Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 559)
    • Groot gelijk , dit zou ik ook niet nemen.
      Ik zou wat je hier scrijft wat opkuisen en dit dan als bezwaar indienen.
      Succes !!

        De man , Vincent , was eigenaar van een restaurant in Oostende

          [quote=”frank 964 C2″:yn9flq30]Klein vraagje ….

          Welke uitlaat bzit er onder je 964 ?

          Zoek ook zo iets

          Mvg[/quote]

          Heb mijn 964 zo gekocht verleden jaar. Dus weet niet precies welk merk maar er zit een “cup” uitlaat op (dus de grote pot verwijdert en een buis in de plaats) en dan een eindstuk dat er wat agressiever uitziet.

          Je kan dat op veel plaatsen kopen maar hier een link om je al wat op weg te helpen:

          http://www.fvd.de/de/fr/Porsche-0/964-1 … uning.html

            [quote=”cabrio wim”:2gidajyz][quote=”993S”:2gidajyz]
            Laten drogen en dan inspuiten met roestwerende sprays en je bent er weer voor een jaar vanaf en roest maakt geen kans.[/quote]

            Dit kan inderdaad zolang de coating niet gescheurd is/was.
            Anders is de roesduivel al aan het werken. :idea: [/quote]

            Uiteraard is dat een vereiste, als er al roest ontstaan is moet die eerst weg. We vertrokken vanuit de sitiuatie dat er geen roest aanwezig is en hoe dat zo te houden en dus niet mee te maken wat jij nu meemaakt.

              [quote=”torig”:28dtp77x]Misschien dat ze bij een volgende beurt in de garage dit er gewoon bij kunnen doen op mijn vraag? [/quote]

              Ik twijfel er sterk aan , en als ze het al willen doen gaan ze u serieus laten betalen en zal het nog maar ‘zo zo’ zijn. T’is echt niet moeilijk maar een nat en smerig jobke is het wel. Als ik gedaan heb zie ik er ongeveer zo uit

                [quote=”snoer 964″:16famn2d]Zijn dat 18” Keske velgen ?(bij mij wel ) , heb je hem verlaagd of was hij zo? [/quote]

                Velgen zijn 17″ Keskins. (nog nooit gehoord van Keske??)
                Verlaging met H&R groene veren = comfort versie.

                  Knap ! Bedankt voor de mooie foto reportage.
                  Alsof ik er zelf was :!:

                    Luc (RSR) kan je helpen.

                      [quote=”torig”:25y3qayv]
                      Dus moet je een brug hebben?[/quote]

                      Neen absoluut niet , een krik, assteun en wielkas per wielkas kuisen is genoeg om overal aan te kunnen. Alle plastieken bescherming (vanaf 964) verwijderen en je kan overal aan.
                      Best reinig je die plaatsen met een gewone tuinslang en veel water.
                      Hoge druk maakt op die plaatsen meer schade dan je zou willen.
                      Er zijn hier en daar plaatsen welke je niet kan zien, nog net voelen maar met een flexibele tuinslang kan je die plekken volledig zuiver krijgen.(lang laten stromen)
                      Je merkt wanneer alles zuiver is als er proper water vanuit die plek stroomt.
                      Laten drogen en dan inspuiten met roestwerende sprays en je bent er weer voor een jaar vanaf en roest maakt geen kans.

                        [quote=”Setakira”:i0ss8tkv]De nieuwere modellen zijn behandeld tegen roest, wil dit zeggen dat deze dan hiervan geen last meer hebben in de onzichtbare plaatsen?
                        [/quote]

                        Ik denk dat je de het verzinken van het staal bedoelt. Dat is idd een zeer goede roestbescherming. Echter is dit absoluut geen garantie tegen roest.
                        Als je een verzinkte plaat lang genoeg in de grond steekt zal ze ook roesten. En dat is nu net wat de meeste eigenaars hun Porsche’s aandoen, ze steken letterlijk hele delen van hun carrosserie “in de grond” doordat opgehoopte aarde blijft zitten op die verborgen plaatsen.
                        De gevolgen laten zich raden en duidelijk zien op Wim’s cabrio.

                        En neen, jouw auto is er niet beter tegen bestand dan een oudje want Porsche gebruikt al sinds 76 volverzinkt staal.
                        Dus een 993 of 964 kan even rot worden.

                        Wat vanaf de 993 enorm verbeterd is en wel zeer goed helpt tegen modderophoping zijn de extra plastieken wielkappen. Maar toch daar ook beter voorkomen dan genezen en eens per jaar alles grondig reinigen is geen overbodige luxe. Modder kruipt met behulp van regen overal tussen.

                        Op de 964 is er zo een echt “ambetant” plaatsje waar, naar ik vermoed, niemand ooit naar kijkt. Linker achter wielkast tegen de deur aan. Zit zogezegd een beschermkap maar dat zit dus binnen de paar jaar vol modder en je ziet (eerder voelt) dat pas als je dat stuk plastiek hebt verwijderdt.

                          Je hoeft er niet aan te twijfelen dat veruit de meeste van jouw leeftijd (en veel jongere ook trouwens) er net zo aan toe zijn.
                          De plekken waar er rot ontstaat is net daar waar je niks ziet en waar de modder rustig jaar in jaar uit blijft zitten.
                          De enige manier om een 911 roestvrij te houden is ervoor te zorgen dat er zich nergens modder kan ophopen en regelmatig behandelen met vocht en roestwerende sprays.

                              Ja veel luider :)

                                Zou kunnen maar toch heeft hij gelijk.
                                Olieverversen zoals wij het nu doen is crazy !
                                Er zijn in de jaren 90 testen uitgevoerd met oude wagens waarvan eigenaars nooit de olie verversten , alleen bijvullen.
                                Die testen lieten toen al zien dat olieverversen bij 20.000 km, en meer ook naargelang korte of lange ritten, geld weggooien is.
                                Of 300.000 km kan dat weet ik niet maar in ieder geval is olie veel langer bruikbaar en degelijk dan 20.000km.

                                  geen enkele is echt 100% identiek , de turbo’s zowel in 993 en 996 verschillen in de details. Maar wat velgen betreft zijn ze identiek.

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 559)