Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 943)
    • Ergens begrijp ik het wel. Aan 1,80€/liter is het niet meer zo prettig om elke week te gaan tanken. Ik tank nu juist 100€ voor van een lege naar een volle benzinetank te gaan. Omdat ik veel korte afstanden doe en altijd kleine wegen doe ik met moeite 400 km met een tank. En daar ik nu meer en meer op de weg zit loopt dit snel op tot +400€/maand. Dan is het leuke er snel af. Maar LPG in een porsche steken? Persoonlijk zou ik dat nooit durven doen. Alleen het gedacht al. Dat is even erg als vloeken :lol:

      2500€ voor een LPG installatie. Misschien wat rondkijken en een kleine diesel kopen voor dagdagelijks verkeer. Of je golf houden. Zo blijft je porsche in betere staat met minder kilometers en heb je het plezier ervan als je er toch eens mee rijdt.

      0

        Staat die daar nu nog :shock: Ik doe oogkleppen op :lol: Die speedster gaat dan toch heel veel in prijs moeten zakken. Bij AB Auto staat er ook nog steeds éne nieuw te koop. Ze zijn al tot juist geen 200.000 euro gezakt. En ze zullen er nog uiteindelijk nog wel 20-30.000 euro gaan afdoen om deze weg te krijgen.

        Ik ben onlangs binnen geweest en toen hebben ze achteraan de remblokken en -schijven vervangen. Misschien gewoon slechte contacten? We zullen wel zien wat ze zeggen.

        0

          Allé we weten morgenvroeg weer wat doen. Even naar Verellen in Geel rijden :lol: Wel niet goed want dan loop ik weer in hun showroom rond. Slecht voor de’n tikker.

          0

            Eenvoudigste is inderdaad om een PARROT MKi9200 te plaasten. Dan heb je ineens bluetooth voor handenvrij te telefoneren (boete is nu 150€ geworden), een USB aansluiting, SD kaart, aux-in 3,5mm voor een MP3-speler en een aansluiting voor een iPod/iPhone. En je kan zelfs via buetooth aan audiostreaming doen. In een boxster 2.5 gebruiken ze nog standaard ISO stekkers dus plug & play systeem.

            Ik heb zo al vele tientallen systemen geplaatst en telkens tevreden klanten. Nu doet iemand anders deze verkopen en plaatsingen maar als je info of hulp nodig moest hebben = just shoot.

            0

              Koopt mijne P en ik zal het zeggen :lol:

              Neen ik overweeg om een cabrio aan te schaffen van reeds enkele jaren oud. Iets wat privé betaalbaar is en zijn waarde mijn of meer houdt. Want inderdaad ik kan de P verkopen en op een spaarboekje gaan zetten. Maar wat zijt ge daarmee de dag van vandaag? Dus iets genre ferrari F360 spyder (of F430). Iets wat 99% van de tijd thuis in de garage zal staan. Voor een porsche zou het al een carrera GT moeten zijn maar dat kost tweedehands meer dan wat een mens ooit kan verdienen. Ik heb een samenwerking met een bevriende autohandelaar afgesloten en we zijn aan het bekijken wat er met z-platen kan. Meer is het niet. Aja en een citroën berlingo in lichte vracht. Elke dag mee rond crossen zonder zorgen en ik kan op elk bedrijf komen zonder dat ze raar beginnen kijken ;)

              0

                Mooi gedaan ;) Ik snap niet dat mensen zo hun wagen kunnen verwaarlozen :(

                0

                  Zou wel eens met mijn sleurijzer willen goedendag komen zeggen maar kan er geen uur opplakken. Ik zit de ganse voormiddag in Brussel (hoe krijgen ze het in hunne bol om op een zondag en dan nog op 1 april “verplichte” meetings te gaan doen) en ‘s avonds word ik al bij de’n Duits verwacht. Ik zal het hier wel even verder mee volgen.

                  0

                    De VAA is maar een heel klein stukje van de reden van verkoop. En de P moet niet dringend weg, maar mag altijd. Desnoods verdwijnt hij in de garage en vroeg of laat geraakt alles toch verkocht. Ik blijf het zonde vinden om daar elke dag enkel woon-werkverkeer mee te doen en in de weekends samen met de kids met de skoda te moeten rondrijden. En voor af en toe alleen op een zonnige zondag een toerke mee gaan doen vind ik het ook niet echt de moeite om bij te houden. Maar er komt privé wel iets anders, als het met de Z-platen lukt en enkel voor die paar zonnige zondagen (of om de dikke nek voor de carré te gaan uithangen :lol: ). En voor de werkdagen nemen we een werkkamionet(teke) in lichte vracht en in financiële leasing. Alles geteld goedkoper dan wat ik maandelijks aan VAA zou moeten betalen voor de P (of nu maandelijks aan benzine oprij). En 100% aftrekbaar op de nieuwe vennootschap ;)

