Aangemaakte reacties
-
En weer de nummer 1. Nu Di Grassi dacht ik..
in antwoord op: AutosportnieuwsHet verslag van afgelopen weekend volgt nog maar toch even aan herinneringen: dit weekend 24 uur van Le Mans!!
Woensdag 16u-20u: vrije training
Woensdag 22u-0u: kwalificatie
Donderdag 19u-21u: kwalificatie
Donderdag 22u-0u: kwalificatie
Zaterdag 9u-9u45: opwarming
Zaterdag 15u: raceVoor een livestreaming zal het wellicht weer zoeken worden.
Een optie is deze: http://www.dailymotion.com/hub/x8l3_24-heures-du-mans#video=xqxkvhEen overzicht van de stevige Porsche-vertegenwoordiging dit jaar (met deelname in de hoogste-klasse sinds 1998):
P1H:
#14 Porsche Team/919/Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb
#20 Porsche Team/919/Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley
GTE Pro:
#91 Porsche Team Manthey/991/Patrick Pilet, Jörg Bergmeister, Nick Tandy
#92 Porsche Team Manthey/991/Marco Holzer, Frédéric Makowiecki, Richard Lietz
GTE Am:
#67 IMSA Performance Matmut/997/Erik Maris, Jean-Marc Merlin, Éric Hélary
#75 Prospeed Competition/997/François Perrodo, Emmanuel Collard, Markus Palttala
#76 IMSA Performance Matmut/997/Raymond Narac, Nicolas Armindo, David Hallyday
#77 Dempsey Racing-Proton/991/Patrick Dempsey, Joe Foster, Patrick Long
#79 Prospeed Competition/997/Cooper MacNeil, Bret Curtis, Jeroen Bleekemolen
#88 Proton Competition/991/Christian Ried, Klaus Bachler, Khaled Al Qubaisi
Van de 15 fabrieksrijders van Porsche zijn er maar liefst 13 aan de start: Dumas, Jani, Lieb, Bernhard, Webber, Hartley, Pilet, Bergmeister, Tandy, Holzer, Makowiecki, Lietz en Long. Enkel Wolf Henzler en Michael Christensen zijn er niet bij.in antwoord op: AutosportnieuwsUnited Sports Car Championship 5/12: Chevrolet Sports Car Classic
De GTLM-klasse kwam niet in actie voor deze wedstrijd, wel de GTD. Van de 21 wagens waren er maar liefst 11 Porsches. In een spannende wedstrijd waarin bijna alle merken aan elkaar gewaagd waren was de eerste Porsche die van Alex Job Racing met James/Farnbacher op de tweede plaats achter de winnende Ferrari. De andere wagen van het team werd 5de met Keen/MacNeil. Jan Heylen werd 9de. Magnus Racing kwam er het hele weekend niet aan te pas en Lally/Potter werden 13de. In de tussenstand staan Keen/MacNeil 2de op 1 punt van het leidende Ferrari-duo. Ook bij de merken staat Porsche tweede. Voor wie wil genieten van de laatste ronde:
Super GT 3/8: 300 km van Autopolis
Anonieme wedstrijd alweer in de GT300-klasse van het Japanse kampioenschap met Porsche Team KTR 14de en Pacific Direction Racing 19de.GT Tour 2/7 in Lédenon
Goed nieuws uit Frankrijk van de (opvallend) enige Porsche die deelnam, IMSA Performance Matmut. In race 1 reed Narrac een indrukwekkende stint en nam een grote voorsprong. Armindo hoefde het werk slechts af te maken en won. In race 2 reed Armindo rond als 2de maar zakte terug tot 5de. Narrac reed weer rond als een raket maar een foutje zorgde voor P5. In de standen nemen ze ook meteen de leiding met 8 punten voor op een Audi-duo.British GT Championship 3/7: 500 km van Silverstone
Geen memorabele 500 km van Silverstone voor Trackspeed. In de belangrijkste wedstrijd van het Britse kampioenschap zat er niet meer in dan 12de voor Hughes/Firth in GT3. In het kampioenschap ziet het er stilaan beroerd uit voor de titelverdediger. In GT4 was de eerste Porsche 6de met Team Parker Racing.Campionato Italiano GT 2/7 in Monza
Uitstekend nieuws uit Italië. In race 1 zagen we al een 2de plaats voor Autorlando Sport met Beretta/Carboni. In race 2 echter behaalde Porsche echter een machtige triple met winst voor Ebimotors met Donativi/Gagliardini voor de twee wagens van Autorlando Sport. In de laatste ronde werd het nog wel enorm spannend tussen de Porsches onderling. In de tussenstand staat Porsche nu mooi één en twee.Dit weekend:
