Aangemaakte reacties
-
Op onderdelen mag je nooit besparen. Het origineel past altijd, en er zijn soms zelfs verbeteringen aangebracht die in het begin niet op de auto zaten. Zelfs jaren later worden er aanpassingen gedaan door Porsche.
in antwoord op: schokkende koppeling[quote=”TAM CARWORKS Belgium”:25d6szvl]Gho, er zijn T-stukken met verschillende diameters te verkrijgen hoor, waar de blowoff op gemonteerd kan worden. Zorg dat je een valve neemt, met een grote pistondiameter ( niet met membramen), des te sneller is de respons. Forge, Sytec of Turbosmart ( compversie).
Als je info wil, laat je maar horen !
TCB.[/quote]
Ik denk dat mijnheer hier te ver denkt… 911 SC; geen turbo… :wink:
in antwoord op: Plaatsen pop-off klepinderdaad brutaler… :twisted:
in antwoord op: 924 of 924s?Hallo,
welkom hier.
Je probleem: wat bedoel je met starten? Wegrijden in 1e versnelling? Koud of warme motor?
Schakelt de auto goed?Misschein kunnen we je dan verder helpen. :)
in antwoord op: schokkende koppelingVerbruik: het rechtervoetje…
Onderhoud: zie Luc.
Wegensbelasting is op cilinderinhoud, dus aantal cc’s. Die S is een 2500cc. Die 118kw is het vermogen, bepalend voor je verzekering.
Nog veel succes met je zoektocht.
(924 turbo…oldtimer, sneller dan een S, zelfde ophanging, sportiever… :wink: )
in antwoord op: 924 of 924s?tja, ikzelf ben liefhebber van alle leuke Porsches, of het nu 911 of 924 is.
Heb zelf een 924 turbo, dan nog een gedeelde 944 turbo en gedeelde 911…
Gedeeld=gekocht samen met mijn compagnon. De 924 is van mezelf, en is uitgebouwd naar Carrera GT versie.
De 911 wordt steeds aanzien door het publiek en de would-be kenners als de Porsche, maar ik kan je zeggen dat er eerder meer afgetrapte 911’s rondrijden en verkocht worden dan goede transaxles.
De 924 en 944 en 968 worden nog steeds ondergewaardeerd. Geef mij maar een goede 944 turbo ipv een oude 911 die afgeleefd is.in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!Spijtig te horen wat je allemaal meemaakt. Ben zelf wel blij dat we eraf gebleven zijn…
Zo zie je maar weer dat je honderd keer moet nakijken voor je beslist om iets te kopen…
Moet wel eerlijk zeggen dat de verkopers er niet al te betrouwbaar uitzagen, maar op uiterlijk mag je niet afgaan… :?Hou ons op de hoogte met de vorderingen.
in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!Ken de wagen.
Stond te koop in Brecht bij Antwerpen.
Op een winterse zondag met vrouw en mijn compagnon naar ginder, 1,5 uur staan wachten op de verkopers…
Dan de wagen nagekeken: rechtse ruit stond open motortje werkte niet meer, glas mistlicht LV gebarsten en werkte niet, linkse kant herspoten maar niet goed gedaan, velg beschadigd door “kettingen te gebruiken voor het vastmaken op de trailer”, banden achter niet goed meer, uitlaat was eerst nieuw, dan weer 2 maand oud… :?
Motor stond koud, startte direct, maar begon na verloop van tijd hoger te draaien. De uitleg van de verkopers: “ze hebben aan dat vijsje gedraaid en daarom doet ie dat…” Hoe weet die dat het dat vijsje was??
De benzinepomp was vervangen.
Diefstalschade aan de klink… Maar het was een goede wagen, volgens hen. Dus vraag: technische controle? Ha neen, want dan werd de auto 2000 euro duurder, moesten ze garageplaten halen (stond te koop onder een firma in 2de hands) enz…Van de auto is iets te maken, maar de prijs moet redelijk zijn…
Laat je nu niet afschrikken, maar kijk toch maar alles goed na.
Veel succes ermee.
8)
in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!Best eerst eens onderzoeken of er geen lekken zijn op het systeem, darmen gescheurd en dergelijke. Ook kan er een slechte werking zijn van de waste gate waardoor er geen druk wordt opgebouwd.
Als je wagen moet presteren heeft deze ook benzine nodig. Is de benzinefilter vervangen? Want wanneer auto’s worden verkocht dan kwordt er soms wel eens bespaard op onderhoud. “Enkel het hoogstnodige” wordt vervangen.
Heb je foto’s? Toevallig geen blauwe met grijs interieur?Enne, ikzelf heb een 924 turbo staan en nu ook een 944 turbo. En dat zijn wel degelijk Porsches hoor. :wink:
in antwoord op: 944 Turbo, die bokt, dus geen 220pk!OK, TURBO is back!Heeft die Porsche niet te koop gestaan bij Dekens??
:)
in antwoord op: effe voorstelleKun je geen foto plaatsen? je uitleg is nogal onduidelijk…
Welkom trouwens :Din antwoord op: effe voorstelleAls je met een O-plaat rondrijdt dan ken je je beperkingen, vind niet dat men daarover moet janken… :)
Als je auto ouder is dan 25 jaar, en je laat hem gewoon keuren als gewone wagen, dan kun je hem gewoon inschrijven.
Nu zou de taks veranderd zijn en op voor wagens vanaf 25 jaar zou men normaal automatisch de taksen van een oldtimer moeten betalen.
kijk eens naar deze link
http://www.belgium.be/eportal/applicati … h#anchor_6
daar heb je het forfaitair bedrag. Dus 26 en nog wat euro’s per jaar.
Natuurlijk moet je “oldtimer” wel technisch in orde zijn, en daar lijkt het schoentje voor de meeste oldtimers wel is te wringen.
:wink:in antwoord op: o platen OLDTIMER RIJDERS opgeletDeze week nog eentje gehoord: 944 US versie naar de keuring, bouwjaar 1987: afgekeurd wegens ONTBREKEN AIRBAGS !! :cry:
Ik denk dat ze in Brussel de pedalen kwijt zijn… :roll:
En ik moet met mijn 924 nog naar de keuring. Kunnen ze beginnen over de uitlaat, de verbouwingen, de achterruitesproeiers die niet origineel zijn, het tankklepje, het schuifdak… :cry:
[url=http://imageshack.us:lr9mvyqk]
[url=http://imageshack.us:lr9mvyqk]
[url=http://imageshack.us:lr9mvyqk]:roll:
in antwoord op: Keuring en de Tuningwet van Landuyt