Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 182)
    • Wat te denken van dit?
      De Panamericana uit 1992. De lelijkste Porsche ooit?

        [quote=”Ghost” post=112356]Bij die laatste moest ik direct aan een Citroen denken :wtf: :oops:[/quote]

        Ja eigenlijk wel, al is deze toch mooier vind ik.
        De 989 vind ik goed meevallen.
        Van de 928 ben nooit echt liefhebber geweest en al helemaal niet 4-deurs :)

          Afgelopen weekend was het de allerlaatste wedstrijd van belang voor Porsche met de Race Promotion Night, finale van het BRCC, het Belgisch kampioenschap. In het Short Races kampioenschap had Porsche slechts een kleine kans op de titel. Die ging logischerwijze tussen een Ferrari en een Volvo. Prospeed Competition werd 2 maal 2de en dat was niet genoeg. In het Long Race kampioenschap daarentegen pakt Bouvy met Coens wél de titel met een overwinning voor Prospeed Compétition. De top 4 werd trouwens volledig gedomineerd door Porsches met zowel 997 GT3 als 997 Cup, 996 GT3 RS en 996 Cup.

          Zo eindigt het autosportseizoen 2012 voor Porsche, het voorlaatste met de 997. Een geweldig jaar was het niet maar toch haalt die oude 997 nog 17 titels bij elkaar in 2012, vooral op nationaal niveau waar men sowieso met oudere wagens rijdt. De tests met de nieuwe 991 GT3-R beginnen deze week en de eerste foto’s zijn binnen.

          Meer info op http://www.9magazine.com/new-991-series-gt3-r-caught-testing.html
          De 991 zou ‘in de loop van 2013’ voor het eerste ingezet worden om in 2014 de 997 definitief af te lossen op internationaal niveau. Aangezien Porsche de ontwikkeling van de 997 heeft stop gezet bestaat de kans dat er in 2013 minder Porsches aan de start zullen staan. Zelfs het team met de grootste connecties met Stuttgart, Flying Lizard Motorsport, heeft nog niet duidelijk gemaakt waarmee men volgend seizoen ALMS gaat rijden. 2013 word hoe dan ook een overgangsjaar. Het nieuwe seizoen gaat traditioneel van start met de 24 uur van Daytona op 26-27 januari, de openingsmanche in Grand-Am.

            Wauw, de Porsche Jagdwagen, nog nooit van gehoord! Ik wist wel dat Porsche militaire Volkswagens had gemaakt in de jaren ’40 maar een eigen militaire Porsche (en dan nog wel 8 jaar na de oorlog :wtf: ) wist ik niet. Dank u wel voor de info ;)

            Een volgende klassieker:

            De 917K. De K staat voor Kürz en verwijst naar de verkorte carrosserie achteraan voor meer stabiliteit bij hoge snelheden na een dodelijk ongeval met de vorige versie. Ja, de standaard 917 was dus nóg langer :D De standaardwagen had 520pk maar de latere versies haalden 600pk uit hun 4.5 12 cilinder monster die iets meer dan 1 meter lang was. De verschillende versies van de 917 behaalden talloze titels in Europa en Noord-Amerika en lagen aan de basis van de gouden jaren 70 in de racegeschiedenis van Porsche waarbij het merk zijn reputatie groot maakte. Porsche maakte enorme winsten met de verkoop van de 917 aan klantenteams. Zo waren 24 van de 51 wagens Porsches tijdens de 24 uur van Le Mans in 1972. Op de foto zien we Attwood/Herrmann op weg naar de zege in Le Mans 1970. De wagen was ingeschreven als Porsche Salzburg Team en was eigendom van Louise Piëch, dochter van Ferdinand Porsche.

              Ik wil niet muggeziften maar moet het niet 987 zijn? 997 is een 911 en 987 een Boxster dacht ik..
              Ik ben geen fan. Een GT3 versie van een model dat enkel Cabrio bestaat? Een GT3 moet Coupé zijn in mijn ogen maar ja, ‘chacun son gôut’ inderdaad :D

                Weekend van 26-27-28 oktober:

                De 6 uren van Shanghai betekende het einde van het World Endurance Championship 2012. In GTE Pro kon Team Felbermayr-Proton Aston Martin Racing nog inhalen. De titel was al naar AF Corse bij de teams en Ferrari bij de merken. Bij de start namen Lietz/Lieb de leiding maar in de loop van de race werden ze toch geklopt, zei het nipt, door de Aston Martin en werden 2de. Een bittere pil voor het Duitse team want de 2de plek in het kampioenschap is een ticket voor de 24 uur van Le Mans. Nu komen ze op de gigantisch grote reservelijst. Als deelnemer aan het wereldkampioenschap maken ze daarmee wel een goede kans wat op zijn beurt slecht nieuws is voor het Amerikaanse Flying Lizard Motorsport. BMW, waren ze achter eindigden in American Le Mans Series, zou echter weer even stoppen met endurance. Afwachten. In GTE Am konden ze nog kampioen worden maar dat moest al gek lopen en dat was niet het geval in een rustige race. De Chevrolet van Larbre Compétition won en pakte de titel. Team Felbermayr-Proton met Ried/Roda/Ruberti werden 2de en zo eindigen ze ook in de stand.

