Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 559)
    • Idem, ikvindt de 996 fase2 zeer mooi. In 4S look is het naar mijn mening één van de mooiste Porsche’s ooit!

        knappe foto’s van een mooie wagen :wink:

          Had u bijna gebeld vandaag, was al een beetje aan het afvragen hoe je er nu na een paar dagen tegenover stond. Ben dus blij je post te lezen !!
          Is de eerste keer dat ik een wagen verkoop aan iemand waar ik nadien nog contact mee kan hebben. Is wel speciaal.
          Zie er naar uit om je foto’s te zien. En geniet er maar met volle teugen van.

            Xaverius , welkom als Porschist !
            Een “echte” Porschist (denk dat we hier allen zo zijn) kan van elke Porsche genieten.
            Het zijn de “posers” die sommige modellen “not done” vinden. Maar dat zijn sowieso zielige mensen om medelijden mee te hebben. Die hun menig telt niet. Iemand die een Boxster bv een “kappersauto” vindt (wat dat ook moge betekenen) die heeft een gebrek en zulke mensen moeten we met de nodige zachtheid behandelen. Dat doe je toch ook met andere geestelijk gehandicapten :mrgreen:

              Hij staat super mooi op u te wachten Jokke !
              Bijna ne nieuwe :)

              Off topic : Koen , precies mooi waar ge daar nu woont !

                klopt KKT , maar is al sinds de dood van Ferry Porsche zo. Vanaf het moment dat Wiedeking baas is geworden telde alleen nog de “bottom line”.

                  Ik ben zeer blij te vernemen dat al die “circuit talk” maar grapjes zijn. Kreeg al bang :mrgreen:

                    Bij Van De Plas in Aarschot. Goede prijzen maar ook zeer goede service.
                    016-56 85 45

                      Koen als ik even mag verduidelijken.
                      Porsche is niet altijd “Porsche”. Zoals je weet is er ook een “Porsche design” dat niets (meer) met Porsche (de auto’s) te maken heeft. Dit even als voorbeeld.

                      Wel, vroeger toen Porsche serieus poen is beginnen scheppen heeft men heel die firma omgebouwd. Men heeft een moederbedrijf gecreëerd waar alle “kinderen” ingestoken werden. De kinderen in dit geval waren de autofabrikant Porsche, het ontwikkelingscentrum Weissach , verschillende grote Porsche invoerders en garage’s, ander vastgoed. In de loop van de laatste jaren is echter het moederbedrijf ook eigenaar geworden van VW , ten belope van iets meer dan 50%, dit zou normaal betekenen dat dit moederbedrijf Porsche alles te zeggen heeft bij VW.
                      En daar is nu het grote probleem ontstaan. In Duitsland bestaat er de “VW-Wet” : Die wet, in Duitsland bekend als het VW-Gesetz, bepaalt dat geen aandeelhouder meer dan 20 procent van de zeggenschap krijgt, ook al heeft hij een hoger percentage aandelen.
                      Concreet heeft Porsche (moederbedrijf) niets te zeggen binnen VW, of beter , niet meer dan de andere aandeelhouders.
                      Porsche moederbedrijf vecht dit al jaren aan maar de Duitse regering doet er alles aan om dit tegen te houden.

                      Al die “kinderen” incluis deels VW zijn dus eigendom van het moederbedrijf “PORSCHE HOLDING”, en nu is het mooiste kind (de Porsche autofabrikant) verkocht aan VW, een ander kind binnen het moederbedrijf maar ééntje waar ze niks over te zeggen hebben.

