Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 340)
    • [quote=”Robin” post=190935]Als er op die manier gepraat wordt over een garage zou ik toch maar extra op m’n hoede zijn. Een gewaarschuwd man…

      Over Dekens zelf kan ik geen oordeel vellen. Ik ben afgelopen zomer wel ergens in Oost-Vlaanderen voor een wagen gaan zien en dat viel uiteindelijk zwaar tegen. Loze beloftes en proberen druk te zetten bleken de verkooptechnieken daar. De man in kwestie beweerde ook geregeld zaken te doen met Dekens maar nogmaals, met Dekens zelf heb ik geen ervaring…[/quote]

      Straf om te horen dat iemand mijn goede reputatie gebruikt om zelf ook positiever over te komen… maar ben er 99% zeker van te weten over welke handelaar het gaat… alleen heeft hij nog nooit iets gekocht, zelfs nog nooit bij mij geweest… Is de 2e maal dat ik dit hoor.

        [quote=”Maarten R” post=159624]Had Dekens er zo geen een tijdje terug?[/quote]

        Heb er 2 gehad… 1 originele targa WTL die nu in een privé collectie zit in de buurt van Roeselare en een 2e targa die begin jaren 90 was omgebouwd naar turbolook…

        Afgelopen jaar ook 2x originele WTL Coupe verkocht (grandprix wit en donkergroen)

        Ik krijg einde van de maand nog een originele 3.2 WTL Cabriolet binnen.

          [quote=”porschefabian” post=154294]zie het probleem niet,

          Ik koop regelmatig een auto van MP die leuke prijs heeft,
          poets daar een weekendje aan, en verkoop em voor een leuk bedrag extra, daarmee bekostig ik mijn Porsche restauratie..

          Vrije wereld , vrije handel.[/quote]

          Vrije handel als het tenminste officieel is, anders raad ik je toch aan om op te letten…

            Voor mij zou het simpel zijn ;-)
            3.2 is perfecte investering, stijgt in waarde…

            Nu een 997 kopen van bijv. 65000 euro en er binnen 3 jaar nog 40000 voor krijgen met een beetje geluk… dan heb je er bijna een mooie klassieker op verloren…

              Nice, ik heb zelf ook een originele 944 Turbo Cup gehad uit 1989, het laatste jaar dat ze gereden hebben. De mijne was ook een franse met nog alle originele plakkers op de motronic en ABS unit om deze te verzegelen (stickers van Sonauto). De wagen was helemaal origineel met slechts 12000km.

                Effe off topic…

                Onboard filmpje bij mij in de Porsche tijdens KP 2 (Beveren), Rally Omloop van Vlaanderen 2012 (Roeselare): http://www.youtube.com/watch?v=4Y8FNR8feM0&list=UUhnHS_x9cJZ67DzsUQOwyaA&index=1

                  [quote=”911_NL” post=125866][quote=”Mushroom” post=125795] Koen Wauters?[/quote]

                  Koen en Kris racen in Porsches … wil je dat mee laten tellen in dit topic

                  Ik vraag me af of de 550 (State Of Art) Spyder waar hij de Mille Miglia in heeft gereden van hemzelf is :popcorn:[/quote]

                  De 550 Spyder is van Albert Westerman, eigenaar van “State of Art”. Hij heeft er meerdere in zijn collectie.

                    [quote=”porsche914orange” post=125803]Glenn Janssens heeft een 74 RSR Martini Replica gebouwd door Tuthill.[/quote]

                    de 73er RSR Martini replica rallywagen van Glenn werd vorig jaar verkocht. De wagen was volledig FIA maar niet voldoende om in België te kunnen meestrijden voor de titel in het BK historic rally. Glenn heeft in 2011 en 2012 met een andere Porsche (ook bij Tuthill gebouwd) het BK gereden en de titel binnen gehaald, ik ben gestrand op de 2e plaats met mijn zelf gebouwde Porsche ;-)

                      Geen probleem Hellraiser.

                      De wagens lijken inderdaad op elkaar, alhoewel ik denk dat de originele WTL iets anders is van kleur.
                      De niet-originele was ook al een G50, de originele WTL is nog een 915.

