Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 559)
    • 4S = Turbo zonder turbo , dus identiek :wink:

        Wat ze weten he Koen.
        Die firma had al jaren “zeer goede prijzen” voor stukken, wie weet hoe lang zijn die daar al nie mee bezig geweest.

          Veel plezier gewenst !

          Ik hoop dat je de aflevering van Topgear gezien hebt over hun poolexpeditie.
          Canvas heeft de aflevering pas uitgezonden.
          http://www.topgear.com/content/news/stories/2067/

          OT : topgear komt op Canvas , volledig seizoen.

            Dat heb ik me ook direct afgevraagd !
            Zou kunnen he.
            Was in zolder , nog kort bij zijn deur en al.

              [quote=”torig”:2evissa3]Hoi,

              Het is wel een C4, dus breder dan de C2, dus zou ik mogelijks wel wat meer plaats moeten hebben.

              [/quote]

              Das straf , uw auto is dikker geworden of zo ?
              Een C2 en C4 zijn exact hetzelfde. Alleen de C4S is breder (zoals de turbo)
              19″ wordt voor een 996 afgeraden, als het moet dienen om naar te kijken en weinig mee te rijden geen probleem. Anders beter 18″.

                Plumber , je hebt je vraag eigenlijk zelf al beantwoord he.
                Je wil “perfect” passende velgen welke door Porsche voor jouw wagen zijn goed bevonden.
                Dat zijn de originele turbo velgen niet. Anders zouden ze toch nooit speciaal turbo velgen gemaakt hebben voor de C2, logisch toch !
                Voila dat probleem is dan ook weer van de baan :)

                  Ik dacht dat je in de andere topic duidelijkheid had gekregen.

                  Passen in de zin van “ze raken nergens” doen ze. Als dat voldoende is dan “passen” ze.

                    Ok das duidelijk Koen.

                    Tussen haakjes, ik heb ook een vennoot in de zaak (50/50) en voor mij kan het niet beter zijn.
                    Is zeker niet altijd slecht. Goede afspraken en altijd eerlijk blijven en je zit goed.

                      Carriere bij de Geletterde Mens van korte duur.
                      Spijtig !

                      In ieder geval veel succes met de nieuwe job.

                        Motor kapot komt in de beste “familie” voor.
                        Zopas nog verhaal gehoord van nieuwe Audi A6 TDI , minder dan 50Kkm en ook eraan.

                          [quote=”plumber”:37ht3j1q]
                          Kan ik er beter die spacers dan van tussen halen?
                          Vreemd eigenlijk want bij de wagen was een TUV dokument die die spacers goedkeurde en het zijn originele Porsche spacers.
                          En dacht eigenlijk dat spacers van 7mm vooraan en 14mm achteraan niet zo een verschil maakten :shock: [/quote]

                          TUV : dat is dus een misvatting bij ons Belgen. Als het “TUV” is het getest denkt men. niet correct !!
                          TUV test niets behalve de stevigheid van het product zelf.
                          Om het even extremer te stellen. Je koopt TUV gekeurde spacers van 10cm en je maakt je Porsche zo breed dat de banden volledig gedekt wordt door de wielkassen. Dan is het voor de TUV in orde. Natuurlijk op voorwaarde dat de spacers van 10cm wel TUV gekeurd zijn. Dit is enorm vaak gebeurt in het verleden tijdens de crazy tuning periode van de jaren 80.

                          Je moet ze er maar is afhalen en testen hoe je wagen aanvoelt bij zeer sportief rijden , je zal een andere balans van de wagen opmerken.
                          Dan kan je zelf bepalen wat je verkiest.
                          Lagers van een Porsche zijn enorm sterk en 14mm zal niet direct voor problemen zorgen. Hun leven wordt zeker korter maar niet in die mate dat je daarvoor de spacers moet verwijderen.

                            [quote=”plumber”:2mqp9l19]

                            Aangezien de ET 1 lager is (57-56) steekt de velg 1 mm meer naar buiten.
                            Dus zal in totaal de turbo velg 1,27cm/2 +1 mm meer naar buiten steken (en 1,27cm/2 naar binnen).
                            Niet? Dat geeft dan 0,735mm meer naar buiten en 0,635mm naar binnen.
                            Kan iedereen nog volgen :roll:
                            Klopt mijn berekening :?:
                            [/quote]

                            Bijna :wink:
                            0.735 + 0.635 = 1.37
                            0.5″ = 1.27 , dus meer naar buiten 7.35mm , meer naar binnen 5.35mm = 1.27cm

                              Een wagen wordt op een bepaalde manier ontwikkeld om een perfecte balans te vinden
                              Dit geldt uiteraard ook voor het chassis, ophanging enz.

                              Als je dus velgen monteert van een turbo dan verander je die balans.
                              De velgen achter steken meer naar buiten en zullen dus voor meer stabiliteit zorgen dan je voorste as (verhoudigsgewijs) en dus voor meer onderstuur. De lagers zullen ook meer belast worden.

                              Vandaar dat op een ‘S’ turbo velgen ‘technisch’ niet kunnen. Optisch is er plaats genoeg zoals je zelf al ondervonden hebt met je spacers.
                              De meeste mensen ‘prutsen’ niet graag aan hun Porsche en preferen het chassis en wegligging te laten zoals Porsche bedoelt heeft.
                              Als dit je niet stoort en je zit er ook niet mee dat de velgen meer naar buiten steken (duidelijk dat je dit prefereert want je hebt reeds spacers) dan is er niets aan de hand.

                                afrijden zonder gras op te vangen , da gaat goed en veel minder werk.
                                ik heb een zitmaaier die het gras “maalt” in kleine rap vergane deeltjes.
                                doe ik al jaren zo.

                                  Koen heeft het juist , wegens de baby doe ik hem weg.

                                  Ik heb prive 4 andere “fun cars” en dan nog de turbo op de zaak ook “fun car” maken en maar zelden mee rijden vindt ik een beetje te gek.

                                  Dus na rijp beraad besloten de turbo te verkopen en hem te vervangen door 2 nieuwe ‘familie’ auto’s op de zaak.
                                  Dan kan ik de prive wagen van de vrouw, een Jeep Grand Cherokee, ook verkopen.

                                  Dus op het einde van de rit blijf ik zitten met 3 super toffe Porsches en een Lotus. En als kers op de taart 2 mooie nieuwe firma wagens voor mij en de vrouw en nog wat ‘wisselgeld’ over. :)

                                  Welke die 2 nieuwe gaan worden ? Dat zeg ik niet want heeft niets met Porsche te maken en de meeste hier zouden zeggen dat ik zot ben. :P

                                15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 559)