Aangemaakte reacties
-
[quote=”997″ post=106059]o[/quote]
Oei, foutje, en verwijderen lukt niet, kan dat?
in antwoord op: AutosportnieuwsDan zijt ge ten minste bespaard gebleven van alweer een pijnlijke race. :( De 6 uren van Silverstone (die trouwens volledig op youtube staan blijkbaar) waren een zware teleurstelling. Niet omdat Porsche zwak was, maar omdat ze sterk waren en wederom pech hadden. In GTE Pro reed de Porsche van Lieb/Lietz werkelijk heel de race op kop tot de schokdemper achteraan brak. Gelukkig konden ze het nog herstellen waardoor ze nog punten pakten maar met zes ronden achter waren ze uiteraard kansloos op de zege.
Ze werden uiteindelijk 4de van de 5 in GTE Pro en haalden nog enkele GTE Am-wagens in. In GTE Am leek Team Felbermayr-Proton dan toch met de zege te gaan lopen want ook hier reden ze bijna altijd op kop tot ook zij pech hadden en plots het tempo zakte. Ze werden ingehaald door een Ferrari en een Chevrolet en werden 3de van de 8. Diskwalificatie volgde echter voor die Chevrolet vanwege een illegale brandblusser waardoor ze 2de werden. Het 2de Porsche-team in GTE Am, JWA-Avila was zoals verwacht weinig competitief en werd 6de en laatste van de geklasseerden.
In het wereldkampioenschap ziet het er natuurlijk niet al te best uit. Bij de merken heeft Porsche, toch nog 2de, maar liefst 95 punten achterstand op Ferrari. Eerlijk is eerlijk, Ferrari is op dit moment beter, maar die 95 punten geven een totaal overdreven beeld. Met nog 176 punten te verdienen kan het nog maar dan moeten ze in Maranello al serieus gaan beginnen falen. :) Ook bij de teams ziet het er beroerd uit. In GTE Pro heeft Team Felbermayr-Proton (3de) nu al 59 punten achter op AF Corse (Ferrari). In GTE Am valt het nog mee: ook 3de met 21 punten minder op Larbre Compétition (Chevrolet). JWA-Avila is 5de.Het Duits kampioenschap is natuurlijk minder belangrijk dan het Wereldkampioenschap maar het is toch een mooie troost. In GT Masters won Porsche ook op zondag de 2de race nadat ze op zaterdag al wonnen zoals hieronder beschreven. Opnieuw wonnen Engelhart/Tandy. Andere Porsches waren er nu vanvoor niet te bespeuren met 10de, 11de, 16de, 18de, 22ste en 27ste plaatsen. Maar het belangrijkste team won. :first: De grote concurrenten voor de titel Asch/Götz (Mercedes) en Alessi/Keilwitz (Chevrolet) werden respectievelijk 4de en 3de. In de stand heeft Engelhart nu 25 punten voor op Asch/Götz
Moeilijke tijden dus voor racegeïnteresseerde Porsche-liefhebbers. 2012 begon redelijk. Daarna werd het steeds maar erger met als dieptepunt Le Mans. Sindsdien gaat het stukken beter, vooral in American Le Mans Series, maar halverwege augustus sloeg de pech dan weer toe en die is er nog steeds. De nieuwe racemodellen van de 991 komen voor de lagere GT3 Cup-klasses in productie in 2013. Eind 2013 zouden dan de krachtigere GT3 RSR versies voor GTE dan verkochten worden. Dus pas vanaf 2014 strijd Porsche een heel seizoen met de 991. Samen dan met hun nieuwe P1 waarin ze de strijd opnemen met Audi en Toyota. Wordt interessant. :driver:in antwoord op: AutosportnieuwsDank u wel. Ik doe dit met alle plezier. Ik zou later wat willen bijverdienen als autosportjournalist dus dit is een goeie oefening :D Al zal het dan wel objectiever moeten :)
Dit weekend staan er twee belangrijke races voor Porsche voor de deur. Allereerst in het World Endurance Championship, het allerbelangrijkste kampioenschap. De 6 uur van Silverstone , 4de wedstrijd van de 8, de eerste na de 24 uur van Le Mans. Goed nieuws alvast na de kwalificatie: in GTE Pro start de enige Porsche, die van Team Felbermayr-Proton van Lieb/Lietz op pole.
