Aangemaakte reacties
-
Ben dus vandaag naar die Mint groene gaan kijken. Vermits ik toch in de buurt was ook dan maar geprofiteerd om naar deze te gaan kijken:
Click meLang verhaal in het kort : 1200KM gereden en voor niks.
Die Wimbledon groene was serieus aan geknoeid en de meeste panelen stonden niet in lijn. Dus een ex-ongeval. Vondt het int. ook maar niks van kleur.Die mint groene waar ik mijn hoop had op gevestigd was veel beter en als gebruiksauto zeker niet slecht (wel veel te duur) maar als collectie stuk waardeloos. Deur rechts en kofferklep herspoten , sticker in deur post ontbrak. Ergste was dat die deur er niet goed in zat en dus de voegen verkeerd zaten. En de deur regeling stond al op het maximum.
De verkoper had een vast bod van 33.000 euro maar hij wil absoluut zijn vraagprijs en denkt die in de lente te krijgen.
Die targa’s worden duur. zucht !in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 TargaSpijtig dat het ritje niet door kan gaan , te weinig volk , das duidelijk :cry:
MAAR , we gaan ZEKER iets lekker eten met degene die willen komen !
Plaats Eetcafe Layla centrum Kortenaken.
Er is een parking aan de overkant van het kruispunt.
Dus heel gemakkelijk te vinden.
Afrit Bekkevoort (nr24) op de A2/E314. Dan de N29 Tienen nemen en een paar km verder naar links Kortenaken-Waanrode.
Deze baan blijven volgen en je komt vanzelf in het centrum van Kortenaken. Steek het kruistpunt over nadat je Layla op je rechterkant hebt gepasseerd en dan heb je de parking links.Stel voor dat we rond 18h bijeenkomen.
in antwoord op: Hageland ritje ? 10 decemberIk kan weer volgen :wink:
Danny , welkom op het forum !
in antwoord op: Codes optie’sSnap het niet goed , de post van “boxster” dateert van begin 2005.
Daar reageert nu nog een nieuwe member , Danny , op en wie is er nu “welcome back” en “lang geleden” ? 8)in antwoord op: Codes optie’s[quote=”ferdy”:2hk78otf]Hoi, Kan je bekend maken waar precies de samenkomst zal plaatsvinden ??
Als ik na het eten niet in slaap val kom ik mischien eens langs !!!!!
:oops:
Yvan[/quote]Voorlopig in het Centrum van Kortenaken bij eetcafe Layla.
Maar ik hoop wel dat er nog een paar gaan bevestigen.
Want Cindy en ik moeten dan vrijdag de rit uitstippelen en als we maar met 2 of 3 zijn dan is dat niet de moeite denk ik , dan wil ik het liever uitstellen tot er meer mensen kunnen.Dus bij deze nog een oproep om te laten weten wie er komt.
in antwoord op: Hageland ritje ? 10 decemberOK , het weerbericht ziet er niet slecht uit. Kans op regen is voorlopig maar 10%.
Wie komt er ?
Willen de mensen die willen komen nu definitief bevestigen.
Alvast bedankt.in antwoord op: Hageland ritje ? 10 decemberAls je spreekt van een GTS dan heb je één van de beste sport GT wagens die er ooit gebouwd zijn. Die wagen was zo gerijpt dat hij de perfectie benaderde.
Buiten de tax in B (wat je wel al zal weten) is een nadeel de dure kost in onderhoud tov een 911 welke je nu hebt.Het verbruik ligt ook gevoelig hoger.
Wagen is op dit moment nog steeds minder waardevast dan een 911 , ook een nadeel denk ik.
Ik zou wel aanraden een eventuele wagen altijd grondig te laten doorlichten. Een 928 heeft een zeer degelijke mechaniek, een 928 met eerste motor met 300.000 km en meer hoeft geen verbazing te wekken.
Bij de oudere modellen komen er al wel is wat electrische problemen voor. Zelden geeft er al is een motor de geest maar dat is zo extreem buitengewoon dat het eigenlijk niet telt , je vindt hier en daar wel al is een GTS te koop met “nieuwe motor”. Dat zijn meestal trouwens uitvoeringen met automatische versnellingsbak. De koppelomvormer was in de meeste gevallen de aanleiding dat er lagerschade ontstond in de motor. Maar dit “probleem” is normaal gezien nu niet meer van belang.De 928 is een ongelofelijke toffe auto. Een echte Porsche ? Zeker en vast.
