels, en die dichtingen kunnen lekken. Als de deksels niet gebarsten zijn of krom dan zou ik ze terug gebruiken.
      De linkse en rechtse uitlaatdemper eraf halen, voor de rest niet.
      Ook zul je best het plaatwerk rechts van de motor eraf halen, omdat de vast ventilatiebuis in de weg kan zitten voor het verwijderen van de deksels.
      Misschien kun je tegelijk de bougies vervangen?

      Oliefilter onder het motorblok niet vergeten bij vervangen, een 993 heeft 2 oliefilters, ene in de wielkast rechts voor het wiel, en een kleine onder de motor.

      succes nog.

      :wink:

        Philke schrijft:

        beste ,

        ik heb onlangs een porsche 964 cabrio gekocht tiptronic , maar ik kom slecht van al de elektronica die er slecht uitkomt !

        heb na het vervangen van mijn contactslot en lichschakelaar nog paar problemen !

        1. mijn dashboard verlichting werkt niet ?
        2. kan ik mijn spoiler achteraan bij stilstaan open zetten ?
        3. mijn verwarming als ik hem start blaast heel effen en valt dan uit
        4. mijn distributie lampke blijft branden !
        5. mijn dak werkt alleen als mijn motor uit is , is dit normaal ?
        6. achter de linkse meter van de benzine zitten daar 2 of 1 relais ?

        iemand raad voor deze dingen op te lossen ? of kent er iemand een persoon in gent die het goedkoop kan oplossen en veel van die elektronica kent ?

        mvg

        1. schakelaar verlichting fout ofwel kabel los aan lichtschakelaar
        2. via draaischakelaar op de middenconsole, brandt het lampje vd spoiler als je het contact opzet? lampje zit in de klok. Als dit lampje niet brandt, heeft men dat lampje eruit gehaald omdat er nog problemen met de spoiler zijn. Gaat de spoiler er uit bij 80 km/u? Indien niet, nakijken!
        3. verwarmingsmodule op dashboard kan de tempsensor kapot zijn
        4. lampke distri–> motorruimte zit een wieltje dat tegen de riem vd alternator loopt, indien dat er tegen loopt maar lampje gaat niet uit, dan is die sensor stuk
        5. dak werkt enkel met motor uit en handrem op
        6. het wil niet zeggen dat er plaats is voor 2 relais dat er effectief 2 relais moeten zitten

        Uw antwoord van een “specialist”, for free
        :wink:

          Wim, niet gesperd, de sper was steeds een optie…

          De oliekoeler is standaard op de eerste 3,2 Carrera,s omdat door de koeling de oude 915 bak beter zou bestand zijn tegen het hogere koppel. Dus een 3,2 zou altijd een koeler moeten hebben. Het kan wel dat de oliepomp in de bak kapot draait, en dat men de gewone behuizing voor het differentieel plaatst zonder aanpassing voor de koeler. Met de juiste bakolie (SWEPCO) kan dat geen problemen geven.
          :wink:

            @ Wim: bedankt vriend :wink:

            @ William: met brede spoorverbreders heb je meer hangend “gewicht” op de lagers. Niet aan te raden.

            Er zal nu wel een discussie ontstaan, maar dit is mijn mening EN mijn ervaring.

            Wel mooie velgen, vind ik. En je Turbo mag er ook wezen. :wink:

              is gebeurd…

                Het weghalen van de dakgootjes is pas met de CTR ontstaan.

                Opde foto is volgens mij een BTR.

                  911-lover schrijft:
                  [quote]Ik kan mijn bericht niet meer wijzingen (tabs staan uit beeld) .
                  Dan doe ik het maar zo .
                  En vreemd dat er op de spatborden geen pinkers waren .
                  Is dit typisch voor RUF of zijn het Amerikaanse ?

                  als deze van voor 1981 is, staan er geen zijpinkers op.

                    Typisch voor die pompen. Best zo snel mogelijk alles goed aanpakken, GEEN kosten besparen.

                      Hallo Mick,

                      heb je een 924S of een 924 2,0? Want dat zou het al makkelijker maken…

                      groet

                      Robbie

                        april,s fool day

                          is zelfde slot, vrees enkel als je niet tussen de klep en bumper kunt, dat gaatje maken wordt. :(

                            jam jam jam jam :lol:

                              @ Dominique: tip: verander wel van garagist als je met een 996TT gaat rijden… :wink:

                                Werkt samen, als ik me niet vergis, met Jean-Marc Gaban. Rallyrijder en Porscheman in hart en nieren.

                                  egra schrijft:

                                  ronvos schrijft:
                                  [quote]neen ik werk niet gratis, ben vrij beroeper maar wel correct!
                                  km terugdraaien, accident opmaken etc, ze zijn allemaal hetzelfde, geloof me

                                  ik vind niet dat mijnheer de vrij beroeper de heren handelaars over dezelfde kam mag scheren (zeg ik dat goed?). Ik denk dat MIJNHEER de vrij beroeper beter op zijn woorden let. Ik denk dat een vrij beroep hebben u niet het recht geeft om over andere beroepen zomaar 1 mening te verkondigen.

                                  :roll:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 333)