Aangemaakte reacties
-
De 993 ruit is idd een pak duurder. Trouwens, de Van Kessel ruiten zijn volgens mij niet met de antenne?
Groeten
in antwoord op: steen op voorruitmet veel geduld en gezond verstand…
En kennis van ons geliefde merk. :Din antwoord op: knoet’s boxster — repo p 13Proficiat met je nieuwe aanwinst. 1e Porsche??
in antwoord op: knoet’s boxster — repo p 13Voor de 993 bestaan nog oude zitjes. Denk niet dat ze nieuw te krijgen zijn, was een model dat je in verschillende delen kon opbouwen. Op de groei! Tweedehandssites of e-bay. Merk was PRINCE of zoiets.
voor 996 staan ze in de Porsche catalogus.groeten
in antwoord op: kinderzitjes356 :
“porsche 90” bwj. ’62 wit [vader van Szyronn]914 :
924 :
924S Bruin /911-lover
924 ’81 Grijs /951 S
924 turbo ’80 Grijs /951 S
924 turbo ’79 Blauw Carrera gt look /924carreragt944 :
944 NA 82 /(westfalia)
944 Turbo Wit/Martini /911-lover
944 turbo S ’88 “Silver Rose” /951 S
944 S2 1989 / zermatt silber /Gert 944
944 Turbo Groen /Carrera RS968 :
968 Coupé Nachtblau /rufie
968CS Maritim blau /911-lover928 :
928 ’80 pacific blauw /porschke
911 :
911T coupé 2.4 ’72 blauw metallic / lucarl
911 targa 2.7 ’75 wit /porschke
911S 2.7 bwj. ’77 koper/bruin jeansprint
911S 2.7 bwj. ’77 Sienna metallic/Cork leather /StefX911
911 2.7 bwj. ’77 zwart ombouw naar 964 /Frederic_911
911 SC 3.0 ’83 diamant blue / guido
911 3.2 Targa ’85 zilvergrijs (Lou)
911 3.2 cabrio, bj 1988 zwart /cab ’88
911 3.2 bwj. ’89 Carrera Zwart / Nico911
911 speedster wtl (rood) /lv930
930 turbo’89 (steingrau) /lv930
911 3.2 bwj. 198? goud/bruin [vader van Szyronn]
911 SC ’80 / 924carreragt964 :
964 Carrera 2 nachtblauw ’92 /Ken
964 Carrera 2 Cabrio Veilchemblauw ’91 /Maurice993 :
993 Carrera 4S – grijs / Pascal
993 Carrera Cabrio ’94 – nachtblauw / SeTaKiRa996 :
997 :
Boxster (986/987):
986 – ’98 zilvergrijs /senna
986 – ’98 zwart/ wimzwarteboxster
986 – ’97 zwart/ mushroom
986 – ’97 zenith blue/mark986
986 – ’96 ocean bleu/ BoxsterCayman :
Cayenne :Veel succes met je zaak.
in antwoord op: de geboorte van …. nieuwe site in aantochtDat is het leuke van de forums… :D
Het mailadres blijkt niet te kloppen.
Volgens de vragen gesteld op e-bay ging het toch om een turbolook, basis 3.2 cabrio.
De verkoper had graag 25000 euro (!) gehad.Niets dus.
in antwoord op: Klopt die wel ? deze opties op een ’88Ik denk dat het gaat over een 3,2 cabrio turbolook. Als je de foto’s bekijkt, dan is het duidelijk een cabrio turbolook. Denk dat de adverteerder in de knoop is geraakt met de fiche van e-bay. Heb hem een mail gestuurd met de vraag om het chassisnummer te sturen.
Groeten.
Robbie
in antwoord op: Klopt die wel ? deze opties op een ’88De voorruit van een 924 is niet dezelfde. Bij een 968 is de montage anders.
Even verduidelijken: het is de bedoeling om de tuning pas toe te passen wanneer de rest van de technische delen in orde zijn. Ik heb geen zin om de basis om zeep te helpen.
