Aangemaakte reacties
-
Het feit dat het onderhoudsboek er niet bij is wil wel niet zeggen dat de wagen slecht is he… Het is perfect mogelijk dat deze wagen zeer goed onderhouden werd en geen kosten gespaard werden om hem in topconditie te houden… je kan het nu gewoon niet onmiddellijk aantonen aan de hand van een onderhoudsboek.
Als de wagen in het officiële netwerk werd onderhouden in het verleden kan je zonder problemen de historiek achterhalen en dan zou het toch nog een heel goede zaak kunnen zijn…
Maar zoals ik eerder zei… het niet aanwezig zijn van het onderhoudsboek schrikt de meeste klanten af en daarom blijft de auto lang staan…in antwoord op: Wie kent deze 996 of geeft zijn mening?De wagen stond eerst in de buurt van Aarschot te koop… zou naar het schijnt helemaal geen historiek bij zitten. Blijkbaar heeft de wagen ondertussen wel een onderhoudsbeurt gehad, dus misschien dat die factuur er wel bij is.
De meeste klanten voor een 996 vinden een onderhoudsboek heel belangrijk… waarschijnlijk is dat de reden dat deze auto zo lang te koop blijft staan.in antwoord op: Wie kent deze 996 of geeft zijn mening?Was inderdaad een leuk uitstapje vandaag, goed geamuseerd en vooral tevreden dat we die “klein mannen” een fijne dag hebben kunnen geven, deed deugd om die kinderen te zien glunderen.
in antwoord op: vroemdag 2007Ben niet met de RS aanwezig op dinsdag…
in antwoord op: Welke velgen / banden voor op circuit ?Ik heb op de rode 964 RS de volgende banden:
Michelin Pilot Sport CUP… eigenlijk een slick met straattoelating… dezelfde banden als op de nieuwe 997 GT3’s…
in antwoord op: Welke velgen / banden voor op circuit ?[quote=”filip vanbrabant”:1lemcpcj]Ik denk dus dat ik een verlenging kann hebben voor 1 maand en opnieuw voor keuring moet aanbieden in november zoals Johan zegt.[/quote]
Ah voilà… ik wist het… ik heb heel wat klanten die in die periode een auto gekocht hebben bij mij en geen 12 maanden keuring hadden… intussen hebben ze allemaal verlenging gekregen na voorlegging van boorddocumenten op het keuringsstation en het betalen van 6 euro… op die manier moeten ze pas 1 jaar na aankoop (en dus ook tweedehandskeuring) hun wagen aanbieden op de technische controle. Ik had 1 klant in die periode die zijn auto al na 2,5 maand opnieuw moest aanbieden voor de jaarlijkse keuring… 2 weken ervoor kwamen ze dan met hun regularisatie en kwam de brave man ervan af met 6 euro en een ritje naar de keuring.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Klopt niet helemaal wat je zegt…
Je wagen werd gekeurd op bijv. 17 november 2006, maar de referentiedatum was bij de laatste keuringen bijv. 15 april. De wagens gekeurd tussen november 2006 en februari 2007 kregen dan bij keuring op bijv. 17 november 2006 maar een geldigheid tot 15 april 2007, en dus geen volldig jaar. In maart 2007 werd er dan beslist om de mensen te verwittigen dat ze met de boorddocumenten en 6 euro naar de keuring moesten gaan om zo een nieuw keuringsbewijs te krijgen met een geldigheid van een jaar, te rekenen vanaf de laatste technische keuring (in dit voorbeeld op 17 november 2006, dus geldig tot 17 november 2007)
Je moet dus wel degelijk je wagen in november aanbieden op de keuring!!!
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?Ik vind het persoonlijk zonde van een mooie origineel exemplaar zoals dat van Tom te verprutsen…
Zoiets kan je beter doen met een restauratie object…
in antwoord op: Zwaardere motor in 914[quote=”filip vanbrabant”:3kv481de]Ga binnenkort voor eeste maal met mijn 964 naar de keuring :? [/quote]
De delicate punten van een 964 zijn anders dan die van een 3.2 hoor… jouw wagen is toch een 3.2 met 964 ombouw…
Bij een 964 zou een delicaat punt bijv. de ophangingsdriehoeken vooraan kunnen zijn, speling op de rubbers…
Maar bij de 3.2 zie je bijv. vaak dat de bevestiging van de achterste stabilisatorstang uitgescheurd is…
Ieder model heeft zijn eigen verschillende delicate punten.
