Aangemaakte reacties
-
Aan de zwarte drempellijst (binnenkant, langs blauwe tapijt) te zien gaat het over een 92/93 model, de oudere 964’s hadden lijstjes die geschroefd zaten…
De onderkant van het dashbord is niet goed te zien op de foto, je kan dus niet zien of het al een brede is met het handschoenvak in…
Ik heb zo een vermoeden dat de airbags al eens gebruikt werden en niet vervangen zijn…Wat me ook opvalt is dat het cabriodak niet zo heel fris is…
Ik ben niet heel zeker maar ik denk dat de auto al heel lang te koop staat… Setakira heeft iets meer als 2 jaar geleden zijn 993 cabrio bij mij gekocht en volgens mij is hij destijds tijdens zijn zoektocht ook deze wagen gaan bekijken… ik weet nog dat het cabriodak mij toen al opgevallen was en dat hij sprak van nieuwe lak na vandalismeschade…
in antwoord op: 964 cabrio C2 – 1993[quote=”porschke”:3lfxi54s]inderdaad, want Porsche maakt in de exclusiefafdeling alles wat mogelijk is zeker toen.[/quote]
Vandaag een mintgroene 964 C4 van modeljaar 92 binnen gekregen uit de exclusiefafdeling van Porsche… alles is in grijs leder bekleed, zelfs de bedieningsknopjes (koplampen, mislampen, elektrische ruiten, enz…), verwarmingsroostertjes, tachoringen, zonnekleppen, hendels aan stuur, enz…
Op de plakker met de optiecodes staat voor iedere code een “x”…in antwoord op: 964 carrera 4 met turbo lookIk ben een hele tijd in onderhandeling geweest met de verkoper in het verleden. Ik had hem gevraagd om mij eerst een copie van het onderhoudsboek te sturen vooraleer ik de verplaatsing zou maken.
Ik heb het nooit gekregen.Enkele weken geleden heeft hij dan terug contact opgenomen om mij de wagen nog eens aan te bieden, ik had een afspraak gemaakt met hem afgelopen woensdag maar die is niet kunnen doorgaan. Donderdag kreeg ik dan van een collega-handelaar in Nederland te horen dat de wagen echt niet de moeite waard is… binnenkant koffer staat vol rutex en de naden van deuren, kofferklep en motorkap zouden miserabel zijn.
Als ik één van de dagen in die buurt moet zijn in Nederland ga ik het toch even zelf bekijken.
in antwoord op: 993 speedster op basis 964 cabrioDe originele plakker met chassisnr., motorcode, optiecodes enz… zoals je die ook vindt binnenkant tegen de kofferklep zit niet in het boekje… is gewoon geschreven, optiecodes staan er zelfs niet op
in antwoord op: hallo mannen wie kent er deze 964 WTLOp één van de foto’s bij de advertentie zie je ook dat het onderhoudsboek niet origineel is…
in antwoord op: hallo mannen wie kent er deze 964 WTLIs inderdaad iets om even bij stil te staan… zou voor vele mensen een ramp betekenen… dan denk ik niet alleen aan mezelf en mijn collega’s die hun brood moeten verdienen met klassiekers maar ook de gewone werkende mens die zich geen moderne auto kan permitteren of wat dan ook…
Je moet aan alles denken… milieuvriendelijker rijden betekent ook zuiniger, dus ook daling van benzineverkoop enz…
Ik begrijp ook dat er veel luchtvervuiling is door uitlaatgassen maar ik ben er zeker van dat het niet allemaal uit een oude benzinemotor zal komen… heb je al eens gekeken wat er tegenwoordig uit de nieuwe diesels komt? Ik ben dan meer voorstander van maatregelen om carpooling te promoten en daarvoor te belonen dmv extra aftrek bij de belastingen… op die manier zijn er ook minder auto’s op de baan en pak je gelijk ook nog een beetje het fileprobleem aan… maar dit zou betekenen dat er geen extra centen naar vadertje staat gaan!
