Aangemaakte reacties
-
Als ik me niet vergis zie ik op de foto’s dat er meerdere wagens zijn die schade hebben opgelopen.
En dat met kinderen aan boord ?!!! :oops:Valt me trouwens op dat er in dit draadje maar met weinig woorden wordt gesproken over hoe de kinderen zich hebben vermaakt.
Dit was toch de opzet van de Vroemdag, lijkt mij eerder een dagje gratis gaan crossen?Ik was niet aanwezig, hopelijk vergis ik mij en heeft de meerderheid wel met de juiste ingesteldheid deelgenomen.
in antwoord op: Re:Vroemdag 2010Dankuwel iedereen voor de leuke reakties! Zo te zien heeft iedereen zich geamuseerd, en dat was nu net de bedoeling. Ik moet toegeven dat we liever een groter aantal Porsches aan de start hadden gezien. Uiteindelijk zijn het er toch nog 12 geworden, wat natuurlijk voor “onze eerste keer” de mogelijkheid gaf een goed overzicht te bewaren en zo ons proefstuk tot een goed einde te brengen. Met de ervaring die we nu hebben opgedaan zijn we gewapend voor volgend jaar, maar dat is nog toekomst uiteraard.
Timmy
in antwoord op: Forum summer tourHallo AC,
Heb de logo’s nagemeten. Hangen niet op dezelfde plaats maar denkt dat ze horen te hangen op 5cm vanaf de verticale voeg rechts en op 2cm vanaf de horizontale plooi eronder.
Tim.
in antwoord op: Turbo LogoHallo AC,
heb zelf 2 turbo’s maar ben niet zeker of de logo’s al dan niet ooit vervangen geweest zijn. Zal in ieder geval eens meten of ze beide nog op dezelfde plaats hangen. Laat nog iets weten.
Tim
in antwoord op: Turbo LogoOk… , dan ben ik gerust, dacht al dat ik de verkeerde had gekocht want volgens de PET zijn er vier versies. Waarschijnlijk variaties voor links en rechts gestuurde auto’s. Bedankt voor de reakties!
in antwoord op: CUP – spiegelsSinds vandaag zit de uitlaat er terug onder : bestaande cat leeg gemaakt, eerste demper vervangen door cup-pijp en een ronde BMC luchtfilter …
vind het zeker luid genoeg … maar er zit toch merkbaar meer pit in !in antwoord op: Cat-vervangerHallo John,
Als je geen filterhuis kan vinden tweedehands, heb ik er wel eentje voor jou. Succes met de reparatie.
Tim
een 944 turbo heeft een externe oliekoeler (als je voor de auto staat links vooraan) is inderdaad anders dan de bij de 944 waar er een koelelement is ingewerkt in de filterbehuizing. Waarom denk je dat er bij jouw hier een probleem zit? De dichtingen op de filterbehuizing van de turbo-versie kunnen namelijk gaan lekken waardoor de olie gemengd wordt met de koelvloeistof en het lijkt of de koppakking het begeven heeft.
Wim, bedankt voor de tip, de site van renntech kende ik nog niet.
Dacht ook dat een cat pas verplicht is vanaf bouwjaar ’92 maar wat als er oorspronkelijk toch een cat was gemonteerd en die dan verwijderd werd.
Heb getracht contact op te nemen met de autokeuring maar je krijgt zo’n ellendig ding met 666 keuzemogelijkheden …in antwoord op: Cat-vervangerHallo Tim,
Ik rijd ondertussen al meer dan 15 jaar met Porsches, vooral de water gekoelde. Ben begonnen met 924, 944, 944 turbo en sinds een jaar of 4 heb ik een 944 turbo S waarmee ik ongeveer 20.000km per jaar afleg. Recent is er een 964 C2 bijgekomen en ik rijd regelmatig met de 996 C2 van mijn vader. De 911-jes zijn best leuk maar niks geeft de sensatie van de turbo S, het “turbogat” maakt het juist duidelijk dat er een turbo aanwezig is in tegenstelling tot de meeste hedendaagse TDI’s waarbij je nog nauwelijks merkt wanneer te turbo aanslaat, en als je niet te lui bent om te schakelen valt het allemaal best mee.