– SportsCar Challenge 5/12 op Kansas Speedway
– International GT Open 2/8 in Portimão
– GT Masters 4/8 op de Red Bull Ringin antwoord op: AutosportnieuwsSportsCar Challenge 4/12: Northeast Grand Prix
Eindelijk wint titelverdediger Porsche een wedstrijd in de GS-klasse. Kampioen Rum Bum Racing met Plumb/Longhi in een 997 wonnen de wedstrijd op Lime Rock. In de stand staat Plumb nu 3de. In de ST-klasse was de eerste Cayman 6de. In de merkenstand staat Porsche in beide kampioenschappen 3de.GT Series 4/12: Endurance Series 2/5: 3 uur van Silverstone
Twee Porsches zagen we aan de start verschijnen in de Pro-Am klasse. Graff Racing met Trouillet/Marroc zagen we niet echt vooraan rijden en na een probleem én een penalty moesten ze uiteindelijk ook opgeven. Pro GT by Almeras met Dermont/Pererra daarentegen viel wel op. Die goeie ouwe 997 reed doodgewoon de pole-position! In de wedstrijd koos het team ervoor om amateur Dermont het eerste uur te laten rijden en de professioneel Pererra de volgende twee. Zoals verwacht zakte Dermont weg maar toch wel fel. Na een kwartier was hij al maar 6de in Pro-Am en 13de algemeen. Uiteindelijk gaf hij het stuur over aan Pererra als 12de. Vreemd genoeg kon die slechts opklimmen tot 9de. In de slotfase zakt de Porsche nog tot P11. Een teleurstellende race na die wonderlijke pole.GT Masters 3/8 op de Lausitzring
Goed nieuws uit het Duits kampioenschap. In twee spectaculaire wedstrijden heeft Porsche met van Jaap van Lagen de leiding behouden in het kampioenschap. In race 1 startte van Lagen/Ragginger als tweede maar verknoeiden hun start en werden 6de. In race 2 werden ze 3de en zo houden ze de aanvallen van BMW, Audi en Mercedes af in de stand. Van Lagen heeft zes punten voor op een Audi-duo. Niet alleen Schütz Motorsport mag tevreden zijn, ook Team Herbherth had een goed weekend met Renauer/Siedler 2de in race 1. Farnbacher Racing werden dan weer 4de in race 2 met Frommenwiller/Asch. Een mooi weekend voor Porsche tussen de harde binnenlandse concurrentie.Porsche Supercup 2/9: voorprogramma Grote Prijs van Monaco
Zo spannend was in de GT Masters, zo oersaai was deze wedstrijd. Zoals te voorspellen op dit circuit was het na de eerste bocht allemaal al gebeurd. Giermaziak won voor Eng en Ammermüller. Met Barker 5de en Bamber 9de doet Eng een goede zaak. Hij neemt de leiding met 8 punten voor op Giermaziak. Sebastiaan Bleekemolen werd als gastrijder 18de.Dit weekend:
– United SportsCar Championship 5/12: Chevrolet Sports Car Classic, live streaming http://www.imsa.com/ zaterdag 18u30 of 19u30 (tijdzone is niet helemaal duidelijk)
– Super GT 3/8: 300 km van Autopolis
– GT Tour 2/7 in Lédenon, live streaming http://www.gt-tour.fr/live/ zaterdag 13u en 18u35
– British GT Championship 3/7: 500km van Silverstone
– Campionato Italiano GT 2/7 in Monza, live streaming http://www.acisportitalia.it/CIGT/ zaterdag 17u20 en zondag 15u50in antwoord op: AutosportnieuwsEuropean Le Mans Series 2/5: 4 uur van Imola
Een zware tik voor Porsche in de ELMS. Ferrari was zowel in GTE als in GTC compleet dominant. In GTE palmden ze de top 5 in, in GTC de top 3. In GTE had de belangrijkste Porsche, de #76 IMSA Performance Matmut met Narac/Armindo/Hallyday die 3de werd in de 4 uur van Silverstone, al snel een straf voor een valse start. Dat ze toch nog de eerste Porsche werden op P6 toont het belang aan van dit trio. De andere wagen van het team werd 11de. Gulf Racing werd 8ste en Crubilé Sport 9de.
