Aangemaakte reacties
-
OK , geen probleem maar deze Porsche is ook iets heel anders dan een top restauratie met waardebehoud.
Ik durf niet gokken wat dit waard is. MRD heeft interesse , zijn bod zal wel de waarde benaderen denk ik.in antwoord op: vraagprijs porsche 911 targa ’73Een top restauratie van een Targa ’73 (het laatste jaar van de kleine bumpers) is rond de 60 a 70k euro waard. Een S kan nog wat meer waard zijn.
Maar dan moet het echt wel top zijn. Want wat meestal als top wordt omschreven is het zelden.
Ik denk dat dat met die van u niet anders zal zijn, anders zou er nog de originele motor inzitten. (matching numbers zoals dat zo mooi omschreven wordt.)En alles wat niet top is wordt dan direct veel minder waard want die laten de verzamelaars staan. En het clienteel dat koopt om er echt mee te rijden geeft véél minder uit.
in antwoord op: vraagprijs porsche 911 targa ’73dan was de advertentie zo beter geweest:
[color=#0000BF]Deze prachtige porsche 911 3.0 sc is van 1981 en heeft 366000 km, op 266000km hebbenn ze er 200.000km afgehaald. Zodanig heeft de wagen nu dus “echt” 166000 km op de teller.
De wagen is uitgerust met het type B motor, dus van “Bijna kapot”.
De wagen zit vol opties waarvan de meeste kapot zijn of elk moment kapot zullen gaan.
Wagen is altijd goed onderhouden en draait dus tiptop, vooral als ge uw oren goed dichtstopt want dan hoor je het tikken en rammelen veel minder.
Ook heeft de carrosserie op sommige plekken geen roest, echt super staat op sommige plekken, vraag me niet waar die plekken zijn want die zijn ofwel door roest verdwenen en/of er zit een dikke laag rutex op.Gaat weg wegens tijd -en plaatsgebrek, eigenlijk heb ik die zelf pas gekocht van ene die hem dik in het zak heeft laten zetten en heb die overgekocht voor 8000 euro, ik ga daar zeker wel dik 5000 aan kunnen verdienen aan zo’n nen andere sukkelaar.
Ik heb ook nog een reserve set banden liggen (17inch cup velgen, met hagelnieuwe pirelli p zero’s op, waarde +- € 2000,00), deze krijgt de koper er gratis bij, ik had die hier eigenlijk al jaren op overschot liggen, die velgen zijn wel krom en die banden zijn meer dan 10 jaar oud en zinj harder dan graniet maar kom , t’is gratis he.
vraagprijs een eerlijke 15000€[/color]Ik zou me eerst en vooral een paar goede Porsche 911 boeken kopen.
Het lijkt me dat je anders de miserie van een ander zal kopen. Je moet er toch iets van trachten te leren.
Die 2 auto’s zouden eventueel met heel veel geluk een goede koop zijn maar meer dan waarschijnlijk (zeker?) zullen ze u op een paar maand tijd nog eens ettelijke duizenden euro’s kosten.
En 166.000 km op 28 jaar , lijkt u dat geloofwaarig ? Die wagen had na 10 jaar zo goed als zeker 100.000km.
Is er een OHB bij ? Facturen ? Als dat er niet bij is gewoon laten staan en verder zoeken. Of het zou moeten zijn dat je een barmhartig iemand bent die andere mensen van hun brol wil afhelpen.Maar echt, als je niet weet dat dit hier omgebouwde auto’s zijn, hoe ga je dan ongevalschade herkennen ? Een versleten vernellingsbak en diff ?
Een olieverbruikende motor ? Bij Porsche’s van 10 tot 15.000 is dit meer regel dan uitzondering, hoe daar rekening mee.Iemand die een gezonde degelijke 911 heeft, weet dat en zal dat ook kunnen staven met een hoop documenten. (Oude) wagens hebben nu eenmaal onderhoud nodig en regelmatig gaat er iets kapot, al dan niet duur( bij Porsche meestal duur). En dat zie je dan in de historiek welke de eigenaar zal bijgehouden hebben. En dat zie je ook aan de vraagprijs. Ik denk niet dat je voor 15000 iets degelijks kan vinden maar wie weet heb je véél geluk.
