Aangemaakte reacties

12 reacties aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)
    • [quote=”AudiPorsche” post=171739]Mooike!

      Hoe heb je hem uit Italie naar hier gekregen?
      Zelf gedaan of via een bedrijf die alles voor u deed?[/quote]Ik doe beroep op het bedrijf dat de Mille Miglia wagens (de Belgische deelnemers wel te verstaan) vervoert van België naar Italië. Heb trouwens de dag ervoor al deze wagens mogen bewonderen alvorens ze vertrokken afgelopen jaargang.

      Indien concrete interesse kan ik je wel een contact bezorgen. Zijn de meest geavanceerde trailers die er rond rijden in Europa momenteel :). Kost wel wat maar een schoon vrouwmens ga je ook geen 2derangs handtas kopen ;)

        Betroex, allereerst van harte bedankt voor je grondige antwoord! Is toch een verademing zo’n Porsche forum. Uiteraard bedoel ik een 930 OF een 911 Turbo. Helaas kennen veel mensen (die er weinig van kennen dan) ‘930’ niet en heb ik er gebruiksgewijs 930 Turbo van gemaakt, moet ik mee beginnen opletten ;). Opmerking volledig terecht :roll: .

        De wagen waar ik het over heb heeft inderdaad het powerpakket (331pk), niet dat ik hem speciaal daarvoor neem. Heeft ook de extra luchthappers in de spatborden. Zoals je ziet ook het speciale stuurwiel. Ik zal eens kijken voor een foto van die voorspoiler, mogelijk kan jij die ook onderscheiden van een gewone.

        Dan vroeg ik me nog af wat je bedoelde met ‘40% LSD’? (ik gok op de verdeling)
        Ben je gevestigd in Belgie of effectief in de UK?

        Dan nog een vraag aan iedereen (ook wie niet specifiek iets van Turbo’s kent):
        WAT ZEGGEN DE PURISTEN HIER EIGENLIJK VAN ZO’N WAGEN? Opinions? Over die Sonderwunschen dan meerbepaald :)

        Mvg en nogmaals dank voor antwoord iedereen,
        Jonathan

          Past hoes 9 op een 1989 Speedster (Turbo-Look)?

            Hieronder een afdruk van de optielijst. Kan iemand hier wat info rond geven? Of is er ergens een sjabloon waar uitgelegd wordt wat alles wil zeggen? Dan bedoel ik niet wat de optienummers willen zeggen maar eerder de kleurencombinaties en lettercodes.

            optielijst930.jpg


            @911CabrioG50
            : het stuur is origineel. Dit zou een zeker ‘ATS-stuur’ zijn. Af-fabriek en een heel dure optie. Net zoals de speakers.

            Weet iemand wat meer te vertellen over dat ‘ATS-stuur’? Dit zouden ‘Z-auftrag’ opties zijn volgens Porsche maar wat daarmee bedoeld wordt is me niet duidelijk (zal wel aan de afkorting liggen).

              [quote=”bully” post=171592][quote=”Aikinoodle007″ post=171573]Kan haast niet origineel zijn [/quote]Is een kelly he. :think:[/quote]ik vind er maar niets aan :(

                Heb je volledig een punt. Zelf ken ik niet echt mensen van je streek helaas. Je kan natuurlijk ook gewoon met de trein op en af, hoef je niemand lastig te vallen om op en af te rijden ^_^.

                  Zelf zou ik mijn P nooit door een carwash jagen. Zelfs de zogenaamde ‘handwash’ door hardwerkende pakistani is minstens even erg. Zowel de techniek als de producten zijn heel belangrijk. Niet voor niets zeggen dat je EERST je velgen moet aanpakken. Zo krijgen ze nog regelmatig naspoeling als je met water over je lakwerk gaat. Bij voorkeur een volle gieter over je velgen laten lopen met een mooie dikke straal zodat alles netjes weggespoeld wordt. Als er resten achterblijven en die komen in aanraking met vocht of lichte regen dan wordt de chemische werking weer geactiveerd en krijg je foto’s zoals je post…

                  Een deftige velgenreiniger kost nog geen 20eu en daar kan je meer dan 10x je velgen mee reinigen… Een goede basiswasset hoeft nog niet eens zo duur te zijn.