Dat zal elke echte Porsche liefhebber beamen.in antwoord op: 911 versus 928[quote=”AutosDekens”:1e28xa14]
Man man, had ik die witte 964 targa nog maar staan… deze was 100% ongevalvrij en in showroomstaat! Lijkt me veel belangrijker voor een collectiewagen dan het feit dat hij van 92 of 93 is en met airbags… Liever eentje van 1990 die perfect is dan een jongere die al 2 levens achter de rug heeft…[/quote]Ik ben het 100% met je eens , een originele pre-92 heeft ook mijn voorkeur tov een niet originele post-92.
Maar dat is niet echt wat ik bedoelde hoor en wil zeker die prachtige witte niet afbreken , integendeel. Maar stel dat een verzamelaar de keuze heeft tussen een 90 en een 92 beide 100% perfect dan verkiest die man de 92 en net dat beinvloed een beetje de verkoopwaarde. Ben je het daarmee eens ?in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa[quote=”RSR”:1grj87uk][quote=”993S”:1grj87uk]
3 spakig sportstuur was standaard , 4 spakig stuur is er pas gekomen in september 84 (model 85)[/quote]4spaak was er al van 1983[/quote]
Mijn antwoord was uit het hoofd maar heb nu dan maar even nagekeken om zeker te zijn.
Hier een pagine uit de catalogus van 7/83 (modeljaar 84) met een foto van het stuur.
Hier een pagina uit één van mijn boeken met de vermelding dat de 911 het vierspaaks stuur gekregen heeft in modeljaar 85.
Hoop dat dit mag helpen.in antwoord op: kleurcode 1982 SC model[quote=”mcklusky”:2tmo6big]Deze weet ik nog staan.
Ik ben nog niet ter plaatse gaan kijken maar ken de verkoper wel, heb er ooit enkele sets porsche velgen gekocht en naar een 911 gaan kijken…
De wagen is van eind 1991 en heeft 126000km op teller staan, moet 22995€ kosten maar ik vermoed dat hij nog een ruime marge heeft…KLIK HIER VOOR MEER[/quote]
Heb net naar de vriendelijke man gebeld en het is wel degelijk dezelfde welke ik een tijdje terug ben gaan bekijken.
in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa[quote=”pbe624″:58yvnybb]Vraag over het stuur blijft aangezien jouw wagen recenter is…
Hierbij link naar wagen die te koop staat. Iemand de wagen al eens gaan bekijken (p.s. heeft ook reeds begin 2006 eens te koop gestaan)
http://www.kapaza.be/detail/3573196/Pra … C_3_0.html
Beste groeten
Frank[/quote]Als de uitleg klopt dan is de prijs zeker niet slecht. Ondh.boekje en documenten zijn zeer zeldzaam bij zo een oude auto.
3 spakig sportstuur was standaard , 4 spakig stuur is er pas gekomen in september 84 (model 85)
in antwoord op: kleurcode 1982 SC model[quote=”filip vanbrabant”:djsyxos6]Ik heb het forum doorzocht maar vond niets betreffende steenslag herstelling.
Ik heb een steenslag putje van 1-2 mm en kan witte ondergrond zien op voorste kap waaronder het wiel ligt; springt een beetje in het zicht :cry:
Hoe kan men dit best herstellen: opvullen en dan kleuren, of met een kleurstift en dan polieren ? Heb momenteel de kleur nummer niet (antraciet grijs met.); kan men dit met de computer uitlezen ?
Enige ervaring die je kan mededelen ?
Hartelijk dank ![/quote]
Dit is een super manier :
http://www.langka.com/in antwoord op: Herstelling van steenslagWaw, vele toffe reactie’s.
Ik zag de opmerkingen dat het hier wat stiller is en dacht dan “waarom is niet naar de mening vragen van het forum ivm Mint”
Want als deze echt perfect is dan ‘vrees’ ik dat ik er toch een bod op ga doen , bijna 35 is echter iets teveel. We zullen wel zien ergens volgende week wanneer ik bij de man geweest ben.
@Stef : airco was een optie op de 964 , trouwens ook nog op de 993.