Best laat je gewoon een nazicht keuring doen in de garage zodat je ook al weet dat de remmen goed zijn, schokdempers, afstelling koplampen, alle verlichting werkt enz…
Verder gewoon zien dat de bandenmaat correct is en dat de wagen niet te laag ligt.
in antwoord op: Porsche 911: eerste keuring – gevoelige punten ?[quote=”Luke”:151fd7am]staat nu een mooie gele CS op kapaza voor een ‘klein’ prijsje…[/quote]
Ja maar wel met iets meer dan 300.000km
Als de km stand wat gunstiger was geweest stond hij hier al… staat mooi naast een rode 964 RS en een witte 964 cup :wink:
in antwoord op: 968 vs 944De man die mijn 944 turbo CUP gekocht heeft is ook de trotse eigenaar van zo een 935…
in antwoord op: Kremer Porsche 935 Turbo GR5[quote=”911-lover”:3us1qwpv]Inderdaad, als de wagen bij een garage/handelaar staat.
Van particulier naar particulier is het net als hier en moet er geen BTW betaald worden[/quote]Bij een handelaar betaal je niet altijd de BTW… als het om een particuliere wagen gaat (in Duitsland “Privat” genoemd) is er voor de koper ook geen BTW, de handelaar is enkel BTW over de marge verschuldigd.
Als de handelaar een auto heeft staan die hij van een leasingmaatschappij of een bedrijf/zelfstandige heeft gekocht is er wel BTW verschuldigd. Als particulier betaal je dan gewoon die BTW.in antwoord op: Invoeren auto uit DuitslandWaarschijnlijk omdat ne PGO helemaal niks te maken heeft met ne Porsche…
* Carrosserie is toch wel heel anders
* Watergekoelde Peugeot motor voorinom maar enkele dingen te noemen…
in antwoord op: 2e Aircooled Saturday in Stevoort – 8 SEPTEMBER 2007Idd zeer flauwe reactie!!!
Trouwens ik heb ook een replica speedster… mijn 2e al… ik ben er eerlijk in, ik zie het gewoon niet zitten om 100000 euro of meer te geven voor een originele, er zijn nog andere dingen in het leven.
Ik zie trouwens niet in waarom een replica minderwaardig bekeken moet worden? Het is tenslotte een auto die voor een groot deel met de hand gemaakt is, op zich dus ook een ferm staaltje van auto’s bouwen.
En het feit dat de motor en het chassis van een VW zijn is zeker ook niet minderwaardig… de originele 356 is helemaal volgens het zelfde principe gebouwd als de VW… Porsche heeft heel wat onderdelen “geleend” van VW… als je een leek een kevermotor met dubbele carbu’s laat zien en je laat een 356 motor zien, dan ziet die het verschil nog niet!Mijn speedster is van Apal, een klein fabriekje in Blègny bij Luik dat in 1961 gesticht werd, in 1969 begonnen ze met de bouw van de Apal Buggy en later nog andere modellen. Van 1982 tot 1994 bouwden ze in totaal +/- 700 Apal Speedsters. In 1994 stopten ze definitief met de autoproductie. Vandaag de dag bestaat Apal nog en zijn ze nog steeds actief in de polyesterindustrie maar dan voor de constructie van speciaal ontworpen medische badkuipen.
Ik durf gerust zeggen dat ik fier ben op mijn Apal Speedster, OK het is geen originele Porsche Speedster maar hij kost maar een fractie van het origineel en is dan nog in ons eigen land gebouwd!!!
in antwoord op: 2e Aircooled Saturday in Stevoort – 8 SEPTEMBER 2007Autobekleding De Geet, eigenaar zelf een porschist in hart en nieren…
Heeft al heel wat kappen van 993 en andere types ook voor mij geplaatst. Werk eveneens voor verschillende Porsche dealers
in antwoord op: Nieuw cabriodak voor een 993 gezocht