Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 333)
    • Het verschil met gewone 944 turbo 220pk is er wel degelijk, maar 45 pk zoals ze beloven? daar twijfel ik aan.
      Nog even: die auto is niet van mij, de eigenaar komt bij me in onderhoud. Hij heeft deze kit een tijd terug laten plaatsen, en volgens hem was er wel degelijk een verschil. Ten opzichte van onze 944 turbo is de zijne wel degelijk sneller.
      Die bewuste kit bestaat eigenlijk uit het standaard recept voor moderne turbo’s: meer boost, meer benzinedruk, aanpassing van de ontsteking.
      Bij de oude 924 turbo kun je met een simpel kraantje de druk al opvoeren (alleen zonder intercooler is de levensduur van die 924 motor niet zo lang :roll: )

        [quote=”carrera RS”:3qjpe173]Even verder gaan op het verhogen van het vermogen van een 944.
        Ik heb een 944 turbo (220 pk) en zit heel erg te twijfelen om dit hier (944T instant RWHP pack) op mijn Porsche te (laten) monteren:
        hier klikken
        Bij het monteren van deze kit zou ik wel de “joint de culasse” laten vervangen door deze van een 944 Turbo Cup.
        Heeft iemand van jullie al met iets dergelijks ervaring?

        Mvg,

        Michel

        [size=59:3qjpe173]-link ingekort door Mod-[/size][/quote]

        Ik heb zo eentje in onderhoud, en kan je zeggen dat het werkt. Alleen moet je niet verwachten van de stenen uit de grond te trekken… tenzij je op gravel rijdt :wink:
        Nu heeft die wagen wel een ander probleem, maar dat heeft niets te maken met de kit.
        Lindsey is echt gespecialiseerd in 944 tuning.

          [quote=”Duffy”:2p7igw8p]5) Ik weet een 911 Targa Bj86 staan voor 14.000euro. afgekeurd ten gevolge van :
          a) Te veel verlaagd
          b) Olieverlies motor
          Is dit een schappelijke prijs?
          Groetjes Duffy[/quote]

          De prijs is niet slecht, kijk wel naar de km stand, boite, koppeling enz… Dat olieverlies kan ook simpel op te lossen zijn: lekken aan de retourpijpjes, geen grote kost.
          Dat te veel verlaagd zijn. Is te regelen op de auto.

          Oppassen met targa’s: lekken…

            Voor de keuring zullen de 18 duimers en de breedte van de achterbanden niet zo goed verteerd worden… :D

            Voor het verbruik: tja, meer breedte, meer rolweerstand, meer energie nodig, dus…meer verbruik.

            Maar hé: het is een Porsche, geen TDI met een verbruik van 5 liter.
            :roll:

              Als het een gewone 911 is.

              Achteraan de torsiestangen verstellen, maw ophanging op de uiteinden van de torsievering demonteren en verstellen op de tandjes.
              Niet zo simpel de eerste keer, en vraagt bij oudere types het juiste gereedschap.
              Vooraan: stelbout voor de hoogte verdraaien tot je de gewenste hoogte bereikt. Deze bout zit achteraan de beide kanten van de onderste ophangingsarm.

              Vooraan simpel, achteraan vraagt meer kennis.

              Na het verlagen niet vergeten de auto opnieuw uit te lijnen.

              Groeten

                [quote=”911-lover”:1d0p2j6e]Mijn schatje is vandaag ook glansrijk door de keuring gekomen.
                Pittig detail , er is mij een tuningkeuring aangerekend (6€ +BTW) vanwege de achterspoiler (die voor de niet kenners dus er standaard op zit) :shock:
                Zeg nu nog eens dat dat hele gedoe niet enkel voor het geld te doen is :!: [/quote]

                Nu weten ze het blijkbaar helemaal niet meer.

                Iemand de groene replica RS gezien in Francorchamps?? Die was zo gekeurd…

                  Proficiat met je 944!!

                  8)

                    Hallo,

                    welkom hier.
                    Ik heb je een pm gestuurd.

                    Groeten

                      Het is een 911 Carrera 2,7 bouwjaren 74 en 75. Er werd toen het onderstel, de motor en versnellingsbak van de RS overgenomen.
                      Voor kenners een liefhebbersauto, voor de leken onbekend…
                      ook verkrijgbaar als targa.

                      Groeten

                        Fout kan ook in die sensor zelf zitten.

                          Hallo,

                          kleppen regelen dient te gebeuren met koude motor, en na aanschaf van een onderhoudssetje. In dat setje zitten de dichtingen en nieuwe moeren voor de kleppen deksels.
                          Kleppen regelen lukt wel, mits handigheid en geduld.
                          Voor de 911 bestaat een speciaal voelermaatje voor de kleppen.
                          Afstand in- en uitlaatklep: 0,10 mm.

                          De oliedruk: hoeveel geeft je meter?

                          Groeten,

                            Volgens de foto’s die ik zie gaat het hier over “harmonicabumpers” waarvan men de rubbers heeft weggewerkt. De lichten zijn van een 964, maar die kun je in de oude ook plaatsen, mits aanpassingen.

                              Deze kabel gaat naar de km-teller, maar van buiten weet ik niet direct de kleur.
                              Je kunt met wat gepruts de km-teller uit het dashboard halen, deze zitten enkel vast met de rubberen ring. Makkelijker is eerst je klok verwijderen en dan de km-teller langs het gat van de klok eruit duwen.
                              Je hebt een fiche die naar de km-teleer gaat, en 1 van deze draden is de sensor voor de snelheid.

                                Als je op je versnellingsbak kijkt naast de rechtse cardanas op de versnellingsbak dan ga je daar een kabeltje zien. Dat is de kabel die van de km-sensor naar het interieur gaat.
                                Het is een heel fijn kabeltje.

                                Groeten

                                  In de motorruimte (achteraan dus) zit links een doos met 3 zekeringen en relais. Hier zul je de zekering vinden van oa de blazer in de motorruimte.

                                  De andere zekeringen zitten vooraan in de kofferruimte. Wanneer je voor de auto staat links in de hoek onder de ruit. Daar zit een grote zekeringdoos.

                                  Groeten,

                                  Robbie

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 333)