                    [quote=”raychem” post=171534]http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-911-turbo-3-3-85430207.htm

                    Een 911 turbo 3,3 van 1984 ? Dit zou dan moeten een 930 zijn als ik het goed op heb?
                    Maar voor een 930 turbo te zijn kloppen hier toch vele dingen niet volgens mij?
                    De prijs is ook al met 5000€ gezakt sinds deze middag, deze middag stond er nog 930 bij maar nu niet meer????
                    Iemand die deze wagen kent?[/quote]Ziet er mij geen betrouwbare wagen uit. Kan haast niet origineel zijn gezien die uitlaten en bouwjaar. Zoveel zaken die daar gewoon niet op thuishoren, ook qua lijnen… Zou daar geen tijd aan vuil maken ;)

                      Ik zou niet per sé iemand zoeken in je buurt. Zoek iemand die er wat van kent. Waar je eerst eens rustig mee kan afspreken zodat de wagen kan bekeken worden. Eens wat babbelen over hoe je je wagen wast, wat de bedoeling van de detailbeurt is. Hoe lang je de wagen kan missen, waar hij zal gestald staan intussen (beveiligd of niet),… Wat je ervoor over hebt, etc…

                      Bekijk mensen hun portfolio, kijk welke categorie van wagens ze detailen enzoverder.

                      Soms moet je wat verder gaan om een deftige detailer te vinden. Geldt ook als je die ene wagen gevonden hebt die helemaal je ding is maar hij staat in het buitenland te koop, toch? ;)

                        [quote=”911cabriog50″ post=171487]welkom Jonathan, de speedster mag er alvast wezen :up:
                        zalig virus toch hé :relaxman:[/quote]is zowat het enige virus waar je graag mee besmet wordt zeg ik altijd. Al heb ik het detailvirus nu toch ook sterk te pakken gekregen. Onderstaand een glimp van de 356 (rode) van de mama tijdens wat detailwerk (ondertussen wel een nieuwe werkplek met meer wagens gebouwd, bijgevolg nog wat rommelig in de huisgarage):

                        2x356underconstruction.jpg
                        Na het aankopen van de toekomstige 930 Turbo is het gedaan voor een tijdje. Er moet ook nog (hard) gewerkt worden in het leven natuurlijk. Maar dat wisselen we dan leuk af met een ritje in het weekend :).

                        Alvast bedankt voor het warme welkom iedereen!
                        Mvg,

                        Jonathan

                          Om het even te hebben over wagens laten polieren voor ‘weinig geld’: hier laat je je beter niet aan vangen. Het grondig detailen van een wagen neemt al snel een uur of 30-40 in beslag al naargelang de staat van de wagen.

                          Om een diepe kleur te krijgen wordt er dan ook meestal in meerdere stappen gepolierd. Dit kan nooit uitgevoerd worden in enkele uurtjes tijd. Dan spreken we nog niet over de details die het hem echt doen: eventuele chroomlijsten die moeten opgeblonken worden, motorcompartiment die onder handen wordt genomen, binnenkant die gereinigd en gevoed moet worden.

                          Daarbij komen dan nog zaken als het voeden van deurrubbers en dergelijke meer, coaten van een cabriodak, nanocoating op de ruiten, oppolieren van het plastic achterruitje, indien speciale velgen een extra tijdsbesteding hieraan, etc…

                          Wat iemand vraagt voor een wagen is moeilijk ‘teveel of te weinig’ te noemen. Maar als iemand zegt dat de klus op 2 of 3 uren geklaard wordt dan heb ik 1 tip: blijf daar maar ver van weg…

                          Mvg,
                          Jonathan

                            Alles is origineel ja :). Dat heb je goed geraden Luc!
                            Mag wel de weg nog niet op de 911… Net geïmporteerd uit Italië, Duitse wagen van oorsprong. Staat al een maand in de nieuwe garage. Ik ben wat aan het wachten tot hij 25 wordt. Ik tel dus af naar 27 juli, dan rij ik recht naar de keuring ermee. Geduld is een schone deugd maar het begint toch wel te knijpen nu… De wagen is wel al bij de douane ingeklaard (daar wilden ze me eerst 21% BTW aansmeren ). Dan maar naar een officiëel kantoor gereden. Mits betaling van de volle 85 eurocent was die klus alvast geklaard.

                            Foto van de 356 volgt nog in de loop van het weekend ;).
                            Mvg,

                            Jonathan

                          12 reacties aan het bekijken - 46 tot 57 (van in totaal 57)