Aangemaakte reacties
-
Ja ik geloof jullie maar ik heb mijn mening erover…
in antwoord op: ombouwen naar 993Ombouw naar 993 in 14 dagen??????? :? ? ?
Sorry maar die wil ik niet op mijne koer hebben hoor…
Als je iets wil doen moet je het goed doen… en een 911 ombouwen is één, maar een 911 GOED ombouwen is een ander ding…
in antwoord op: ombouwen naar 993Proficiat met je aanwinst…
Ben de wagen enkele weken geleden ook gaan bekijken
in antwoord op: Eindelijk mijn droomporsche gevonden … :-)Nog altijd spijt dat ik de mijne verkocht heb :cry:
in antwoord op: 356 Chesil Speedster replicaIs inderdaad voor iedereen verschillend…
Dit zijn dingen die je gewoon aan je makelaar moet vragen!
in antwoord op: 993 verzekering[quote=”Setakira”:wi29r6wx]Ik denk dat als je Tiptronic niet kent, je eens zou moeten meerijden met iemand die daar perfect mee kan rijden. Dan kan je pas echt zeggen of het iets voor jou is of niet, zelf een proefritje maken met een Tiptronic kan je een gedacht geven maar echt zien wat Tiptronic is, daarvoor moet je naast een ervaren rijden gaan zitten…
Die rallywagens en ferarries hebben die niet allemaal zo’n systeem (maar dan met flappen aan het stuur…)[/quote]
Herinner jij je nog de testrit met jouw blauwe 993? :lol:
Tja, de 993 Tip van Setakira komt van bij mij, moet nochtans zeggen dat ik toch wel aardig de pk’s op de grond kreeg met dat ding… Met een tiptronic moet je leren rijden, eens je dat onder de knie hebt zullen niet veel handgeschakelde sneller zijn.
Ik heb in het verleden deze discussie al vaak gehoord, tiptronic niet snel genoeg, zelfs SC’tjes die sneller zijn dan een 993 tiptronic, tot ik met een tiptronic de confrontatie aan ga tegen deze wagens, dan blijkt die bij mij toch veel sneller te gaan… (misschien wel iets te maken met mijn verleden als testpiloot :wink: )
De porsche die mij qua prestaties teleurstelt is de boxster 2.5, zit echt veel te weinig in… met zo een ding durf je niet optrekken tegen een golf GTI want die lacht je uit…Natuurlijk voor op een circuit gaan te rijden is een tiptronic niks maar voor mij persoonlijk (ik ga dan ook niet met een goeie P op circuit rijden) gaat er niks boven een tiptronic. Ik moet eerst opnieuw wat sparen want al mijn geld kruipt momenteel in de verbouwing van het nieuwe huis met werkplaats (en inrichting van de werkplaats) maar daarna komt er zeker voor mij zelf (dus niet voor de handel) een 993 Tiptronic om in de weekends mee te toeren…
11CM staat inderdaad op papier maar vermits ze werken met een tolerantie van 2cm is het 9CM… Heb zelfs onlangs van de stationschef gehoord dat ze de 11cm met 2cm tolerantie gaan afschaffen, gewoon 9cm
in antwoord op: Achtervering instellen bij ’77erAls de bodemvrijheid lager is dan 9cm kom je sowieso niet door de keuring.
De wagens die vorig jaar gekeurd werden met verlaging kregen op de keuringskaart de vermelding “verlaagd voertuig met een bodemvrijheid van 11cm”, staat dit niet op de keuringskaart wordt er vanuit gegaan dat de wagen vorig jaar nog niet verlaagd was en dit jaar wel… alle wagens die na maart 2004 verlaagd werden moeten een montage-attest hebben.
Alleen met die vermelding op de kaart of het montage-attest wordt je wagen nog gekeurd met verlaging
Maar zoals ik hierboven dus al zei, ook al heb je montage-attest enz… je wagen zal nooit gekeurd worden als de bodemvrijheid niet meer is dan 9cmin antwoord op: Achtervering instellen bij ’77erKan vanalles zijn…
veertjes van de handrem in de remschijf
aandrijfas
lager zoals koen zegt
differentieelom maar enkele dingen te noemen
in antwoord op: tikkend geluid aan linkerachterwielIk weet normaal gezien nog iemand die een originele set cupvelgen liggen heeft en die ook nog adapters heeft voor op zo een golf maar ik denk dat de prijs veel te duur gaat zijn…
Trouwens, je hebt 4 voorste CUP velgen nodig, de achterste zijn te breed voor op een golf of je moet aan de wielkasten beginnen te werken…
Regelmatig kom je die dingen wel tegen op tuningsites… cleaned.be e.d.
Misschien ook es effe informeren bij mijn broer “914erporsche”, hij is VW specialist… heeft ook al verschillende golfjes gehad met 3-delige RH CUP velgen, dan heb je geen adapters nodig…
in antwoord op: Cup velgen onder een Golf3 VR6Bestaan adapters van 5×100 (VR6) naar 5×130 (Porsche) en dan kan je originele porsche velgen monteren.
in antwoord op: Cup velgen onder een Golf3 VR6Van Broeders in Hasselt heb ik onlangs werk gezien, was niet slecht maar ook niet waw…
Als ik me niet vergis zijn die ook aan het uitbollen, dacht dat er geen opvolger was…in antwoord op: interieur opknappenPrijzen zijn sterk afhankelijk van hetgeen je wil…
Zetels overtrekken in leder geeft al uiteenlopende prijzen omdat er verschillende soorten leder zijn, let wel, De Geet gebruikt alleen de beste kwaliteiten en geeft er 10 jaar garantie op!!!
Je kan ook kiezen voor zetels in half leder, half alcantara… is weer een heel andere prijs…Dan kan je ook nog je deurpanelen opnieuw laten bekleden, worden in principe altijd nieuwe panelen gemaakt ook omdat het oude karton altijd vervormd is…
Nieuwe vloerbekleding, nieuwe dakhemel, dashbord in leder bekleden enz… hoort allemaal tot de mogelijkheden…
HET IS HEEL MOEILIJK OM PRIJZEN TE VERGELIJKEN OMDAT VAN GEEN ENKELE AUTO HET WERK HETZELFDE IS, JE SPREEKT TENSLOTTE OOK VAN EEN RESTAURATIE VAN HET INTERIEUR EN NIET VAN EVEN EEN NIEUWE BEKLEDING ZETTEN… Anders is het natuurlijk bij een recente wagen omdat daar de basis die men moet gebruiken recent is en daarvoor zijn er dus basisprijzen voor gewone leder interieurs, uitzonderingen zijn natuurlijk speciale wensen van die klanten, vooral in tuning milieus
in antwoord op: interieur opknappenEén goede raad, begin er niet zelf aan…
Het lijkt allemaal heel makkelijk maar zonder het juiste materiaal krijg je nooit het resultaat dat je anders bij een ervaren autobekleder zou hebben.
Zeg nu zelf, is toch niet mooi als die hoezen er wat losjes op zitten…
Iedere zetel is apart en ieder hoes moet dus ook perfect op maat van de betreffende zetel gemaakt worden, is echt maatwerk voor nodig en geen bandwerk.
Autobekleding De Geet in Hoeselt heeft zeer veel ervaring op het vlak van bekleden, en specialist in alles wat met Porsche te maken heeft… onder zijn cliënteel vind je dan ook heel wat officiële Porsche dealers, onafhankelijke Porsche specialisten enz…
in antwoord op: interieur opknappen