                    0

                      Hangt er vanaf hoe je het bekijkt :lol: Ik heb mits een juiste prijs nog veel te koop staan, eigenlijk alles behalve de kleren die ik aanheb :roll: Ik wil niet langer meer Di Rupo mijn centen en leven laten afpakken :evil:

                      0

                        [quote=”plumber” post=91780]Geef mij maar ne Porsche, k’vind diene Mercedes echt niet mooi…
                        Dan nog liever ne Ferrari :relaxman:[/quote]
                        Een mooie F430 spyder om op een zomerse zondag ‘s morgens op de oprit te liggen poetsen, de namiddag er een toerke mee te doen en dan terug in de garage onder een doek te plaasten. Meer moet dat niet meer zijn :lekker:

                        0

                          Ik wil mijn 930 turbo terug (die was destijds ook privé, 12 jaar geleden). Die wagen was perfect in orde en door de eerste eigenaar helemaal gerestaureerd. Die wagen zou nu ook 25 jaar geweest zijn. Ik wist toen al dat ik er spijt ging van hebben dat ik deze weg deed. En nu heb ik daar heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel spijt van :cry:

                          0

                            Ik heb al tien keer ingelogd en iets willen schrijven maar telkens gewist. Nu doe ik het toch, wetende dat het veel stof zal doen opwaaien en wie weet wie leest er mee.

                            Mijn P van 9 jaar oud gaat zo goed als evenveel VAA kosten dan een nieuwe iets milieuvriendelijkere sportwagen. Waarom dan nog een “oude wagen” op de zaak laten staan. Dan lease ik een pokkeduur ding en als onbezoldigd zaakvoerder is dit het enige, die VAA. Anderzijds zal het bedrijf door die dure leasing nog amper winsten maken, neen zware verliescijfers. En lukt het niet meer dan mag een curator het komen oplossen. Het klinkt simplistisch en het zijn dagdromen maar een mens begint zo stilaan er genoeg van te krijgen. En dat is niet enkel door die VAA maar door alle smerige trucs dat de politiekers elke dag aan het verzinnen zijn. En als je niets privé hebt kunnen ze ook niets komen halen.

                            0

                              [quote=”porsche” post=90388]Om met je eerste opmerking te beginnen, als je de plaat terugstuurd dat heeft alleen maar invloed op je inschrijvingstaks. Als je wagen destijds is gekocht en ingebracht op de zaak dan veranderd dit niet omdat jij je platen terug stuurde.[/quote]
                              Dus het is niet voldoende om gewoon de wagen uit te schrijven en stil te zetten. Je moet hem ook uit de zaak halen, dus verkopen aan jezelf of aan derden. Zolang het bedrijf eigenaar van de wagen blijft, ook al staat die stil zonder platen op, moet je als zaakvoerder er VAA op betalen? En koopt het bedrijf een splinternieuwe wagen maar schrijft die de wagen niet in, dan is er door de zaakvoerder nog VAA op verschuldigd?

                              Ik heb een nieuwe NV en die investeert in een nieuwe wagen(s) als investering. Bedoeling is dat de prijzen van een bepaald gelimiteerd model hopelijk gaan stijgen. De wagen verdwijnt gewoon onder een doek. Dan kan het toch niet zijn dat de zaakvoerder daar privé met VAA op belast gaat worden? Die rijdt daar geen meter mee. Zoiets moet dan toch gewoon als investering ingeboekt worden? Dat gaan hevige duiscussies bij de boekhouder worden.

                              Rare kronkels die politiekers :roll:

                              0

                                Over de VAA, wat ik gehoord heb : wanneer de plaat binnengestuurd wordt en de verzekering opgezegd wordt betaal je geen VAA? Maar de wagen blijft dan nog wel in de boekhouding in te brengen? ik koop een pokkeduur exclusief speelgoedje maar schrijf dat niet in. Geen VAA maar aankoopfactuur toch in de boekhouding?

                                Ik vraag me af hoe een autohandelaar dat doet? Die koopt een wagen en zet hem te koop. Maar wat als die wagen daar jarenlang te koop blijft staan en niet verkocht geraakt? En wat als die daar zijn Z-plaat ophangt en ermee rond rijdt? Op wat moet die dan VAA betalen? En hoe zit dat dan met ZZ-platen? Een extra activiteit is snel in de statuten gezet (als het er al niet instaat).

                                0

                                  Er duiken inderdaad meer en meer indianenverhalen op. Vandaag hoor je verhaal A, morgen hoor je verhaal B en overmorgen nog iets anders. Ik denk gewoon mijn nummerplaat binnen te sturen en de wagen privé van de BVBA over te kopen. En dan zullen we wel zien wat we ermee doen. Blijkbaar is een klein wagentje in LV nog het meest doenbare (en goedkoopste).

                                  Moest er toch een mirakel gebeuren en de regering beslissen dat op oudere wagens minder of geen VAA moet betaald worden dan kan deze gewoon terug op de BVBA gezet worden. Houden ze zoals het is dan staat de P mooi in de garage te blinken.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 943)