Maar vindt het ontbreken van air op een 964 Targa geen nadeel .
@David : Ik zal morgen bellen voor die rode Targa op Kapaza. Maar denk dat ik de wagen al goed ken, tenminste dat vemoed ik. Heb die wagen aangeboden gekregen voor 16000 euro enkele maanden terug en heb hem nog laten staan. Een pure ramp als collectiewagen. Een zwaar ongeval gehad vóór links en dan zo slecht hersteld dat de voegen tussen vleugels (voor+achter) en deur buiten proportie groot zijn. Ook nog doorgeroest onder de voorruit. Ik had er hartpijn van. Zou wel allemaal nog kunnen hersteld worden maar niks voor mij.@Mich : je hebt 100% gelijk.
@Auto’s Dekens: jouw verkochte witte (pre 92) ziet er prachtig uit maar zal altijd minder in vraag zijn en daardoor iets minder waard dan een 92 of 93, het zijn details maar ze tellen voor de verzamelaar.
Bv de airbags en detail verbeteringen en meest in het oog springend de Cup spiegels. Mocht iemand argumenteren “zet dan nadien cupsiegels” dan kent hij de mentaliteit van de “collectioneur” niet. 100% origineel is de boodschap. Bovendien laten de orginele spiegels een afdruk in de lak.
Maar je had er natuurlijk nu wel meer van gehad dan een paar jaar terug.
@Koen: prijs ontstaat door vraag en aanbod hé. Mijn limiet (en een ABSOLUTE ) was 30000 euro voor een targa van 2 of 93.
Dan moest hij ook nog PERFECT zijn met 100% originele lak. Wel, die gaan allemaal over de 30 dus ik zal moeten kiezen , ofwel meegaan ofwel vergeten. Ik had bijna een bijna perfecte zwarte gekocht maar heb net te lang de kat uit de boom gekeken en die is voor mijn neus verkocht voor 31870. Die stond eerst aan 33900 en ik hoopte hem te kunnen kopen voor 30000 , ik dacht (net als jij) welke zot gaat daar nu nog meer voor geven en hij was dus wel verkocht he. t’Was bovendien nog mijn lievelingskleur.
Zie de originele advertentie van augustus:in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa[quote=”MichM3″:rsk9jtzr]Hey 993S,
ik heb altijd gedacht dat dat Turkish Blue was…ik heb dat es in 911&Porsche World gelezen, lang geleden…ik dacht trouwens ook dat het een originele 964RS kleur was. Heb dit effe onderzocht en blijkt dus van niet…deze kleur is dan wel redelijk populair geweest op de RS, niet?
[/quote]klopt Mich, de L22R kleur was tamelijk gevraagd bij de RS 964.
Een goede vriend van mij heeft zo eentje gehad was ook bijzonder gesteld op zijne Mint groene. Toen ik hem de foto’s liet zien van deze Targa was hij direct verkocht.Ivm de waarde van een 964 Targa , een goede Targa met weinig km
kan je niet meer vinden onder de 30K euro. De “echte” beugel targa is
in zijn laatste 2 productiejaren (92+93) zeer weinig verkocht. Nu begint er meer en meer vraag te komen naar de “originele” targa maar veel mensen willen graag de allerlaatse hebben met al heel wat moderne dingen zoals ABS en Airbags. Vandaar de sterke steiging de laatste tijd.
Ik ben al een klein jaar op zoek naar een 92 of 93 Targa en heb er al heel wat gaan bekijken . Een tijdje terug nog eentje bij een Porsche dealer in Belgie. Wagen moest 28500 euro kosten.
Had 104000 km en was herspoten op verschillende plaatsen met serieus kleurverschil tot gevolg. Ook was het int. niet echt fris. En er waren nog een boel kleine dingen die me stoorde. Na mij is er nog een persoon naar komen kijken en die heeft hem gekocht voor de vraagprijs.in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa[quote=”Setakira”:10m82ahr]
Ik denk dat hij het geluk moet hebben om een “rare” freak te vinden die deze wil overnemen, een beetje té opvallend…[/quote]Oei , oei Seta , als ik die dan zou kopen dan weet ik al wat ik ben.
Ach , da wist ik zo ook al 8)in antwoord op: Wat vinden jullie van deze kleur op een 964 Targa