                        [quote=”Hellraiser” post=114728]Die WTL targa is mij bekend en komt van een kennis van me in Nederland (Edje Pirouetje)

                        Waar ze het halen dat het een originele WTL is, is me onbekend want volgens
                        Edje zelf was hij indertijd door een Porsche garage omgebouwd. De lak begint zelfs al
                        enkele blaasjes te vertonen op de lasranden.[/quote]

                        De WTL targa die gaat binnenkomen is een originele Duits geleverde WTL met optiecode M491. Dus een zeer zeldzaam exemplaar.

                        Hellraiser verwart denk ik deze originele WTL targa met een niet-originele targa turbolook die we eerder dit jaar verkocht hebben. De niet-originele turbolook had inderdaad wat lakschade en roest aan de turbo uitbredingen. We hebben deze wagen helemaal uit elkaar gehaald, nieuwe balken in gelast, nieuwe verstevigingen, nieuwe dorpels, enz. enz. enz.

                        Dus voor je begint commentaar te geven op een aangeboden wagen, eerst even kijken of je het wel over de juiste wagen hebt.

                          De wetgeving zegt dat voor een oldtimerkeuring de wagen in originele staat moet aangeboden worden.
                          Voor wagens na 1967 (intreding van het gelijkvormigheidsattest) betekent dit dat de reminrichting origineel moet zijn en dus voldoen aan het PVG van dit model.

                          Ik zou gewoon proberen van de wagen in een ander station opnieuw te keuren in de hoop dat ze daar niet zo goed op de hoogte zijn van de details van de wagen… Het is al meermaals bewezen dat dit probleemloos lukt…

                          En anders uw kans eens wagen over de taalgrens, daar hanteren ze heel andere regels dan in Vlaanderen…

                          Zo kan een rallywagen in Vlaanderen niet als oldtimer gekeurd worden vanwege de aanpassingen, rolkooi enz… In Wallonië rijden de historics bijna allemaal met een O-plaat… daar worden de veranderingen wel toegelaten.

                            Voor ons dus het grote nadeel van internet en fora…
                            Wij proberen onze boterham te verdienen met het kopen en verkopen van wagens… Ooit kan het zijn dat die in het buitenland interessanter geprijsd zijn (wel steeds minder en minder). Door internet enz. gaan de particulieren zelf hun geluk zoeken over de grenzen en kunnen wij niks verdienen. Uiteraard proberen we dan iets te verdienen met het in orde maken van die wagens, zowel administratief als technisch… maar weeral door internet/fora enz. gaan ze dat nu ook allemaal zelf doen…

                            We kunnen beter bakker of slager worden :lol:

                              [quote=”Gette” post=108823]Vragen staat vrij !!

                              Click

                              Click voor 3.2

                              Click voor 912[/quote]

                              Stevige prijzen allemaal…
                              Maar momenteel ligt de verkoop hier in België ook stil hoor… ‘t is precies of de telefoon niet meer werkt en de mails allemaal direct bij de “ongewenste” terecht komen…
                              Voor de mooie espressobruine G50 is al minimum 2 weken geen enkele reactie meer geweest, de donkergroene G50 2 reacties de afgelopen 2 weken… de 968 CS die toch wel zeldzaam is door het feit dat hij in eerste lak is, de goeie opties heeft, volledige historiek bekend en niet overdreven kilometers… al 3 weken geen enkele reactie op gehad…
                              Alleen wat echt goedkoop is komt reactie op, maar de staat van die wagens is er dan ook naar…

                                De teller gewoon laten repareren, kost minder dan een okkasie teller, veel minder dan een nieuwe en je behoudt de “juiste” kilometerstand van de wagen, toch ook niet onbelangrijk naar waarde van de wagen toe…

                                Ik heb gereviseerde tellers liggen maar ik raad een herstelling aan…

                                  Er komt vandaag nog eentje binnen van 1988, van zodra de wagen gepoetst is maken we foto’s en komt hij op de site.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 340)