Zal wel een part-time autohandelaar geweest zijn, onze Koen.
in antwoord op: Oude liefdesWelkom !
En op die 996 Cabrio van 2002 moogt ge terecht trots zijn :!:in antwoord op: Re: Stel jezelf voor !Proficiat !
Nu dat alle zorgen van de operatie voorbij zijn en je weet dat alles goed komt relax and geniet van de speciale gevoelens !!in antwoord op: dochterliefDaar staan een paar neige auto’s tussen Koen !
De juiste volgorde weet ik niet meer dus heb ik ze zoveel mogelijk op bwjr gezet.BMW 1800 oude 4 deurs van ’69
VW Kever ’74
VW Porsche 914 ’74
BMW 1502 ’75
Porsche 911 2.7 Targa ’76
Matra Simca Baghera ’80
Alfa Romeo Alfa Sud TI QV ’83
Porsche 911 3.0 SC ’83
Toyota Corolla GTI ’88
Mazda MX5 ’92
Ford Mondeo 1.8D eerste generatie
Peugeot 406 eerste generatie
Porsche 964 targa ’92
Porsche 964 C4 coupé ’92
Porsche 964 C2 coupé ’93
VW Passat break ’92
VW Passat break ’96
Porsche 993S ’97 (heb ik nog steeds)
Lexus IS200 ’98 of ’99 ?
Honda S2000 ’00
BMW M3 SMG E46 ’01
Jaguar S type R ’02
Lotus Esprit V8 ’02
Porsche 996 C4S coupé ’02
Dodge Magnum Hemi ’04
Lotus Esprit V8 ’04 (heb ik nog steeds)
BMW 645 Ci ’04
Porsche 996 GT3 RS ’04
Dodge Magnum SRT8 ’06 (heb ik nog steeds)
Porsche 997 Turbo ’07
Citroen C6 ’08 (heb ik nog steeds)
Audi S5 cabrio ’09 (pas gekocht)in antwoord op: Oude liefdesMan man , dat is diep graven hoor. De onze was een rode coupé 55. In okkazie gekocht bij een garage in het Leuvense.
Ik vond toen de 66 marathon coupé zo een prachtige wagen maar die was veel te duur en konden we niet betalen.
Wat er op de achteruit stond weet ik niet meer maar zou goed kunnen wat je zegt. Je hebt een beter geheugen dan ik.
Zo eentje hadden wij , ah de sweet memories[attachment=0:47po0185]
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Koen , ik zag het direct maar het was zo een mooie verschrijving, ik heb ervan genoten en hartelijk gelachen, nog meer met je reactie. :D
Wij hebben ooit nog zo een Dafje gehad, toen was ik nog een ketje en zonder vader, moeder was daar zeer blij mee. Den auto met bretellen.in antwoord op: Wie heb ik gezien ?Hoop echt niet dat ge dat nieuw parelmoer gaat nemen waar de nieuwe E coupé is mee gelanceerd.
Heb dat in het echt gezien en dat vindt ik persoonlijk echt niet schoon. En op een oude auto gaat dat nog erger zijn.
Doet me denken aan die parelmoer kleuren van eind jaren 80.in antwoord op: 993 cabrio SOLD[quote=”911-lover”:3r68a3q3]Vandaag een dafje naar de kust geweest (was zeer lang geleden) en weer hopen Porsches gezien .
[/quote]En hoe viel dat dafje mee voor de rest ? :lol:
in antwoord op: Wie heb ik gezien ?klopt wat de man zegt, trouwens Porsche heeft zelf 195/65 gebruikt in eerste montage bij de latere modellen.
En ter info , telefoon velgen zijn nooit verkocht geweest op een SC , die zijn pas op de Carrera van ’84 gelanceerd. (met die 195/65 )in antwoord op: bandenmaat 911 3.0 SC targa van ’83OK dan , op het internet worden dingen nogal is gauw verward en half gelezen. Een beetje later is het dan opeens een feit.
Er zijn 2 gekende problemen met de 996 en 997/1 motor.
Het ploffen en olieverlies langs de krukaskeerring.
Dat laatste komt minder voor bij een automaat omdat het krukaseinde meer steun vindt in een automaat dan in een handgeschakelde.in antwoord op: 996 gekochtDat heeft er absoluut niets mee te maken!
in antwoord op: 996 gekocht