De Porsche stond na de 2de plaats in de 12 uur van Sebring en de overwinning in de 6 uur van Spa-Francorchamps gedeeld op kop met een Ferrari van AF Corse maar is dat na die dramatische 24 uur van Le Mans helemaal kwijt. Dit is dus al een mooie eerste stap en met nog 5 6-uurs races is het nog lang niet gedaan. In GTE Am start Felbermayr Proton met Ried/Roda/Ruberti 2de terwijl het minder competitieve JWA-Avila met Camathias/Palttala/Daniels de 5de tijd reed.
In GTE Am had Felbermayr Proton zelfs beide eerste races gewonnen maar aangezien Le Mans meer punten oplevert kijken ook zij tegen een achterstand aan. GTE Am is trouwens een misleidende term vind ik. Het is zeker geen hoopje amateurs. Van de rijders mag er maximaal maar één professioneel zijn en de wagens moeten minstens één jaar oud zijn. De teams zijn volledig professioneel en zijn vaak dezelfde teams als in GTE Pro waar men met wagens van 2012 dus rijdt. Bij de merken kijkt Porsche tegen een zware achterstand aan op Ferrari vanwege Le Mans. In dit kampioenschap bekijkt men GTE als één klasse en dus start Porsche 1ste, 5de en 10de op 13 deelnemers. Voor de geïnteresseerden kan men de race live streamen op http://www.fiawec.com van 13u tot 19u. Op Eurosport word het laatste uurtje ook uitgezonden vanaf 17u45.Naast deze zeer belangrijke race zijn er ook twee races voor de GT Masters, het Duits kampioenschap, op de Lausitzring. De eerste race is op zaterdag gereden en Porsche heeft die al in zijn zak. :D Dit dankzij het hoogstgeplaatste duo in het kampioenschap Engelhart/Tandy (beiden bekend van de Porsche Supercup).
3, 4 en 7 waren ook een Porsche, telkens tussen Mercedessen. De leider in de stand, een Chevrolet, werd 26ste dus uitstekende zaak. Engelhart neemt de leiding met 12 punten meer dan een Mercedes duo. :applaus: Ook bij de teams staan ze op kop dankzij (volledige naam) Team Geyer&Weinig EDV-Unternehmensberatung Schütz Motorsport. :Din antwoord op: AutosportnieuwsVorig weekend:
De Road Race Showcase was weer een typische wedstrijd voor de American Le Mans Series. Ongelooflijk hoe dit kampioenschap er elke keer opnieuw in slaagt om spannende races te maken en dat zonder al te veel neutralisaties. Het verschil in P1 na 4 uur racen was 0,083 seconden :shock: tussen de winnende Lola-Mazda en de Honda erachter. Geloof het of niet maar vorig jaar was dat ook al 0,1. In GT was Porsche zoals verwacht het beste merk. Ze reden heel de race op kop en uitgezonderd enkele momenten waarin Chevrolet dichter kwam waren ze ook het snelst. De uiteindelijke winnaar is echter BMW (kampioen 2011) dat gewoon geluk had net zijn laatste pitstop gedaan te hebben vlak voor een safety car-fase. Toch een 2de plaats voor Long/Bergmeister dat zo punten terug neemt op de leider in de stand bij rijders, teams én merken: Chevrolet Corvette.
Hun vanuit pole gestarte teamgenoten Holzer/Neiman hadden net pech door bij een eerdere safety car fase een ronde te verliezen en werden pas 8ste. Paul Miller Racing had met hun Porsche dan weer geluk en pakt de 5de plaats na bijna heel de race rond de 10de plek gehangen te hebben.
Team Falken Tire tenslotte reed mooi mee rond P6 tot Sellers in de muur reed door een gebroken ophanging. In de stand bij de merken komt Porsche dichter bij leider Chevrolet. :D De top 4 met nog 3 races te gaan is Chevrolet 126 punten, BMW 116, Porsche 103 en Ferrari 100. Bij de teams is Flying Lizard Motorsports eindelijk voorbij Extreme Speed Motorsports (Ferrari) en staat 3de. De top 2 is in principe te ver. Bij de rijders is de achterstand 32 punten. In GTC (alleen Porsches 911 GT3 Cup) ging de overwinning naar Alex Job Racing met Bleekemolen/MacNeil. Zij werden op het podium vergezeld door JDX Racing en Green Hornet Racing. In de stand bij de teams heeft Alex Job Racing nu een mooie voorsprong van 28 punten op TRG dat veel punten verloor na dit:
In de GT300 klasse van de Super GT heeft Porsche een steek laten vallen helaas in de net geen 6 uur durende 1000 km van Suzuka. Het leidende Porsche duo Mineo/Yokomizo zag de finishvlag niet en keldert in de erg spannende stand van de leiding naar P5. De andere Porsche van Hankook KTR met Kageyama/Fuiji werd 6de.