                Zij zijn dus wel zeker van een ticket voor de zo belangrijke 24 uur van Le Mans van 2013. :applaus: JWA-Avila werden met hun Porsche zoals gewoonlijk laatste.

                De finale in GT Tour, het Frans kampioenschap speelde zich af in Le Castellet op Circuit Paul Ricard. In de eerste race namen de titelkandidaten voor Porsche, Hassid/Beltoise van Pro GT by Almeras meteen de leiding. Bovendien hadden ze de rugdekking van hun teamgenoten Monti/Cazenave. Die kon het tempo van de Ferrari’s, McLaren en Audi achter hem niet aan en zou pas 6de worden, maar ondertussen waren Hassid/Beltoise er wel vandoor. De tegenstand voor de titel, Debard/Panis moesten minstens 3de eindigen om nog een kans te maken in race 2. Ze reden 3de maar dicht tegen het einde werden ze ingehaald door de McLaren van Loeb (de 9-voudige wereldkampioen rally heeft steeds meer interesse in endurance) en zo waren Hassid/Beltoise kampioen! :relaxman:

                Pro GT by Almeras was zo eveneens zeker van de titel bij de teams. Gelukkig want in race 2 moest de Porsche van de kersverse kampioenen 2012 meteen aan de kant met een rokende 6 cilinder. Debard/Panis werden 2de achter een Audi dus hulde aan Loeb’s inhaalactie in race 1 of race 2 zou een ramp geweest zijn. Eerste Porsche in race 2 waren de uittredende kampioenen Berville/Perera met een 4de plek. In de Coup de France voor oudere wagens was de titel al voor Buffin en Ruffier Racing. 4 klassementen, 4 titels. Porsche domineert Frankrijk. En met namen als Panis, Loeb, Vanthoor en Ortelli is het Frans kampioenschap best wel het hoogste ven Europa tegenwoordig.

                De 250 km van Motegi was de finale in Super GT, het Japans kampioenschap. Op een kletsnatte Twin Ring Motegi ging de titel in GT300 tussen twee Porsches, een Aston Martin en een Nissan. Prachtig om te zien was de 1-2 voor Porsche op de startopstelling in GT300. Twee Porsches op 23 deelnemers en 1 en 2. Zo hoort het. Bij de start namen Mineo/Yokomizo van Team Taisan Endless de leiding. Hankook KTR met Kageyama/Fujii konden helaas het tempo niet volgen en werden pas 7de uiteindelijk. Team Taisan Endless nam een grote voorsprong. Pas tegen het einde werden ze serieus bedreigd door een Lamborghini. Hoewel ze voor de titel gerust 2de konden worden achter hen, konden ze de Lamborghini toch achter hen houden en pakten zo in stijl de titel.

                Ook bij de team overigens. De Aston Martin en de Nissan werden pas 5 en 6. Ook hier laat de 997 tonen wat het nog in zijn mars heeft op nationaal niveau tegen toch wel veel jongere wagens als Aston Martin V12 Vantage, BMW Z3, Audi R8, Lamborghini Gallardo, Mercedes SLS AMG en Ferrari 458.

                Dit weekend staat er niks wat ik volg op het programma voor Porsche. Buiten het Belgisch kampioenschap is alles zelfs al gedaan. De finale van het Belgian Racing Car Championship is op 10 november met de Race Promotion Night, een afschuwelijke naam voor wat doodgewoon de 1000km van Zolder is. Inkom is volgens de site gratis en ik zal er in principe bij zijn.

                  Niet mis. Voorkant is wat Ferrari-achtig en achterkant wat Aston Martin of zelfs Audi. Nu ja, het zal wel wennen, net als de 918, als hij goed is. Wel jammer van de naam. De 961 uit 1986 is namelijk de raceversie van de 959 :shock:

                    [quote=”Funny” post=110685]Ik had gehoopt om vandaag wat tijd te hebben om naar de Gt Tour op Paul Ricard te kunnen gaan maar dit lukt niet en het is maar op enkel kilometers :cry: :cry:
                    Het regent gelukkig niet want vrijdag was het hier een zondvloed met 2 doden . :cry:[/quote]

                    Ah die 2 studenten daar? Wist niet dat het in de buurt was van Paul Ricard. Wel jammer, daar zijn echt erg veel support races bij. Lijkt me wel eens de moeite. :)

