Aangemaakte reacties
-
Die staat er al enkele maanden op. Dat is niet de juiste vraagprijs momenteel denk ik. De zomer van 2015 zal aantonen of ze boven de 200.000 zullen gaan of niet dit jaar :D
in antwoord op: 3.2 speedster in nieuwstaat waardeKlopt Rufie. Het grappige aan die narrows is dat deze minder geliefd waren indertijd en er dus minder van besteld werden. Hierdoor zijn ze zeldzamer en net daardoor zijn ze NU meer waard in vergelijking met de WTL (Werksturbolook). Hoe het kan draaien…
in antwoord op: 3.2 speedster in nieuwstaat waardeDat schreeuwt om foto’s! Onder het motto ‘zien is geloven’.
in antwoord op: matching numbers vs. originele motorSorry voor het off-topic maar ik volg je volledig Rufie. Een zekere patina moet kunnen, steenslag idem, niet perfecte velgen zijn voor mij ook prima. Maar het zover drijven dat het roestbakken worden (die door verwaarlozing dan plots richting oud ijzer of wat dan ook gedaan worden)…
Vooral het leder met de correcte patina vind ik fantastisch!
in antwoord op: matching numbers vs. originele motorKlopt Rufie, net daarom dat er ‘zoveel’ van zijn. Vandaar dat deze over het algemeen -kan zijn dat het in dit geval niet zo is natuurlijk- langer blijven staan. Vaak willen ze aan dezelfde prijs als pakweg een donkerblauwe verkocht worden en dat pakt meestal niet.
Het mag dan wel de kleur van die tijd zijn (er bestaan nog gekkere kleurencombinaties), het zijn mensen ‘van deze tijd’ die ze kopen en er geld voor op tafel leggen ;)
in antwoord op: 3.2 speedster in nieuwstaat waardeAlle praktische problemen buiten beschouwing gelaten (want dat zijn eigenlijk kleine dingen op een dergelijke wagen) zal die vlot boven de 200.000 gaan, althans zal het er dicht bij zijn. Het enige dat de wagen tegen heeft is de kleur, daar zijn er een dozijn van. 225k zou zelfs kunnen als daar een liefhebber op zit die een rode zoekt die hoog inde markt zit.
Hou je ons, mezelf in het bijzonder op de hoogte van wat deze gegaan is? Ik ben benieuwd!
in antwoord op: 3.2 speedster in nieuwstaat waardeDe kilometerteller zou ik niet zomaar geloven. Meet om te beginnen de lak eens uit want dat zou nog originele lak moeten zijn dan. Ook een ORIGINEEL OHB is een must, originele stickers op de juiste plaats,… Wat met de motor? Staat hij droog? Ik kan me wat voorstellen als die zo lang heeft stilgestaan… Is het trouwens de originele radio? Is moeilijk te zien op de foto maar van deze afstand heb ik m’n twijfels.
Als mijn gedacht blijkt te kloppen, dat hij dus niet is zoals hij geafficheerd staat dan zal hij rond de 165.000 gaan, effectieve dealprijs. Dat is realistisch en reflecteert hun huidige waarde. Je moet weten dat de rode wel het minst geliefd zijn en ze het langst blijven staan. Neem die in een andere kleur (donkerblauw, zwart,…) en je mag vlot boven de 170.000 rekenen.
2 weken geleden nog eentje uitgemeten in Italië aangezien ze beweerden dat hij origineel 9000km had en ik het niet geloofde. Wel… Volledig originele lak! Dat was ook een rode en die gaat vlot boven de 200.000 gaan volgens mij. Maar ik viel bijna omver want zoiets is echt een zeldzaamheid geworden.
Ben je op zoek of is dit puur uit interesse?
in antwoord op: 3.2 speedster in nieuwstaat waardeWelkom Jordy! Das een hele mooie!
Ik vermoed dat het arctic silver is maar de foto kan bedriegen.
in antwoord op: Even voorstellen…Als ik het goed heb dan is deze hetzelfde als eerdergenoemde. Thans de overeenkomstige ‘officiële’ benaming van Porsche. Wat Deepee zegt zou wel eens kunnen kloppen… Ik ben benieuwd.
in antwoord op: kleur codeInderdaad Joe! Ik kwam net z’n mail tegen. Maar chassis enzo heb ik al, ook reeds gecheckt. Maar hoe exclusief is die ene optie is me de vraag aangezien het toch een vrij ‘zeldzame’ optie is. Ook al is ‘zeldzaam’ een relatief begrip…
in antwoord op: Hoeveel 993 Turbo’s met X50 optie?Ik heb ondertussen ook nog wat gezocht maar dit gaat een hele moeilijke worden vrees ik :/. Misschien dat het wel bij iemand na te vragen valt? Hoe noemt die Duitse kerel weer waar je op maat via mail bepaalde info kan navragen? Ik moet z’n mailadres hier ergens hebben maar waar…
Got it! Marc Noack is de naam. Misschien via hem. Kwestie van de exclusiviteit van de wagens met deze opties eens te kunnen inschatten ;)
in antwoord op: Hoeveel 993 Turbo’s met X50 optie?Dat is alvast een handige site voor productieaantallen per model(jaar) maar of het mogelijk is om de cijfers te vinden adhv één specifiek (zeldzame) optie is nog maar de vraag… Nog iemand?
in antwoord op: Hoeveel 993 Turbo’s met X50 optie?Volgens mij is dat een goede redenering Gianni. Zolang ze hun onderhoud maar gehad hebben gaan ze nog minstens dubbel zo lang mee (de luchtgekoelde Porsches in het algemeen dan).
in antwoord op: Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?[quote=”Egothan” post=191607]dan denk ik dat binnen x aantal jaar de 996-en en 997’s met matching numbers (boite,carrosserie,motor) een pak waarde gaan hebben als ik al die wagens te koop zie staan met nieuwe motor :D[/quote]Watergekoelde? Die gaan niet zo’n vaart lopen als de lichtgekoelde. Ook productieaantallen spelen een rol bvb.
Steven, wat heb je voor het certificaat betaald als ik vragen mag? (Mag gerust in PM als je dat wil).
in antwoord op: matching numbers vs. originele motor[quote=”de_koen” post=191594][quote=”Aikinoodle007″ post=191498]Om op jou vraag te antwoorden: motor, chassis en boite moeten dezelfde zijn om ‘matching’ te zijn.
[/quote]
dus volgens jou moet een motornummer dezelfde nummer zijn als het chassisnummer ?
bij een porsche allesinds niet, het zou nogal gemakkelijk zijn om dan zelf matching nummers te “maken”[/quote]Neen. Om te checken of ze matching zijn kan je bvb bij Porsche navragen met welk motornummer jouw Porsche van de band gerold is. Bij elk chassis hoort een bepaald motornummer en boitenummer, deze zijn niet letterlijk dezelfde.Al heb ik het gevoel dat velen het een beetje in het belachelijke aan het trekken zijn hier :P. Als je niet hoeft te herspuiten en je hebt nog originele lak dan is het beter om dat niet te doen. Herspuit de panelen waar het nodig is maar liefst niet meer dan dat. Voor wagens van 30j oud kan je niet verlangen dat ze nog in hun originele lak staan. Voor wagens van 20 of 25j kan je daar bvb wel specifiek naar zoeken.
in antwoord op: matching numbers vs. originele motor