Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 340)
    • [quote=”BC911″ post=96409]Maar was modeljaar ’83 niet nog een SC? Ik had een model ’84 die eind 1983 geleverd was en dat was volgens mij de eerste reeks 3.2 … Was nummer 573. Maar ik kan me vergissen …

      edit: Bij de VWE staat “Datum eerste toelating: 30-06-1983(28,8 jaar)”, dus bouwjaar ’83, modeljaar ’84. Zou dan één van de eerste moeten zijn.[/quote]

      Klopt helemaal, de eerste 3.2’s werden geleverd eind 1983 en waren modeljaar 1984, dus chassisnummer 1984 (E).

      Vaak zie je bij NL auto’s datum eerste toelating 30-06-19xx staan, dat komt doordat ze destijds bij invoer niet de juiste datum van eerste inschrijving beschikbaar hadden. Je zal zien dat dit enkel is bij wagens die eind jaren 80, begin jaren 90 ingevoerd werden in NL. Bij latere invoer werd steeds de correcte datum erop gezet.

        [quote=”FilipD” post=96238]
        Ondertussen kan ik mss een vraag stellen daar ik nog op zoek ben naar een oliekoeler en flexibele leidingen. Weet iemand een adres waar ik terecht kan buiten Dekens want die is blijkbaar in slaap gevallen. :lol:[/quote]

        Toch niet Filip, helemaal niet in slaap gevallen maar superdruk… Ik moest eerst de espressobruine 3.2 van Walter klaar hebben voor aflevering. Daarna moest alles in het werk gesteld worden om de 3.2 targa turbolook van Henk af te werken en tussen door moesten ook nog eens de 2 rallywagens klaar gezet worden voor de Rallye de Wallonie van afgelopen weekend. Vanavond krijg je van mij nog de prijzen voor de koeler, leidingen, enz…

          Amaai, dat zijn nogal prijzen die hier genoemd worden voor herstellingen aan een 911 motor…

          Voor die prijs heb je wel een paar SC motors onder handen genomen hoor!

          Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat er allemaal al aan gebeurd is en wat er nog allemaal moet aan gebeuren nu volgens die mannen…

            Tja… en volgens de brochure van de 964 uit 1990 is het “MAHOGANY”…

              De kleur van het interieur is “MAHOGANY”

                [quote=”Gentleman” post=94051]Dat is inmiddels al wel een maand of 3 geleden
                [/quote]

                Inderdaad, het is iets meer dan 2,5 maand geleden… maar aangezien je de wagen zo snel mogelijk wou inschrijven (vanwege wijziging BIV) moest er eerst gezorgd worden voor een gelijkvormigheidsattest en kon er dus niet aan de werken begonnen worden omdat de keuring nog moest gepasseerd worden…
                En zoals het dan ook nog vaak gaat met carrosseriebedrijven halen ze nooit de streefdatum waardoor alles opschuift, buiten onze wil om!!

                    [quote=”Gertie” post=93618]en niemand koopjes gevonden die mij zouden kunnen interesseren :?:
                    Met de start van de lente een mooie temperaturen in ‘t verschiet niet echt veel aanbod? :cry:[/quote]

                    Ah jawel hè ;) , zoals afgesproken een mooie 3.2 G50 targa van 1988…

                      Nu spreek ik tegen mijne winkel maar mijn raad wat betreft onderhoud van recentere Porsches… gewoon naar de dealer gaan!! Ik ben gespecialiseerd in de luchtgekoelde modellen, dat is een ramp bij de officiële dealer… ze kennen er niet genoeg van en de rekeningen lopen serieus op.
                      Maar voor een recentere Porsche heb ik zelf het verschil kunnen ervaren… ik ga geen namen noemen maar ik vroeg 2 specialisten in Limburg naar de prijs voor een onderhoud van een recente Porsche… daarna heb ik bij Penders in Luik prijs gevraagd en daar was het 30% goedkoper dan bij de specialist. Ik heb toen de wagen onmiddellijk bij Penders binnen gebracht, zeer correct, geen bijkomende werkuren als het niet vlot verlopen is, gewoon standaardtarief voor een onderhoud. Speciale herstellingen zullen waarschijnlijk iets duurder uitvallen. Voor ieder recent model heeft Porsche een vast tarief voor een onderhoudsbeurt.

                      Wat betreft luchtgekoelde modellen vermoed ik dat het bij een officiële dealer al vlug 50% duurder is en misschien nog meer.

                        [quote=”bladerunner” post=93187]Hier nog eentje, wel iets verder.

                        http://www.ebay.de/itm/PORSCHE-911-SC-Targa-3-2-TUV-AU-neu-SUPER-ORIGINAL-ZUSTAND-Sammlerobjekt-/120874878442?pt=Automobile&hash=item1c24b445ea%5B/quote%5D

                        Dan was mijne schiefferblauwe hier een serieus koopje ;-)

                          De foutmelding “tiptronic noodprogramma” of iets dergelijks had ik hier ook eens bij de 996TT van een klant… wanneer ik de wagen aan de computer hing kreeg ik geen enkele fout op de tiptronic, heel vreemd… de man heeft de wagen ondertussen verkocht, dus een oplossing of oorzaak hebben we nooit gevonden.

                            Afhankelijk van de prijs heb ik misschien interesse, uiteraard dan zonder de herstelling van het olielek aangezien ik dat hier zelf kan herstellen…

                              [quote=”bully” post=92508][quote=”AutosDekens” post=92503]Amaai… 23500 voor een 3.0 SC…[/quote]Mmm Johan, het bovenstaande lijstje zal ook wat hebben gekost. Ziet er zo op de foto’s allemaal netjes uit. Beter een goeie voor wat teveel waar je jaren probleemloos mee rijdt dan een goedkope leegloper.[/quote]

                              Je mag gerust komen kijken naar de wagens die ik aflever… denk niet dat die vallen onder de categorie goedkope leeglopers!!!

                                Amaai… 23500 voor een 3.0 SC… mannen, ik verkoop mijn 3.2’s (zelfs G50) blijkbaar veel te goedkoop :shock:

                                  Ik kan de 17″ fuchsen leveren, gewoon met zwart hart ofwel met de “RSR finish” dus zwart met zilveren spaken.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 340)