                      Jeps. Zondag om 4 uur. Ga wellicht meer slapen dan wat anders gelijk Fuji.

                      http://www.sportssystems.com/novell/efx/email/filehost/AD176.pdf

                        Graag gedaan.
                        Ik heb het ook niet live kunnen zien, maar staat volledig op youtube.
                        Heb hem in drie dagen uitgekeken :)

                          Weekend van 19-20-21 oktober:

                          Afgelopen weekend was het Petit Le Mans, de traditionele afsluiter van de American Le Mans Series en dit jaar ook uitzonderlijk die van de European Le Mans Series. De wedstrijd over 1000 mijl is een jaarlijkse spanning en dat was ook dit jaar niet anders. Bitter nieuws echter voor Porsche in het Amerikaans kampioenschap. De titels gingen sowieso allemaal naar Chevrolet maar de 2de plaats zat er echter nog in. Flying Lizard Motorsport was echter het hele weekend niet op het niveau van Chevrolet, BMW en Ferrari en leek op weg naar de 4de plaats. In de laatste ronde (in een race van 394 ronden!) werden ze nog ingehaald door de 2de BMW waardoor Bergmeister/Long/Pilet pas 5de werden. Hierdoor zakken ze in de stand naar 4de. Ook bij de rijders zakken ze naar 5de. Pijnlijk. De andere Porsches werden 6de, 7de en 10de. De andere Flying Lizard deed goed mee maar verloor erg veel tijd na een spin. Gelukkig eindigen ze bij de merken nog 2de al is het bijzonder nipt: Chevrolet 187, Porsche 155, BMW 155, Ferrari 149, Dodge 38. :shock:

                          In GTC won NGT Motorsport maar de titel was al voor Alex Job Racing. Uitstekend nieuws dan weer voor Porsche in de European Le Mans Series. Dit Europees kampioenschap is al het hele seizoen op de sukkel, zo erg zelfs dat ik me afvraag of het in 2013 nog bestaat. De openingswedstrijd was de 6 uur van Castellet en daar waren amper 21 deelnemers (4 klasses opgeteld). Hierdoor werd de 6 uur van Zolder (waarvoor ik tickets had! :x ) geschrapt. Tijdens de 6 uur van Donington waren er het ronduit zielige aantal van 13 deelnemers. Zo werden de overige twee wedstrijden in Tsjechië en Portugal ook afgelast en werd er besloten op Petit Le Mans aan te treden met dubbele punten. In GTE Pro deed niemand mee, in GTE Am 2. De Porsche van IMSA Performance Matmut met Pons/Armindo/Narac wonnen terwijl een Ferrari moest opgeven na zijn 3de ongeval en dus 0 punten pakt. Zo pakt Porsche rijders-, teams- en vooral merkentitel in GTE-Am. :applaus:

                          Al bij al niet de Petit Le Mans waar Porsche op gehoopt had denk ik als maar liefst 7/9 van de fabrieksrijders meededen met Bergmeister, Dumas, Henzler, Holzer, Lietz, Long en Pilet. Enkel Bernhard en Lieb waren er niet.

                          Slecht nieuws ook uit het Italiaan GT kampioenschap. Daar was het de finale op Monza. Porsche won wel beide races maar niet de titel. In race 1 werd Ebimotors met Balzan/Barri 7de maar werden daarna gediskwalificeerd wegens onsportief gedrag waardoor ze meteen uitgeteld waren voor de titel. De overwinning ging wel naar een andere Porsche; die van Antonelli Motorsport met Malucelli/Passuti.

                          In de 2de race nam Ebimotors wraak door te winnen. Het werd zelfs een 1-2 voor Stuttgart met Autorlando Sport 2de. De titel ging naar een BMW. In de drie lagere klasses pakt Porsche wel de titel maar die klasses stellen niet veel voor qua aantal deelnemers.

                          In het Belgisch kampioenschap was het de voorlaatste wedstrijd met de Belgian Masters op Zolder. Dit kampioenschap bestaat eigenlijk uit twee aparte subkampioenschappen: Short Races en Long Races. De eerste zijn twee races van 30 minuten, de laatste eentje van 3 uur. In de eerste korte race deden drie Porsches mee in GT Pro. Ze werden 3-4-5 met op 3 Prospeed Competition. Scuderia Caira (5de) rijdt zelfs nog met de 996. Fijn. In de 2de races waren zij de eerste Porsche met een 3de plaats. In de Long Race won Prospeed Competition met Bouvy/Coens/Kelders wel. Ook zij reden nog met de 996.

                          3de was Belgium Racing met de familie Derdaele. De stand in Short Races is na 5 dagen op de officiële site nog steeds niet aangepast en is mij dus onbekend. Porsche eindigde achter diegenen die al voor hen waren.. In Long Races vergroten Bouvy/Kelders hun voorsprong.