Daarnaast heb ik al enige 924 turbo ervaring, en was mijn eerste Porsche een 911. Ik ben ook niet van plan om de aanpassingen zomaar te doen zonder nog structurele verbeteringen aan te brengen, zoals betere remklauwen en schijven, remleidingen, remolie, ophanging…
Mijn vraag is gewoon of iemand al ervaring heeft met de motortuningmogelijkheden?Groeten,
Robbie
in antwoord op: 924 turbo tuningHallo,
let wel op wanneer je begint met een 3,6. Vanaf de 3.2 motoren heb je ook een volledige aanpassing van de electronica nodig, daar je ook een computer hebt voor de motorsturing. De 3,6 motor heeft wel enkele kwaaltjes, zoals lekken en mogelijk olieverbruik. Dit is enkel het geval bij niet goed onderhouden (lees=volgens de regels van de Porschekunst) motoren. Tot modeljaar ’91 hebben ze last van lekkende cilinders, maar die problemen werden aangepakt na de revisies. De turbomotor zou makkelijker zijn op het electronische vlak, maar heeft het nadeel een dure motor te zijn wanneer er kosten aan komen.
Ik hoop dat ik niet te veel onzin verkondig… :lol:in antwoord op: inbouw motor 3.3 turbo in 911 sc1: 30 jaar, Robbie
2: samenwonend met lieve Wendy, 1 dochtertje Larissa (13maand) en 1 zoontje Roano
3: ASR (Area Support Responsible) dus gebiedsverantwoordelijke voor een controlefirma in de auto-industrie.
4: samen met een partner een 911SC; van mezelf een 911t 2.2 in restauratie en een 924 turbo Carrera GT look met 17 duims velgen;
5: VW Golf 5 TDI leasing van de firma, een Audi 80 Avant TDI
6: waar beginnen? niet Porsche: The one and only Ferrari F40 (een echt oerbeest, toen er nog geen sprake was van tractiecontrole, ESP, actieve ophanging, etc…) half Porsche: Audi 80 RS-2, Porsche: 911 RS 2.7(voorspelbaar hé), 930 zowel 3.0 als 3.3, 993 met 3.8 motor en smalle body, 993 biturbo, niet lachen: 924 carrera gt!!, en mijn vrouw haar droomporsche: Cayenne (het gezinsaspect hé). Verder heb ik een voorliefde voor alle echte “driverscars”…
7: Hekel aan zij die denken dat ze alles beter weten en niet luisteren naar anderen, hypocrisie :) , de zogenaamde vele “porschespecialisten” die je in België wel is tegenkomt…
8: Aloïs Ruf, Norbert Singer, Jacky Ickx, Gijs Van Lennep, Jeremy Clarkson….en nog anderen waar ik niet direct kan opkomen :Pin antwoord op: Re: Stel jezelf voor !Hallo,
de turbomotor in de SC hangen vergt niet alleen wat structurele aanpassingen, maar ook de echte Turboremmen en de achterophanging, torsiestangen van een turbo, enz…
Dikke motoren in een 911 hangen is wel altijd mogelijk, maar ik denk eerlijk gezegd dat je met een turbomotor al extreem gaat met het standaard onderstel.
Waarom niet gaan voor een aangepaste 3.6 motor?
Bedenk wel dat je voor de turbo ook een andere versnellingsbak dient in te bouwen, misschien voor de 3.6 ook.
Remmen zou ik altijd aanpassen, het maakt niet uit hoe snel hij trekt, hij moet ook evenredig kunnen stoppen…Zoals Koen al ergens schreef op dit forum is ook gewicht een grote factor.
Groeten,
Robbie
in antwoord op: inbouw motor 3.3 turbo in 911 scHallo,
als nieuw lid heb ik misschien nog niet veel recht van spreken, maar ik wil toch even iets kwijt.
Uitspraken zoals “Joma is gekend voor goedkoop maar mindere kwaliteit” vind ik nogal ongegrond. Deze uitspraken doen gaan meer richting protectionisme (!) of niet weten waar men over spreekt, alhoewel dat laatste me niet het geval lijkt.
Het valt me op dat soms op dit forum, wanneer ik hier en daar de topics overloop, sommigen garages of zaken in de Porschewereld terecht of onterecht worden “aangevallen”.
Wat soms niet lijkt door te dringen is dat de “goede” specialisten hun aankopen ook wel eens doen bij de zaken die hier niet zo goed in de markt liggen.
Ik wil geen namen noemen, want dan zou ik me zelf schuldig maken aan een zelfde soort uitspraken.
Ik denk dat de betrokkenen wel weten waarover ik het heb…Voor de rest lijkt het me belangrijk om als forum positief te blijven, en de Porschecommunity goed te promoten.
Er is niets zo leuk als gepassioneerden kunnen samenkomen om over hun passie te kunnen praten, tot in de vroege uurtjes voor mijn part. Liefst dan nog na een leuke meeting of rondrit; met de wagens op de achtergrond.
Vele Porschegroeten.
in antwoord op: zuigers voor de kofferkap 911 SC