Heb vorig jaar een tweede turbo S op de kop kunnen tikken, met de bedoeling onderdelen bij de hand te hebben, maar men eerste is aan een motorrevisie toe dus zal de andere waarschijnlijk terug verkocht worden om de kosten van de revisie te kunnen dekken. Bij interesse, let me know.
Ik zou ook zeker eens naar die grijse gaan kijken, en een testrit maken. Dan heb je al een idee van de “giftigheid” en van hoe een deftige turbo er moet uitzien en hoe hij aanvoelt als je er in rijdt. Op die manier heb je een referentie als je er nadien nog andere gaat proberen. Op nat wegdek wel goed oppassen want dan durft hij wel eens zijn kont opzij zetten. Ik denkt als je een keer die duw in uw rug gevoeld hebt als de turbo aanspringt dat ge zult verkocht zijn …
Die grijze heeft niet de M030 instelbare Koni veerpoten want dan zouden er bovenaan de veerpoten zwarte topjes moeten staan om de hardheid te kunnen instellen. 15.000 euro is deze voor mij zeker waard.
Hallo Peter,
Ik heb zelf een 944 turbo S die ik dagelijks gebruik, ongveer 20.000 km/jaar. Met een volle tank (80 liter) kan ik ongeveer 500 km rijden, wat mijn gemiddeld verbruik op ongeveer 15l/100km brengt. De cijfers die Porsche opgeeft liggen eerder rond de 13l/100km dacht ik. Mijn rijstijl zal de oorzaak zijn van het grotere verbruik, maarja ik heb natuurlijk geen Porsche gekocht om op zondag tussen de “pannekoekeneeters” te taffelen :D .
Wat een turbo mag kosten? Eerst en vooral : er zijn geen goedkope Porsche’s, ofwel betaal je een kleine aankoopprijs en krijg je naderhand de kosten over je heen, in het andere geval zoek je naar een auto die in orde is een betaal je een correcte prijs bij aankoop. Enkel als je er zelf aan wil sleutelen en hem gaande weg in orde wil krijgen valt de eerste optie te overwegen, maar dit is zeker niet de goedkoopste. Een turbo die in orde is moet volgens mij ergens tussen de 10.000 en 15.000 Euro kosten, maar dan verwacht ik wel dat hij reeds een motorrevisie, nieuwe ontkoppeling en versnellingsbakrevisie kreeg ofwel een zeer lage km-stand. In dat geval mag je verwachten dat de verkoper er minstens 10.000 Euro heeft aan uitgegeven en er dus nog kop en nek bij inschiet.
Als je hem als dagelijks vervoersmiddel wil gebruiken moet hij natuurlijk bedrijfszeker zijn maar vergeet niet dat zelfs de jongste exemplaren ook al bijna 20 jaar oud zijn en dat een turbo een complexe auto is waaraan dus al eens iets stuk gaat.
Het blijft wel een fantastische auto om in te rijden en ik denk dat diegenen die er ooit een gehad hebben nadien spijt kregen hem verkocht te hebben.
De keuring zal het probleem zijn. Volgens mij kan je beter de catalysator
open slijpen, leeg halen en terug dicht lassen zodat de jongens van de keuring niet in paniek schieten devolgende keer :Pin antwoord op: katalysator 944 turboDeze wagen is ondertussen al verschillende keren van eigenaar (handelaar) gewisseld, o.a. die in wommelgem waar ook de wagen die hier boven vermeld wordt te koop staat. Hij staat nu te koop op autoscout “Porsche 911 2.7 L Turbo look” ???? voor 14.900 Eurokes … Waarschijnlijk werd hij van de oorspronkelijke eigenaar afgetroggeld voor de helft van de huidige vraagprijs. Gewoon schandalig.
in antwoord op: Raad gevraagd bij eerlijke verkoop Porsche 911Hey Koen, heb op 05/09 de rit betaald voor 951S, 912, Cayman en 996
maar ik zie dat de betaling nog niet aangeduid is in de lijst. ‘t Is toch in orde hoop ik?in antwoord op: Gastronomische Porsche Herfstrit 3 was wéér een succes !