Niet veel beter in GTC met Pro GT by Almeras 11de. Onze nationale trost, Prospeed Competition, met van Splunteren, Soulet en Vannelet, moest opgeven.GT Series 3/12: Sprint Series 2/7 op Brands Hatch
Voor het eerst had Porsche een vertegenwoordiger in dit nieuwe subkampioenschap. En niet de minste: Farnbacher Racing met GT Masters-topper Philipp Frommenwiler en fabriekspiloot Nick Tandy. Helaas crashte de wagen zo zwaar tijdens de trainingen dat het Duitse team forfait moest gegeven voor de rest van het weekend. Geen memorabele week dus voor Porsche.Dit weekend:
Sportscar Challenge 4/12 op Lime Rock
GT Series 4/12: Endurance Series 2/5: 3 uur van Silverstone, live streaming http://www.blancpain-gt-series.com/ zondag 14u55
GT Masters 3/8 op de Lausitzring, live streaming http://www.adac-gt-masters.de/ zaterdag 11u45 en zondag 11u45
British GT Championship 3/7: 500 km van Silverstone
Porsche Supercup 2/9: voorprogramma Grote Prijs van Monacoin antwoord op: AutosportnieuwsGT Masters 2/8 in Zandvoort
Het Duits GT-kampioenschap bezocht de Nederlandse duinen van Zandvoort. In de eerste wedstrijd zien we een ruime zege voor de Porsche van Schütz met Estre/van Lagen. De eerste Porsche van Farnbacher was 10de en de eerste van Herberth met Renauer/Siedler 12de. Estre/ van Lagen bleven op hun elan doorgaan en wonnen ook ruim race 2. Een mooie dubbelzege voor Porsche. Eerste wagen van Farnbacher was nu 8ste en bij Herberth werden ze 12de. Jaap van Lagen neemt ook zo, in zijn eentje, de leiding over in de stand.Campionato Italiano GT 1/7 op Misano
Een redelijke start voor titelverdediger Porsche in Italië. In GT3 pakte Ebimotors een 2de plaats in race 1. Autorlando Sport werd tweemaal 7d. In GTC won Porsche beide races.Belgian Racing Car Championship 2/6: Trophée de Bourgonge
Op het Franse ciruit van Dijon had de tweede wedstrijd van Belgisch kampioenschap plaats. Derdaele/Heyer/Maassen werden mooi 3de met hun 997 van Belgium Racing. In de stand komen ze op P2. Andere Porsches waren 6de, 7de en 16de.Porsche Supercup 1/9 op Catalunya (voorprogramma Grote Prijs van Spanje)
Eerste wedstrijd van het seizoen in de Porsche Supercup. Veel nieuwe namen en veel grote namen die vertrokken zijn naar een hoger niveau. In een wedstrijd zonder al te veel animo zien we Earl Bamber de winst nemen voor Philipp Eng en Ben Barker. Engelhart werd 4de, Giermaziak 8ste.Dit weekend:
European Le Mans Series 2/5: 4 uur van Imola, live streaming zondag 14u http://www.europeanlemansseries.com/
GT Series 3/12: Sprint Series 2/7 op Brands Hatch, live streaming zondag 10u30 en 14u45 http://www.blancpain-gt-series.com/in antwoord op: AutosportnieuwsWorld Endurance Championship 2/8: 6 uur van Spa-Francrochamps
Geen groot succes helaas voor Porsche in de laatste wedstrijd vóór de 24 uur van Le Mans. In P1H vertrok de wagen van Jani/Dumas/Lieb vanuit pole en Jani ging er als de brandweer ook vandoor. Hij bouwde een stabiele voorsprong op van 6 á 7 seconden. Audi heeft duidelijk een topsnelheidsprobleem maar Toyota heeft wel minder last van oververhitting dan Porsche en neemt de leiding over. Uiteindelijk krijgt de wagen een elektrisch probleem, het eerste betrouwbaarheidsprobleem voor de 919, en eindigt 4de. De andere wagen met Bernhard/Hartley/Webber had al vroeg last van het grootste mankement aan de 919: hij is te breekbaar. Net als in Silverstone waren er ophangingsproblemen veroorzaakt door het wegdek. Uiteindelijk werd de wagen als 7de geklasseerd. In de stand bij de merken is het Toyota 84, Porsche 36, Audi 28.
In GTE Pro was de 991 lang niet zo dominant als in Silverstone. In het begin van de wedstrijd waren de wagens van Porsche AG Team Manthey even snel als Ferrari en Aston Martin maar in het midden van de wedstrijd zakten ze in de stand zonder echter fel achterop te geraken. Porsche had echter zijn bandenslijtage en brandstofverbruik tegen het einde beter onder controle en Pilet/Bergmeister pakten nog een mooie 2de plaats. Voor Holzer/Makowiecki zat er niet meer in dan 6de. In de stand is het Ferrari 64, Porsche 63 en Aston Martin 43. Bij de rijders hebben Pilet/Bergmeister 3 punten minder dan een Ferrari-duo.
In GTE Am blijft het moeizamer gaan voor Porsche. Geen van beide wagens mengde zich in de strijd om de zege. Proton werd 4 en Prospeed 6de.United SportsCar Championship 4/12: Grote Prijs van Monterey
Ook hier geen geluk voor Porsche. In GTLM waren ze wel competitief maar hadden veel pech. De #912 van Christensen/Long werd in de eerste ronde aangetikt en moest heel de wedstrijd achtervolgen en werden 8ste. Tandy/Lietz hadden meer geluk en streden een mooie strijd met BMW, Chevrolet en Ferrari voor de zege. Uiteindelijk werden ze knap 2de maar kregen een minuut straf aan de broek voor het van de baan duwen van een Ferrari. Hierdoor werden ze slechts 9de. Als Porsche North America pech heeft was er gelukkig nog Team Falken Tire die met Henzler/Sellers een knappe 4de plek bezorgen en zo behoudt Porsche de leiding bij de merken met twee puntjes voor op BMW.
In GTD streden zowel Alex Job Racing als Magnus Racing met Audi en Ferrari voor de zege. Uiteindelijk won een BMW maar Magnus Racing werd 3de (Alex Job 4de) met Lally/Potter en wordt zo 2de in de stand met evenveel punten als de leidende Ferrari. Bij de merken is belachelijk spannend met Ferrari 95, Porsche 95, Audi 94, BMW 91 en Dodge 52.SportsCar Challenge 3/12: op Laguna Seca
In het voorprogramma werd de eerste 997 in GS 8ste en de eerste Boxster in ST 9de.International GT Open 1/8: op de Nürburgring
Zoals gewoonlijk in dit kampioenschap heeft Porsche alle pech van de wereld. In SGT waren zowel Drivex School als Autorlando Sport competitief maar het geluk ontbrak. Drivex met Monje/Lopez moest in race 1 al snel opgeven. Autorlando met Beretta/Tutumlu ging bij de start door het gras om een botsing te vermijden maar even later had het alsnog een ongeluk. In race 2 reden ze elkander van de baan.. Drivex kreeg daarna nog een platte band ook door een tik van een Lamborghini en werd 6de. In GTS werd Krypton Motorsport tweemaal 9de.Super GT 2/8: 500 km van Fuji
Ook in Japan geen geluk voor Porsche. Porsche Team KTR en Pacific Racing Team streden achteraan en werden 17de en 13de.British GT Championship 2/7: op Rockingham
In het Brits kampioenschap gaat het voorlopig voor geen meter bij kampioen Trackspeed. Beide 997’s werden bij de start aangetikt. Keen/Minshaw moesten opgeven, Hughes/Firth werden op ruime afstand 15de. In GT4 werd Team Parker Racing 4de.Dit weekend:
-GT Masters 2/8 in Zandvoort
-Campionato Italiano GT 1/7 op Misano, live streaming http://www.acisportitalia.it/live-streaming, zaterdag 17u50 en zondag 11u
-Porsche Supercup 1/9 op Catalunya in voorprogramma Grote Prijs van Spanjein antwoord op: Autosportnieuws[quote=”Igordiver” post=167896]Was vet de moeite. Volgend jaar zeker weer. Was er nog nooit geweest en begrijp nu de magie van eau rouge :D Bovendien overtuigd dat die gasten die meerijden een vijs kwijt zijn :driver:
Hier een paar “sfeerbeelden”[/quote]Mooie beelden. Een een gelukkige Mark Webber, lang geleden :D
in antwoord op: AutosportnieuwsGT Masters 1/8 in Oschersleben
Drie nationale competities gingen vorig weekend van start, allemaal uiteraard met de 997. Het Duits kampioenschap ging van start met 26 wagens en enkele grote namen uit, naast uiteraard GT, ook DTM en F1 zoals Spengler, Winkelhock en Frentzen. Porsche werd vertegenwoordigt door zeven wagens, 2 bij Schütz, 3 bij Herberth en 2 bij Farnbacher. In de eerste race was de beste de #3 van Schütz met Engelhart/Van Lagen achter het stuur. Vertrokken als derde streden ze heel de wedstrijd met een Mercedes en een Audi. Ze reden lang tweede maar na de rijderswissel zakten ze terug naar P3 en zo eindigden ze ook. Knappe prestatie ook van de #8 van Farnbacher (de beste Porsche in 2013). Vertrokken als 26ste na het schrappen van hun kwalificatietijd werden Renauer/Siedler 7de! Andere Porsches werden 13de, 15de, 17de, 18de of moesten opgeven. Race 2 begon meteen met een knaller:
De piloot in de Audi, Nicki Thiim, de winnaar vorig jaar van de Porsche Supercup, kwam ervan af met enkele kneuzingen. De #3 Porsche was wederom de beste Porsche en werd nu 2de achter een Audi. Met zoveel toppers uitgeschakeld nog voor de eerste bocht eindigde het middenveld een stuk hoger. De wagens van Herberth werden 4, 5 en 12. Farnbacher Racing werden 10 en 11 en de andere Schütz-Porsche 15de. In het kampioenschap staan Engelhart/Van Lagen 2de op 10 punten van een Audi-duo.GT Tour 1/7 in Le Mans
Terwijl het Duits kampioenschap floreert zien we een lichte achteruitgang in Frankrijk met slechts 18 wagens aan de start voor de openingsrace op Bugatti Circuit. Pro GT by Almeras is er niet meer bij met hun drie Porsches: zei zoeken het nu op Europees niveau. Twee Porsches nu aan de start. Het grote IMSA Performance Matmut zet de toppers Armindo/Narac in. Verder doet ook het mij onbekende Nourry Compétition mee. Race 1 begon uitstekend met de amateur Narac die van alles en iedereen weg reed. Toen de prof Armindo overnam was het echter duidelijk dat de Porsche meer de banden versleet dan de twee aanstormende Audi’s. P3 was het hoogst haalbare. In race 2 vertrokken ze op de verkeerde banden en werden 7de. De andere Porsche van Nourry zagen we nooit vooraan. In de klasse voor oudere wagens, dat de laatste jaren gedomineerd werd door Porsche, zagen we vreemd genoeg geen Porsches aan de start.Belgian Racing Car Championship 1/6: New Race Festival
Ook het Belgisch kampioenschap kende een goeie start. De hoogste Porsche was andermaal Belgium Racing met Derdaele/Heyer/Maassen op P3 maar de winnende Ferrari kreeg een minuut straf aan zijn broek en zo werd de 997 2de achter een Audi. Andere Porsches in dit mooie veld van 30 wagens werden 8ste, 9de, 20ste en 25ste.Dit weekend:
-World Endurance Championship 2/8: 6 uur van Spa-Francorchamps (live stream blijkbaar betalend dit jaar ruzie )
-United SportsCar Championship 4/12: Grote Prijs van Monterrey (live stream op http://www.imsa.com/ zondag om 22u)
-SportsCar Challenge 3/12 in het voorprogramma van de USCC
-International GT Open 1/8 op de Nürburgring
-Super GT 2/8: 500 km van Fuji
-British GT Championship 2/7 op Rockinghamin antwoord op: AutosportnieuwsWorld Endurance Championship 1/8: 6 uur van Silverstone
Vreemd dat er geen live stream was op de officiële site. Afgelopen seizoenen was dat telkens wel zo. Dat wordt bang afwachten voor de 24 uur van Le Mans. :| Verder: een ronduit machtig begin van Porsche in het nieuwe WEC. :D In de P1H-klasse behaalde de #20 919 een uitstekende 3de plaats met Bernhard/Webber/Hartley bij het debuut van de nieuwe wagen. Tijdens een wedstrijd met voortdurend wisselende weersomstandigheden en bijgevolg moeilijke bandenkeuzes werd het rijgedrag meteen tot het uiterste getest, en goed bevonden! De dubbele opgave van Audi heeft zeker geholpen maar het tempo was ijzersterk en zeer dicht bij Toyota, dat de dubbel pakte. De #14 gestart door Jani had wat meer moeite met het tempo. Als het wiel linksvooraan er af vliegt en de Zwitser de wagen schurend over de grond naar de pit moet brengen is er helaas te veel schade en er zat niks anders op dan op te geven. Jammer voor Dumas en zeker voor Lieb dat debuteerde in prototypes. Zij hebben geen meter geracet.
In GTE Pro blijft de 991 zijn fantastische 2014-reeks verder zetten. Een dominante dubbel met op 1 Holzer/Makowiecki/Lietz en op 2 Pilet/Bergmeister/Tandy. Aanvankelijk deed Ferrari nog moeilijk maar toen de omstandigheden slechter werden was er maar één referentie: Stuttgart! :D Extra applaus toch wel voor Makowiecki die zijn debuut maakte als fabrieksrijder van Porsche. Hij reed foutloos en aan een constant en stevig tempo de eerste 2u20. :respekt: Aston Martin kon niet echt volgen maar pakte wel nog de 3de plek dankzij pech bij Ferrari.
In GTE Am was Aston Martin wel het sterkste merk. Proton Competition schreef geschiedenis door als eerste de 991 te gebruiken in deze klasse. Met Ried/Bachler/Al Qubaisi werden ze verdienstelijke 4de na meerdere malen problemen te hebben gehad. Prospeed Competition haalde het einde niet met hun 997.European Le Mans Series 1/5: 4 uur van Silverstone
Mooie wedstrijd ook hier van Porsche in de GTE-klasse met nog overal de 997 hier. Vooral de #82 Crubilé Sport met Crubilé/Perrodo/Collard reed een sterke wedstrijd. Vertrokken als 5de werkten ze zich naar een podiumpositie en reden zelfs even aan de leiding. Helaas kregen ze problemen die mij niet helemaal duidelijk zijn en werden pas 8ste. Hoogst geplaatste Porsche was zo de #76 van IMSA Performance Matmut met Narac/Armindo/Hallyday met een 3de plaats mede dankzij een uitstekende laatste stint van Narac. De andere wagen van het team werd 11de en de prachtig gekleurde Porsche van Gulf Racing UK 9de.
Ook in GTC reed de 997 goed mee met Prospeed Competition (met Maxime Soulet) dat mee voor de zege streed. Helaas kregen ook zij problemen en werden 9de. Pro GT by Almeras werd 8ste met Perera/Laserre/Dermat.British GT Championship 1/7 in Oulton Park
Oman Racing Team is overgelopen naar Aston Martin en zo zien we in GT3 enkel de twee 997’s van Trackspeed. Een problematisch weekend voor het Britse team met over beide races gezien opgaves, startbotsingen en achteraan starten wegens crashes in traingen. Een welkom lichtpunt was dan ook de 2de plaats in race 2 van de #33 met Keen/Minshaw. Ook in GT4 deed er een 997 mee maar die werd telkens laatste.Dit weekend:
GT Masters 1/8 in Oschersleben
GT Tour 1/7 in Le Mans
Belgian Racing Car Championship 1/6: New Race Festival in Zolderin antwoord op: Autosportnieuws[quote=”RS” post=165944]:up:
Monza gezien met Porsche weinig in beeld….
Belgen hebben er het idd goed gedaan![/quote]Was te verwachten met de 997 nog..
België is dan ook een topland qua GT-rijders. :D Zou wat meer benadrukt mogen worden tussen de Lukaku’s en Hazards door.. Nu ook d’Ambrosio erbij met die gigantische Bentley. :lol:in antwoord op: AutosportnieuwsUnited SportsCar Championship 3/12: Sports Car Showcase
Op het bochtige, korte stratencircuit van Long Beach reed Porsche enkel in GTLM. In de GTD-klasse staat deze wedstrijd niet op de kalender. Voor het eerst dit seizoen in USCC was Porsche niet het beste merk. Zowel Chevrolet als BMW hadden duidelijk een snellere wagen in Long Beach. Desondanks was Porsche North America niet ver. Lietz/Tandy werden 4de en Christensen/Long 5de in een wedstrijd met weinig animo. Team Falken Tire met Sellers/Henzler geraakte niet verder dan 8ste. In de stand staan Lietz/Tandy en Christensen/Long 2 en 3 op respectievelijk 2 en 4 puntjes van een BMW-duo. Bij de merken zien we wel Porsche op kop met 6 punten meer dan BMW.GT Series 1/12: Endurance Series 1/5: 3 uur van Monza
Vorig seizoen had Blancpain zijn Endurance Series en in samenwerking met de FIA waren er ook de GT Series. Dit seizoen zijn beide kampioenschappen gefuseerd onder Blancpain. De lange wedstrijden tellen voor de Endurance Series en de korte voor de Sprint Series. De overkoepelende fusie heet, verwarrend genoeg, GT Series. :) Er is een apart kampioenschap maar ook een overkoepelend kampioenschap voor teams die beide meedoen, iets wat financieel zeer interessant gemaakt is. Voor de 3 uur van Monza kwamen twee 997’s aan de start, beide in de Pro-Am klasse en beide uit Frankrijk. De concurrentie, vooral Ferrari en BMW, waren over het algemeen sneller. Maar zowel Graff Racing met Maroc/Trouillet als Pro GT by Almeras met Perrera/Dermont hadden een veel kleiner niveauverschil tussen de professionele en de amateur-rijder. Hierdoor konden ze toch goed opklimmen. Graff Racing behaalde een mooie 6de plaats. Pro GT by Almeras was na een 4de tijd in de kwalificaties teleurstellend 8ste.Dit weekend:
-World Endurance Championship 1/8: 6 uur van Silverstone (debuut van de 919! :D ), live streaming: http://www.fiawec.com/ zondag 12u
-European Le Mans Series 1/5: 4 uur van Silverstone, live streaming: http://www.europeanlemansseries.com/ zaterdag 14u30
-British GT Championship 1/7: in Oulton Parkin antwoord op: AutosportnieuwsSuper GT 1/8: 300 km van Okayama
De 300 km van Okayama was de traditionele seizoensopener van het nationale GT-kampioenschap van Japan. Na de titel in 2012 zagen we Porsche vorig jaar zwaar achteruit gaan. Daar zal wellicht dit jaar niet veel verandering in komen. Voor dit nationale kampioenschap gebruikt men nog steeds de 997. Gezien het erg hoge niveau is het dus afwachten naar de 991. Desondanks reed Pacific Racing Team met Sakamoto/Shirasaka een mooie wedstrijd een reed van 22 naar 12 in de GT300-klasse. Porsche Team KTR werd 17de. Team Taisan, de kampioenen van 2012, zijn overgelopen naar Nissan. BMW pakte een dubbel in een erg fijne wedstrijd met wisselende weersomstandigheden.Dit weekend:
-United SportsCar Championship 3/12: Sports Car Showcase in Long Beach
-GT Series 1/12 (Endurance Series 1/5): 3 uur van Monza, live streaming zondag 14u45 op http://www.blancpain-gt-series.com/in antwoord op: AutosportnieuwsVreemd inderdaad dat op de website enkel een pas voor 2 dagen staat. Ik ben in 2012 geweest en kon nog één dag selecteren. Na de overschrijving had ik de bevestigende e-mail afgedrukt en daarmee moest ik naar een adres in het dorp gaan. Zo te zien is het dit jaar alles of niets wat toch wel stom is.. Met dat ticket hebt ge toegang tot alle tribunes. Ik ben al een vijftal keer geweest en telkens was het zo. De tribunes richting Eau Rouge zijn verbonden via een tunnel met de paddock. Die is op zijn beurt met een tunnel weer verbonden met de tribunes aan start/finish. Men kan op elk moment van het ene naar het andere gaan. De wei is denk ik enkel voor de F1-Grand Prix. Veel plezier alleszins! Ik ga er vrees ik niet geraken dit jaar. :censored:
[quote=”Igordiver” post=163432]Kan er mij iemand meer info verschaffen over het kopen van tickets voor de 6u van Francorchamps.
Ik ben er nog nooit geweest maar overweeg het voor dit jaar. Op de site van het WEC kan ik doorklikken en kom ik op de site van sherpa. Ik kan een pas voor 2 dagen kopen en that’s it. Verdere info, blaaskak zoals men dat hier zegt. Is een 2 dagen pas en ik wil eigenlijk enkel de zaterdag gaan.
Zit ik in een wei of een tribune met deze tickets?
Het woord is aan de kenners :D[/quote]in antwoord op: Autosportnieuws