Een Aston Martin won voor een Nissan en een Lamborghini. In de rijdersstand is de Hankook KTR nu plots de hoogste Porsche op P5 op 16 punten van leiders Yoshimoto/Hoshino met een Aston Martin. Bij de teams is Team Taisan Endless wel nog de eerste Porsche op P4 met 6 punten minder dan leider NDDP Racing (Nissan). Pijnlijke aardverschuiving dus maar met nog 3 races te gaan is het nog niet verloren. De organisator van Super GT, GTA, en de organisator van de 24 uur van Le Mans en de European Le Mans Series, ACO, hebben het op een samenwerking gegooid waardoor de GT300 auto’s van Super GT volgend jaar mogen rijden in de GTC van het in 2013 herboren Asian Le Mans Series.De Montréal 200, de 11de wedstrijd van de 13 voor de Grand Am Sports Car Series, was een complete teleurstelling voor Porsche helaas. :| De traditioneel beste Porsche, Brumos Racing van het duo Keen/Davis, reed heel de tijd 2de en was de enige die de Chevrolet van Stevenson Motorsport kon volgen. Na een pitstop kwamen ze achter een Mazda terecht waarbij een overijverige Leh Keen hem aanreed en een stop&go-penalty kreeg. Een achtervolgingsrace was het gevolg dat eindigde met nog een hele mooie 4de plaats. :applaus:
Helaas eindigden de Chevrolet en de Ferrari die in de stand al voor Brumos Racing stonden 1 en 2. De titel is nog slechts een illusie. En dat na die geweldige 1-2-3 seizoensopener tijdens de 24 uur dan Daytona. Magnus Racing met Lally/Potter reed 5de en stormde na de penalty van Brumos naar de 2de plaats tot zijn radiator de uitlaatpijp van de Mazda in P2 raakte. Volgens Lally was het hun fout volgens hen was het Lally’s fout. Hoe het ook zij, balen was het want ze werden na een reparatie van 7 minuten pas 11de. De stand bij de merken:
1. Ferrari 335
2. Chevrolet 331
3. Porsche 318
4. Mazda 316
5. BMW 303
6. Audi 197
7. Ford 64
8. Dodge 31in antwoord op: AutosportnieuwsHaha, een petrolhead, mooi gezegd :D
in antwoord op: Even voorstellenUitgekeken? Dacht dat ge er vroeg uit moest? :D
in antwoord op: AutosportnieuwsVoordeel gehaald uit SC-fase. Gewoon geluk. Het ging echt tussen Porsche en Chevrolet.
in antwoord op: AutosportnieuwsDat was gelukkig een TRG, dus een GTC. Sellers was wel jammer want die reed uitstekend. Hopelijk komt die top 4 nog pitten.
in antwoord op: AutosportnieuwsAh ok.
Jammer dat de streaming zo slecht is deze keer.in antwoord op: Autosportnieuws[quote=”RS” post=105608]Oeps, harde klap :([/quote]
Toch wel, ik vraag me af wat u dat heeft doen denken? :shock:
in antwoord op: Autosportnieuws[quote=”RS” post=105606]Yep had het net gevonden..DutchGuy? :lol:[/quote]
Nee hoor, Belg :drink:
in antwoord op: Autosportnieuws[quote=”RS” post=105604]Werkt idd maar krijg de adv niet weg!!!!!![/quote]
Dat is verschrikkelijk inderdaad.
Gewoon over het grote kruisje linksboven slepen en dan komt er linksonder een klein kruisje. Daar klikken, niet ergens anders want dan komen er pop-ups e.d. zever. Idem voor de horizontale adv. Sja, Amerikanen en reclame…in antwoord op: Autosportnieuws[quote=”RS” post=105602]Pech, live stream werkt niet, enkel de timing. http://scoring.alms.com/
Nog 1h30′ en Long op P1 – GT klasse, maar de Corvettes van resp Oliver Gavin op 67″ en Magnussen op 59″ en met 10 in dezelfde ronde :shock:[/quote]http://www.vipbox.tv/watch/68475/1/american-le-mans-series-at-road-america–live-stream-online.html
Hier werkt het gelukkig wel :)
Bedankt iedereen trouwens voor de reacties :respekt:in antwoord op: AutosportnieuwsAh tiens, dat ken ik niet. Ik kan ook niet álles volgen :D
Ik volg wel het Belgisch kampioenschap, maar die aparte rally’s niet.
Fijn dat je de samenvatting goed vind. Als ik alle races gezien heb volgt meer. ;)in antwoord op: Autosportnieuws