Het lijkt me eerder een manier om centen in de schuif te krijgen waar wij de dupe van zijn omdat we graag met een klassieker rijden… Centen die ze gebruiken voor hulp aan het één of ander land en van die dingen allemaal… Mocht Dhr. Peeters zelf een oldtimerliefhebber zijn zou het er zeker niet van komen :idea:
in antwoord op: Peeters viseert oude auto’sNog even verder gezocht en dus de link gevonden tussen adverteerder “Pol Poot” en “Jules Let”…
Als je bij de onderstaande advertentie goed kijkt op de foto zie je achter de Ferrari mondial ook de zilveren 550 Spyder replica staan… advertentie is van “Jules”… terwijl het “Pol” is die de Spyder adverteert…
Ook zit er serieuze gelijkenis in de advertentietekst… beschrijving begint met nummer, en dan enkel telefonische reacties tussen 18u en 20u en tussen 19u en 20u…
Dus misschien straks eens telefoneren en vragen wie hij is… Jules of Pol :lol: :roll:
http://www.kapaza.be/Autos/Ferrari/2593 … _3200.html
in antwoord op: houdt er iemand garage sale??heb het vlug even opgezocht… volgens mij is het in onderstaand topic al ter sprake gekomen…
http://www.clada.be/porscheforum/viewto … &start=345
in antwoord op: houdt er iemand garage sale??Hij verzamelt volgens mij niet echt… hij koopt en verkoopt maar geeft zich uit als verzamelaar omdat alles lang blijft staan…
De wagens zijn allemaal in relatief slechte staat volgens mij.
Hij is hier een tijdje geleden nog ter sprake gekomen, maar toen adverteerde hij onder een andere naam, iets wat meer op zijn eigen naam leek…
in antwoord op: houdt er iemand garage sale??af en toe een pepsi max, das alles… geen vuiligheid van sigaretten of red bull… en als het echt niet meer gaat, stoppen, douchke nemen en bedje in.
in antwoord op: Nieuwe aanwinst[quote=”Setakira”:42mcbsmt]Jammer dat er moet geslapen worden ‘s nachts hé, zo’n tijdverspilling, alles zou anders dubbel zo snel gaan als je verschillende projecten hebt staan. :) [/quote]
Het zijn nochtans maar korte nachten tegenwoordig… omdat ik door de dag veel op de baan zit om auto’s te halen moet ik ‘s avonds het werk doen en dat loopt meestal wel uit tot een stukje in de nacht… ik heb het probleem dat ik niet goed kan stoppen als ik goed op dreef ben
in antwoord op: Nieuwe aanwinstWegens veel te druk staat de wagen dus nog steeds onaangeroerd in de garage…
Maar uitstel wil daarom niet zeggen afstel… momenteel staat er nog wat ander werk dat eerst onder de voeten uit moet, ook iets wat thuis hoort in de categorie “hobby” net zoals de 944 en van zodra dit in orde is zal het de beurt zijn aan de 944, dus als alles meevalt zal hij dit jaar nog terug draaien.Ondertussen heb ik nog wat meer info gekregen, de laatste serie van de 944 CUP wagens voor circuit zijn in 1989 gemaakt, in totaal 25 stuks (waarvan 1 dus mijn eigendom) en hebben officieel op papier 300pk maar in werkelijkheid halen ze op de bank 310pk. Topsnelheid gemeten tussen 304 en 307km/h
in antwoord op: Nieuwe aanwinstHelemaal geen reden om in dit geval argwaan te krijgen…
Zoals ik al zei is hij eerst opnieuw van eigenaar veranderd omdat de eigenaar in een echtscheiding zat. Daarna is hij nog een paar keer veranderd omdat de eigenaars zo weg waren van het Porsche rijden dat ze wel wat meer geld er tegen aan wilden gooien en dus veel recentere types gekocht hebben. Ik heb zelf met de auto gereden en kan je garanderen dat hij heel goed is. De huidige eigenaar heeft er al 3000km mee gereden op een maand tijd, hij heeft niks dan positieve reacties op de wagen en de rijeigenschappen.
in antwoord op: Fotoverslag : Porsche Days Francorchamps 2007[quote=”sunshine”:1bh1mdvb]nee Luke denk het niet gaat over die cobalt bleu turbolook geen echte Wtl
maar wel mooi
spijtig dat je de pollyester door de kleur van de achter vleugels komt je zie duidelijk de lijn van de achtervleugel verbreders[/quote]Klopt inderdaad.
Ik heb de wagen 2 jaar geleden gekocht, toen zag je er niks aan.
Ondertussen is de wagen al een keer of 4 van eigenaar veranderd. (eerste heeft hem terug verkocht wegens echtscheiding, andere keren kocht de eigenaar een recenter type)
De nieuwe eigenaar is nu toevallig terug bij mij terecht gekomen…in antwoord op: Fotoverslag : Porsche Days Francorchamps 2007Komt nog van bij mij, heeft wel onlangs de velgen verandert… was 2 weken geleden nog hier voor spoorverbreders om die nieuwe velgen te kunnen plaatsen…
in antwoord op: Fotoverslag : Porsche Days Francorchamps 2007