                          Dit weekend:

                          World Endurance Championship, race 8/8, 6 uur van Shanghai
                          GT Tour, race 7/7 op Paul Ricard
                          Super GT, race 8/8, 250km van Motegi

                            Ik had het ook ergens gelezen. Ik vond het eerst ook ongeloofwaardig. En het argument dat het banen creëert geldt toch ook voornamelijk voor zolang het circuit gebouwd moet worden. Als het circuit eenmaal af is moet het onderhouden worden en moet het renderen qua toeschouwers, tv-uitzendingen en kaartenverkoop. Voor een land met geen enkele autosportgeschiedenis een riskante zaak. Kijk maar naar het circuit in Istanbul, ook volledig van alle kalenders verdwenen, hoe mooi het circuit ook was. Zelfs de legendarische Nürburgring heeft het moeilijk.. Ik vind persoonlijk dat Griekenland veel belangrijkere zaken te regelen heeft op dit moment en dat zeg ik als een echte autosportzot :D

                              Weekend van 12-13-14 oktober:

                              De 6 uur van Fuji, voorlaatste race voor het World Endurance Championship, was een best spannende wedstrijd met een dubbel gevoel voor Porsche-liefhebbers. Enerzijds was er de mooie overwinning van Lieb/Lietz die al heel het weekend het snelste waren in GTE Pro. Helaas is de titel daar al beslist in het voordeel van Ferrari. Men nadert Aston Martin Racing tot op 1 punt voor de 2de plaats.

                              In GTE Am, waar Porsche met de andere wagen van Team Felbermayr-Proton wél nog kans maakt op de teamtitel, werd men echter pas 3de terwijl leider Larbre Compétition won. Zo groeit de voorsprong van de Franse Chevrolet van 9 naar 20 punten. Met nog één race, en dus 26 punten te verdienen, word het moeilijk. De Porsche van JWA-Avila werd, zoals gewoonlijk helaas, laatste.

                              Het Circuito de Navarra, toneel van de finale in Endurance Series, bleek na de kwalificatie geen Porsche-omloop te zijn. De hoogste geplaatste Porsche stond pas 13de algemeen en dat was een Pro-Am. De GT3 Pro van Prospeed Competition stond pas 21ste algemeen en 12de in Pro. In de race ging het heel wat beter en zeker toen de regen met bakken uit de hemel begon te vallen ging het goed. Hennerici/Maassen/Goossens eindigden nog 5de en zo behouden ze hun 3de plaats bij rijders en teams.

                              In Pro-Am had ook Haribo Racing Team zicht op een 3de plaats maar om een mij onbekende reden deden ze niet mee. Zo eindigen ze 6de. Met de andere Porsches verliep het niet zo goed. De andere wagen van Prospeed Competition met Van Splunteren/Soulet/Derdaele werd in de opwarmronde van de baan gereden en ook een van de wagens van Pro GT by Almeras moest al snel opgeven na een touché met een Audi in de 2de ronde. De andere wagen van het Franse team met Beltoise/Hassid (leiders in het Frans kampioenschap) werden 10de. In de Gentlemen Trophy tenslotte hadden Kelders/Desbruères nog een kansje op de titel maar ze mochten hun Porsche na acht rondjes al parkeren door mechanische pech. Gezien het feit dat ze de eerste 2 races niet meededen was het al knap genoeg dat ze een kans maakten.

                              Dit weekend:

                              – American Le Mans Series, wedstrijd 10/10, Petit Le Mans
                              – European Le Mans Series, wedstrijd 3/3, Petit Le Mans
                              – Italian GT Championship, wedstrijd 7/7, op Monza
                              – Belgian Racing Car Championship, wedstrijd 4/5, Belgian Masters

                                Ze hebben al de 6 uur van São Paulo gewonnen dus Toyota verbaast me niet meer. :) Het is echt heel knap wat Toyota de laatste tijd presteert tegen Audi met hun 13 jaar ervaring.
                                Porsche zal het wellicht niet gemakkelijk hebben volgend jaar maar ik denk niet dat het minder zal gaan dan dit jaar. Chevrolet komt met hun nieuwe Corvette 7 en ook Bentley stapt de GT in. Als die kinderziektes hebben, zie ik geen reden waarom het gat met Ferrari en Aston Martin groter zou worden. Ach ja, 2014 he, een P1 en de 991, de start van een nieuw era :first:

                                  Het is een FIA kampioenschap gedragen door grote merken als Audi, Toyota, Nissan… geld is er voldoende. :D Er doen zelfs een hele hoop privé teams mee.
                                  Jammer dat het in Japan is, race is van 5 tot 11 u zondag Belgische tijd. Gaat pijn doen :(

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 182)