Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 333)
    • [quote=”951 S”:1iljgfon]Originele koetswerkdelen van een RS’73, dat zal centen kosten als ik er al kan vinden. Het is dus de bedoeling om z’on kunststof kit te gebruiken, maar als ik het goed begrijp moeten daar de nodige attesten bijzitten.[/quote]

      Ken je de groene RS die op de foto’s staat van 911 lover; Francorchamps album? Dat is een 3,2 omgebouwd naar RS 2,7. Ben met die wagen naar de keuring geweest en over de carrosseriekit werd niets gezegd. Hoe ouder de auto, hoe lastiger de heren van de keuring het hebben blijkbaar.

      :wink:

        [quote=”SimonSays”:16h15kur]Ik ben momenteel naar twee 964 RS replica’s aan’t kijken. Bij de ene staat ‘n vrij uitgebreide lijst van aanpassingen, bij de andere minder.

        Hoe kan ik zien dat de bak een sper heeft van de RS? is dit ergens zichtbaar? En wat met ‘t stuurhuis?

        En hoe herken je de magnesium velgen?[/quote]

        -sper enkel volgens het type dat op de versnellingsbak staat; nummer aan de onderzijde ( dacht G50 03)
        – stuurhuis: ook onderdeelnummer
        – magnesiumvelgen: weer zelfde: Porschenummer op de velg aan de binnenzijde, eventueel opzoeken op het internet, dacht dat de magnesiums eindigen op een “7”

          [quote=”stefx911″:3taxeilr]
          Ook nog andere achterbumper met de nummerplaatverlichting opzij ipv bovenaan…

          Het zijn de kleine details ie het em doen hé :wink:

          en het lijstje zal ongetwijfeld nog wel blijven groeien…


          @SimonSays
          : Weet wel dat je al dat geld dan wel “kwijt” bent vermits je zo nooit een “echte” of “officiele” RS hebt en die in verhouding dus weinig waarde zal hebben.

          Misschien beter doorsparen voor een echtee RS of een CUP versie ?[/quote]

          Als je eentje bouwt dient de basis zo goedkoop mogelijk aangekocht te worden, anders gaat de totaalsom van aankoop en verbouwen richting de prijs van een echte… :roll:

          Waarom niet een andere manier aanpakken: 3,2 carrera zoeken (liefst zonder schuifdak), auto strippen, de volgende onderdelen verkopen:
          – voorste spatborden, bumpers kofferklep en motorkap
          – interieur (alles, ook de isolatie)

          Dan een RS 2,7 kit kopen (stuur me een pm :wink: ) en deze monteren, auto spuiten, rolkooitje erin (opletten, enkel een “halve”, anders doet de keuring lastig), grote remklauwen vooraan (944 S2 klauwen), kuipstoeltjes erin, en gaan met de banaan…. :twisted:

          Dat is puur en zuiver, en kost minder dan een 964 RS nabouwen plus je recupereert een deel van de kosten (1 goed spatbord= ongeveer 350 euro waard).

            zoek op internet naar onderdelen voor een race 964. Sommige teams doen deze weg en je kunt zo wel goedkoop onderdelen vinden.

            Dacht je soms dat een RS nabouwen goedkoop was? laten we even opsommen:
            – specifieke ophangingsarmen en dempers
            – alu kofferklep vooraan (nieuwprijs 2000 euro??)
            – magnesium wielen (duur…)
            – remmen van de turbo rondom
            – 2 lichtgewicht recaro’s
            – een 3,8 motortje bouwen is niet het enige, ook het prepareren van de motor
            – dunnere ramen
            – deurpaneeltjes en mechanische ruiten

            Veel plezier…

              Ga op zoek naar een afgedankte 964 cup racewagen of tenminste de onderdelen ervan en bouw deze in een C-2 body.

              Dan heb je het echte racemateriaal, wel niet vergeten de onderdelen eventueel te reviseren.

                Welkom hier

                8)

                  kan, oude types zijn slechts 2 jaar gemaakt of zo

                    Als het een hele oude motor is, dan werken die nog met de oude contactpunten…
                    Eens nakijken

                      stuurdoos ontsteking, zit op linkerspatbord in de buurt van de koplamp. Op internet zul je wel ergens een testschema vinden. Van wat jaar is de auto?

                        [quote=”$rouji da pimp”:2glz262k]@ Rsr: om even te verduidelijken: ik neem geen SCHERPE bocht tegen 190km/u. Ik blijf op dat gebied bescheiden en haal wat snelle km’s enkel op rechte stukken, totdat ik deze zomer eens naar ZOLDER ga. En dat deze Porsche geen BMW is dat merk ik zeker hoor LUC :oops: :oops:

                        @ de rest: tja ieder heeft zo zen eigen smaak. En smaken verschillen nu eenmaal. een chance anders waren jullie nu bij men vriendin…… :lol: :lol:
                        Wat ik getracht heb, is om de 996 toch nog stijlvol te houden en NIEt TE om te bowuen. En ik denk dat ik daarin geslaagd ben. Al bij al heb ik 996 phase 1 omgebouwd naar phase 2 met OEM onderdelen. En alles werd gedaan bij een ECHTE carosier zoals Van Der Smissen te Dendermonde om alles deftig af te werken.

                        en manne het is Srouji/ $rouji[/quote]

                        Ik volg RSR volledig, trouwens zelfs op snel genomen snelwegbochten of afritten zul je het lastig krijgen met die banden en velgen…

                        Trouwens: al eens gehoord van het boek “Autotuning”, geschreven door Gert Hack?
                        Daar vind ik geen enkele verwijzing naar overdadig polyester en andere opgevezen toestanden.

                        ECHTE carrossier?? zijn er dan andere?? :)

                          werkt de benzinepomp, hoor je ze draaien? solenoid??? met die schuif te bewegen moet de motor een teken van leven geven…

                            zoals luc reeds schreef: is je distririem goed? staan de krukas en nokkenas juist? is er benzine aan de verdeelkop?
                            laat iemand de wagen starten terwijl jij de luchtschuif (platte ronde schijf) beweegt. Kijk of de auto wil starten.

                            En let op met die vonken… :?

                              Als ik het goed begrijp komen deze delen van de VS? Probleem is dat je nooit het product zelf in handen kunt nemen, en dat houdt dan ru-isico’s in wanneer je ze bestelt.
                              Waarom niet rondkijken in Europa, of op zoek gaan naar europese verdelers van die producten? Naar engeland reizen is tegenwoordig niet meer zo moelilijk en duitsland gaat ook nog.

                                Het gaat niet over goedkoop, het gaat over het onderhoud en de techniek.

                                  [quote=”924″:2ye7anne]Inderdaad, de lak laat ik dan waarschijnlijk aan de koper over, want dan verkoop ik alles en ga ik rond kijken voor nen 931 8) [/quote]

                                  Een 931?? Weet waar je aan begint hé… :wink:

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 333)