                      Waarom is dit gedaan? Moederbedrijf Porsche Holding wilde dus VW inlijven (wegens CO2 regelgeving en een beetje grootheidswaanzin) en had daarvoor de centen niet. Als super gezond bedrijf (al hun “kinderen” brachten veel geld binnen) zijn ze daarvoor gaan geld lenen bij grote banken wereldwijd. Die leningen zijn opgelopen tot 9miljard. De interest op die leningen is moordend. Het bedrag zelf ook. Bij het moederbedrijf dachten ze dat te kunnen bolwerken door extra geld te nemen uit de kassa van “de kinderen”. Maar met de crisis is de verkoop in mekaar gestort bij de “kinderen” en zijn die plannen in het water gevallen. Reslutaat , torenhoge schulden en geen geld. Rond eind oktober was Porsche moederbedrijf virtueel failliet. Die dag waren ze contractueel verplicht een deel van de interest terug te betalen ten belope van 500miljoen euro. Dat geld hadden ze niet in kas. Na lang vergaderen heeft VW hun dit bedrag geleend. Intussen zocht het moederbedrijf vers geld in de vorm van rijke investeerders.
                      Blijkbaar kan men in dit crisis klimaat niet voldoende kapitaal ophalen en dus blijft het probleem bestaan.

                      Oplossing : VW (gedeeltelijk een kind dus) koopt een kind (de autofabrikant) uit het moederbedrijf waardoor deze laatste voldoende liquide middelen krijgt om aan zijn schulden te voldoen.
                      Dit wil dus zeggen dat Porsche moederbedrijf nog steeds voor iets meer dan 50% eigenaar blijft van de autofabrikant via de aandelen VW. Maar nogmaals, zijn ze niets mee zolang die VW-wet van kracht blijft.
                      VW kan dit ondanks hun eigen torenhoge schuld omdat ze tot nu genoeg omzet genereren om die schuld af te kunnen lossen. Tot nu toe he …

                      Wat betekent dit voor de consument : andere eigenaar , andere strategie. De Panamera Diesel zal niet lang meer op zich laten wachten. Meer productie integratie. Enz. Slecht ? Denk het niet.
                      Droomscenario : over X aantal jaren is de holding terug sterk , koopt nog meer aandelen van VW en krijgt de VW-wet van tafel geveegd en dan is alsnog uiteindelijk alles eigendom van Porsche Holding.
                      Wordt dus nog jaren vervolgd.

                        Jaja zorg maar dat ge uwe zonnebril bijhebt. T’zal nodig zijn. Puur zwart da fel blinkt kan pijn doen aan de ogen :D

                          Vandaag naar de keuring geweest , nu staat hij helemaal klaar om opgehaald te worden.
                          Tenminste, nadat hij nog is onderhanden genomen is zodat Jokke zijn “pride and joy” helemaal blinkt.

                            Amai, gij zijt nen brave ziel, uw 996 buiten laten staan zodat Jokke zijn oude 993 die verkocht is en volledig betaald bij u in de garage kan zetten.
                            Dit forum verbaast me elke keer 8)

                              Jokke, als je hem eerder wil halen kan dat he.
                              Je laat de 993 even bij mij staan, plaats zat.

                                Ik heb Jokke al gezegd dat hem een ENORME verrassing te wachten staat. Komende van 272 vermoeide pk’s naar 480 springlevende zal iets geven. Ik ben er zeker van. En als hij de eerste keer op de rem duwt dan zal hij als hij geen gordel zou aanhebben tegen het stuur knallen denk ik. :)

                                  Ook van mijn kant een officiele dikke proficiat. Toch lees ik dit met gemengde gevoelens. Beetje raar, zo.
                                  Ben wel ZEER blij dat hij in “de club” blijft en ik hem nog wel is zal kunnen bewonderen.

                                  Strafste is, de dag nadat ik hem te koop had aangeboden belde iemand uit Zaventem. Die man heeft me 2 keer gebeld en dan een email gestuurd (tenminste dat vermoed ik want kwam ook van een bedrijf uit Zaventem) met een echt onozel bod.

                                  De dag nadat Jokke me zegt dat hij hem neemt belt die man me op (vrouw was thuis , ik niet) om te zeggen dat hij hem alsnog neemt voor mijn laagste prijs. Cindy zegt “sorry verkocht” en blijkbaar was die man serieus verdrietig. LOL. Wie het eerst beslist is de winnaar, in dit geval Jokke.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 559)