Aangemaakte reacties
-
Ik kan ook mis zijn hé Luc, maar ik dacht dat de ingedrukte nummer aan de voet van de ventilator/alternator de motornummer is. Die ventilator kan van een andere komen?
Groet 8)
in antwoord op: MOTORNUMMER / TYPE MOTORDus als je auto gestolen wordt met dat alarm dan wordt hij terugbetaald volgens het bedrag op het taxatierapport??
Maar als je er een ongeval mee hebt, of wanneer er iemand tegen rijdt, dan heb je risico dat hij TOTAL LOSS verklaard wordt…
:?
in antwoord op: verzekering 911 scTja, ik had het al een paar keer gevraagd.
Je motornummer 64Dxxxx komt overeen met de US 3 liter, 180 pk :? ….De 204pk hebben metalen benzineleidingen naar de injectoren, de US flexibele leidingen. Dit kan wel al aangepast zijn.
De compressie van de 204pk is 9,8:1 en de 180pk US van ’83 heeft 9,3:1.De 188pk versie in europa had al andere nokken en andere toleranties van de onderdelen. De 204pk gaat nog een stap verder.
Misschien dat jouw auto al een katalysator heeft, daar kun je al mee beginnen.Raar: je hebt een ingeslagen nummer dat een Europees chassisnummer is van een ’83 er; het nummer op het plaatje is ofwel ’82 of ’83 US…. :(
Is de auto al ingeschreven in België? Die nummers kunnen problemen veroorzaken. :(
Groeten,
Robbie
in antwoord op: MOTORNUMMER / TYPE MOTORDe maatschappij is niet belangrijk, het is je makelaar die het verschil maakt.
Als deze wat in zit met zijn klanten, dan zorgt die ervoor dat je op je beide oren kunt slapen.Ben je bij een bank verzekerd :? of bij een makelaar?
Groeten
in antwoord op: verzekering 911 scLuc,
wat je hier schrijft kan ik alleen maar bijtreden. “schoenmaker, blijf bij je leest” is tegenwoordig ZEKER met de laatste technieken nog meer van toepassing.
Soms denkt men goed te doen, maar de resultaten kunnen achteraf op nog grotere kosten uitdraaien… Vooraleer aan iets te beginnen, ga eerst te rade bij specialisten.8)
in antwoord op: koppeling druk /verversen ??????Deze heeft 2 juweeltjes…
[url=http://imageshack.us:13t2idce]
We zullen maar nog is op euro millions spelen zeker :?
in antwoord op: 3.0 carrera RsProficiat!!!!!!!
Attest D’Ieteren, ik dacht een 100€, weet niet meer zo zeker.
Groeten
in antwoord op: AANKOOP PORSCHE 911 3.0 SC 1983 Ex USAHallo,
heb je de motornummer van je 911 US?
voor gelijkvormigheid contact opnemen met d’Ieteren. Normaal je auto na afspraak naar hen rijden, duurt een uurtje voor de procedure en je hebt een attest.
Via de Technische controle gaat dit ook, maar duurt langer en de heren doen soms nogal “lastig”.Groeten
in antwoord op: AANKOOP PORSCHE 911 3.0 SC 1983 Ex USATer info:
De VS 911 SC heeft steeds 180pk gehad, ook tot 1983. Laat je niet misleiden. Motornummer kan al aanduiden of het 204 of 180pk is.
Neem de Peter Morgan bijbel erbij, of Paul Frère 911 Story.Die luchtpomp maakt niet veel uit in onze landen.
Groet.
in antwoord op: AANKOOP PORSCHE 911 3.0 SC 1983 Ex USADe A12?? Je bedoelt de piramide van Verdoodt?
Voor je keuze en aankoop:
Bekijk eerst het budget dat je wilt geven aan je Porsche en hou rekening met een reserve.
Vergelijking tussen de 911 en de 944 wordt al bepaald door de aanschafprijs, karakter van de auto’s, smaak…in antwoord op: Aankoop Porsche 944 Tips?Shiftlight, zeker en vast. :D
in antwoord op: PORSCHE GT3 RALLYLet wel op: de 944 S2 is een 3,0 liter, met waarschijnlijk ook de specifieke bedrading. De 944 type 2 is een 2,5 of 2,7 liter.
Een uitgebrande auto in orde brengen kan veel onaangename verrassingen (=lees:kosten) aan het licht brengen.Dan het verzekeren: elders vraag je om een 911 3,0 liter te verzekeren. Deze hebben max 204pk gehad, de 944 S2 heeft er 211…
Laat je ook niet misleiden over het 50/50 evenwicht. 211pk op de achterwielen vraagt nog altijd wat ervaring of toch veel gevoel. Vraag maar aan forumlid S-2. (sorry Maarten, alle respect :wink: )
Zoals Koen al vermeldde: deze 944’s kunnen oudere 911’s fameus rode kaken doen krijgen…Mocht je toch gaan voor die S-2, welkom in de Porschewereld.
Veel plezier nog.
in antwoord op: 944 s2 cabrio zwartHoe oud is je 911? Normaal wordt je verzekering berekend op het aantal kw van je auto, je leeftijd, woonplaats, joe lang je je rijbewijs hebt enz…
Ben je bij een bank verzekerd of bij een onafhankelijke agent?
Rij je dagelijks met je 911 of af en toe?Dat speelt allemaal een rol.
911 “gezinswagen” ??? haha
in antwoord op: verzekeringDe eerste achtervleugel verscheen eind ’72 (vooraleer iedereen weer begint over de Carrera RS ’73) bij de voorstelling van de 2,7 Carrera RS. De zogenaamde ducktail werd vanaf modeljaar ’74 zij aan zij met de walvisvleugel aangeboden. Aangezien de ducktail ivm de veiligheid tov de voetgangers niet meer mocht (USA), werd de walvisstaart algemeen als optie op de carrera’s en 911. De turbo (3,0 liter) kreeg dezelfde, maar had nog een extra roostertje. Dacht dat het te maken had met de airco (???) of extra oliekoeler (??)
De 3,3 turbo had een intercooler en werd bovenop de motor geplaatst. Hierdoor diende het design van de achterspoiler te veranderen. Deze achterspoiler werd ook een optie op de 911 SC.
Met de intro van de 3,2 werd het design weer aangepast en kreeg de achterspoiler een rooster dat lijkt op dat van de 3,3 turbo.
Groeten
:)
Gelukzak… Wou dat ik ook zo een “liefdesbrief” kreeg. :wink: