Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • AC

      Beste Jeroen en Timmy,

      Ik moet het tot mijn grootse spijt anuleren, want er is wat tussengekomen op men werk waardoor ik die ganse week weg ben.
      Sorry voor de evetuele last, maar toch bedankt voor de fijne uitnodiging. Het zal vast en zeker fantastisch worden.

      Groeten Christof

      AC

        Ah ja, heb de WD 40 uiteraard op de klep zelf gespoten, omdat deze nogal stroef ging…

        AC

          Kijk dat is weer al een goede uitleg se. Het is zo dat ik hier wat kan bijleren, was niet slecht bedoeld hoor. Ik wou trouwens met die WD 40 ook enkel maar het probleem lokaliseren. En ben me heel goed bewust dat ik deze waarschijnlijk wel zal moeten vervangen, of zoals je zelf zegt herstellen.
          Doe je dit dan zelf of moet je die luchtmassameter ergens binnen doen??

          Het is wel zo dat ik deze wagen nog niet zo lang in mijn bezit heb en dat hij bij de vorige eigenaar heel lang heeft stil gestaan. En daarmee weet ik dat ik me aan nog dingen zal kunnen verwachten. Maar ik wil natuurlijk wel eerst zeker zijn voor ik iets ga vervangen om zo onnodige kosten uit te sparen. Ik ben maar ne gewone werkman die weg is van porsche… :wink:

          AC

            O, mijn excuses hiervoor ik zal hem meteen vervangen als ik u hiermee een plezier kan doen… :shock:

            AC

              Inderdaad, het was wel degelijk de luchtmassameter. Ik was deze aan het nakijken en heb opgemerkt dat deze kurkdroog stond en soms wat bleef hangen.
              Ik heb er serieus wat WD 4O ingespoten en heb het tot hiertoe niet meer meegemaakt en dat is nu toch al zeker 2 weken.
              En als het toch terugkomt wordt het gewoon vervangen denk ik.

              Bedakt voor jullie hulp…

              Groeten Christof. :D

              AC

                Ik zie het volledig zitten… 2 pers
                Vlees en vlees

                Groeten en tof voorstel…

                AC

                  Jawadde, das nen hele boterham.
                  Dat zal serieus zoeken worden, maar het moet echt wel opgelost worden, dus ik ga zo snel mogelijk wat beginnen testen. Ik dacht eigenlijk met eerst wat sensors te beginnen, omdat het me straf zou lijken dat het een mechanisch probleem is (zoals drukleidingen die lekken of turbo stuk), aangezien het probleem helemaal verdwijnt na je wat hebt kunnen doortrekken.

                  In elk geval al bendankt voor de tips Wim, en ik hou jullie zeker op de hoogte.
                  Moest er intussen nog iemand een ingeving hebben steeds welkom…

                  Groeten Christof

                  AC

                    Hallo,

                    Ik ben zelf ook een 944 rijder, en heb er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan bij deze vraag. Ik weet dat er wel degelijk verschil is onder de 944’s kwestie van 95 of 98 te tanken.
                    Maar ik had nog een benzine kaart liggen waar dat wel op staat. En ben het even gaan checken en voor die van jou zou het gewoon loodvrije 98 zijn om te tanken.
                    Ik zal deze kaart bijvoegen dan kan je het zelf ook even nagaan

                    Groeten Christof

                    [attachment=0:1h1mppyc]

                    AC

                      Bedankt voor de reactie’s, het bosch nummer kan ik je meteen geven want de pomp ligt op men werkbank. Maar met al mijn ongeduld :oops: om zo snel mogelijk terug te willen rijden met men 944 heb ik deze toch al besteld bij porsche center Antwerpen.
                      De prijs kan ik jullie wel meegeven, misschien een interessante weet voor sommigen.

                      Benzinepomp: 236 euro ex. btw
                      Rubber rond pomp: 48 euro ex. btw

                      Ik heb ook nog aan een tweedehands gedacht, maar uiteindelijk ben ik misschien toch wel geruster met een nieuwe. En een tweedehands betaal je ook al tussen de 100 en de 150 euro.

                      (En ik weet ondertussen ook dat de benzinepomp van een 944 turbo dezelfde is als die van een gewone 944)

                      Bedankt en groeten

                      AC

                        Ah,
                        Bedankt voor de reactie. Ik zal dat eens snel gaan plakken se. Ik heb ook nog achter meerdere foto’s opt internet aan het zoeken geweest.
                        En eerlijk gezegd waren er nog niet teveel die op dezelfde plek hangen.
                        Maar nu heb ik toch al een idee… :D

                        AC

                          Als ik het goed begrijp kan je het alarm dus niet meer afzetten met de sleutel buitenaf?? Dan denk ik dat je het sleutelgat eens moet gaan bekijken of dit nog wel goed functioneert. Normaal gezien als je met de sleutel dit contact gaat verdraaien ga enkel wel of niet contact maken met de massa.
                          Op het alarmunit heb je verschillende in en uitgaande draden. Terminal 8 en 9 op deze unit komen van het sleutelcontact.
                          Terminal 8 (of E) is voor het sluiten, maakt contact met de massa zolang je de sleutel in positie sluiten houdt.
                          Terminal 9 (of A) is voor het openen, maakt contact met de massa zolang je de sleutel in positie openen houdt.

                          De alarmunit bevindt zich als het goed is aan de voeten van de passagierskant…

                          Hopelijk kan hiermee al wat testen, en anders zou ik misschien al eerst met wat simpele tests beginnen, bv al je deurcontacten en motorkap, en koffer contacten gaan controleren of deze nog contact maken met de massa als ze geopend zijn.

                          Grt

                          AC

                            Is dit een origineel porsche alarm?? Met zo’n tweede sleutelgat aan de bestuurderskant?
                            Grt

                            AC

                              Inderdaad das al redelijk duidelijk op die foto’s. Ik ga toch nog even wachten op de reactie van Tim.
                              Die naad aan de rechterkant is alleszins een mooie referentie om van te meten.

                              Bedankt alvast

                              AC

                                Bedankt voor de leuke reactie’s. Ik was ook eerst van zin om terug de originele telefoons der op te zetten.
                                Maar ik denk dak met den tijd ga zoeken achter Cup’s, vind ik ook wel te gek.
                                En die Borbet’s das inderdaad even wennen vond ik in het begin. Maar hoelanger ik erop kijk hoe meer ik ze best wel fijn vind.
                                De Borbet’s zijn echt wel velgen van die periode (1986), en dat vind ik dan toch ook weer charme’s hebben.
                                :D

                                AC

                                  Aha,

                                  U vraagt wij draaien. Het zijn er nog niet veel, maar er volgen er vast nog.
                                  Bedankt voor de hulp en hopelijk kan je iets zien via deze link.

                                  http://caertsen.magix.net/

                                  Grt

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)