Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 340)
    • Ziet er zeer mooi uit.

      Als je wil kan ik de procedure doen om een gelijkvormigheidsattest te bekomen.

        Ik heb reeds zeer veel gelijkvormigheidsattesten aangevraagd voor Porsches… Zowel via d’Ieteren als via de keuring.

        Zoals hier al gezegd werd moet de wagen 200% origineel staan als je via d’Ieteren wil gaan.

        Wil je via de keuring de procedure doen dan moet hij tegenwoordig toch ook 95% origineel staan… Veranderingen zoals 17″ velgen, sportstuur, niet originele turboverbredingen enz. kunnen daar wel maar dan wordt het sowieso een typegoedkeuring als alleenstaand geval. Staat de wagen helemaal origineel dan krijg je via de keuring ook een gewoon gelijkvormigheidsattest zoals bij d’Ieteren.
        Wat tegenwoordig wel origineel moet zijn is de motor… vroeger kreeg je een 3.0SC met een 3.2 motor, of een 2.4 met 2.7 motor, wel er door met een goedkeuring als alleenstaand geval. Tegenwoordig lukt dat niet meer want in bijna alle gevallen vraagt het ministerie (via de keuring) dat je een attest van de invoerder aflevert waar het chassisnummer op staat met het motortype, cilinderinhoud, vermogen enz…

        Er wordt ook een onderscheid gemaakt op de keuring tussen de procedure voor aanvraag van een gelijkvormigheidsattest van een Europese wagen of een Amerikaanse wagen.

        Met een US import (of bijv. Japanse import) moet je ook sowieso via de keuring voor een gelijkvormigheidsattest, dit wordt bij d’Ieteren niet afgeleverd (alhoewel ze dat vroeger wel deden). Bij deze procedure moet je sowieso toch nog de wagen bij d’Ieteren aanbieden om een technische fiche van de wagen te laten op maken die toch aardig wat geld kost. Deze technische fiche zal ook naar het ministerie moeten gestuurd worden (via de keuring) om de goedkeuring rond te krijgen.

        Wachttijden bij een procedure via de keuring kunnen serieus oplopen, 5 à 6 maanden zijn geen uitzondering… en weten dat het in bijv. 2007 op 10 werkdagen rond was voor een gewoon gelijkvormigheidsattest en ongeveer 20 werkdagen voor een alleenstaand geval…

        Dus als je hulp nodig hebt… ik kan de volledige procedure doen voor jou.

          Jawadde, en dan komen ze hier zeveren dat de 911SC coupe uit 1979 die we staan hebben te duur is… Daar zit ook werk aan maar die heeft toch wat meer waarde dan een 2.7 US targa… daarenboven is de SC Coupe zonder schuifdak en dus een ideale basis voor iemand die een historic raceprojectje wil doen…

            Ik heb het hier op het forum al eens ergens gepost denk ik… een COC papier bestaat pas voor wagens vanaf 1996, voor iedere wagen die ouder is bestaat het gewoon niet!!
            Dus als ze in bijv. Nederland zeggen dat ze voor een oude 911 een COC papier of Europees gelijkvormigheidsattest kunnen afleveren is het zever want het bestaat gewoon niet.

              [quote=”cabrio wim” post=87500]Alle auto’s voor 1972 hebben geen gelijkvormigheidsattest nodig in België, want dan is het pas verplicht/ingevoerd door de Belgische staat.

              Dus voor die datum geen enkel probleem in te schrijven voor dagelijks gebruik. :idea:[/quote]

              1972??? Dat heb ik nog nooit gehoord…

              Het gelijkvormigheidsattest kwam er in 1967 en dus voor iedere wagen die in België ingeschreven wordt met een gewone dagelijkse keuring is het document verplicht. Enkel bij oldtimerkeuring wordt een uitzondering gemaakt.

                [quote=”911-lover” post=87128]Effe link doorkopieren tussen
                of onderaan in “Voeg bijlage in” toevoegen[/quote]

                Heb ik geprobeerd maar werkt niet…
                Het nieuwe forum is dus echt een ramp hè… dat automatisch inloggen lukt ook niet, heb al de tips in het andere topic geprobeerd maar doet het hier niet…

                  Opnieuw bekleden is geen enkel probleem.

                  Ik probeer hier een voorbeeldfoto in te voegen van stuurtjes die ik verkoop voor de 3.0 en 3.2 die eveneens volledig opnieuw bekleed zijn… maar krijg het niet gepost…

                    Ik had de 211pk versie genomen…
                    Maar als ik de 220pk versie neem krijg ik 1493,05 euro…

                      [quote=”gd1″ post=86921]Maar een Boxster 2.7 van 2002 nu ong 1900 € na maart iets meer dan 4000 euro !!! [/quote]

                      Hoe kom je aan dat bedrag van 4000 euro??

                      Ik heb even de berekening gedaan voor een Boxster 2.7 van 2002… dit zou na maart 911,72 euro zijn…

                        [quote=”cabrio wim” post=86833]

                        Want een Duitser koopt alleen maar goede originele en geen Kelly’s, en die rijden/staan er veel te koop hier, kijk maar eens naar de advertenties. :idea:[/quote]

                        Zou ik toch niet met zekerheid durven zeggen… ik ken de verkoper van de targa in Duitsland ook… hij heeft bij mij in het verleden al verschillende 3.2’s G50 gekocht… De prijzen zijn allesbehalve realistisch maar je moet het zo bekijken, ze proberen het, komt er een zot die die prijs wil betalen dan hebben ze geluk, lukt het niet dan hebben ze voldoende marge om te zakken met de prijs…

                        Als ik dan zie welke wagens al deze Duitse P-specialisten uit Duitsland kopen… zijn al heel wat wagens bij geweest die ik heb laten staan omdat ze niet voldeden en vaak omdat ze een te hoge km-stand hebben… en dan ineens duiken ze in Duitsland op en hebben ze ook nog “achteruit gereden” en zijn ze ineens scheckheftgepflegt…

                          Is een ander model van Cibié.

                            Effe duidelijkheid scheppen over de invoer van wagens en vooral de gelijkvormigheidsattesten die je nodig hebt…

                            Zoals hier eerder al gemeld werd is het gelijkvormigheidsattest een “Belgische uitvinding” uit de jaren 1967/1968. Vanaf dan werd het PVG nummer ingevoerd met het bijhorende attest. Bij het nummer hoort een volledige lijst met gegevens van dat specifieke type van wagen, o.a. cilinderinhoud, gewicht, afmetingen, motortype, enz. enz. enz.
                            Dit gelijkvormigheidsattest kan afgeleverd worden door de importeur van het merk in België of via een procedure op de keuring waarmee je een attest krijgt via het ministerie van verkeer.
                            Vanaf 1996 kwam het Europese gelijkvormigheidsattest of COC papier. Dit is enkel voor wagens VANAF 1996.
                            Wanneer je een wagen van voor 1996 wil invoeren en inschrijven in België heb je dus een “Belgisch gelijkvormigheidsattest” nodig (dus via de Belgische importeur of via de keuring). Eender welk document je krijgt van bijv. de Nederlandse importeur heeft hier in België geen enkele waarde. De Nederlandse (of ander land) importeur kan geen gelijkvormigheidsattest afleveren voor een wagen ouder dan 1996 omdat dit in geen enkel land bestond behalve in België.

                              [quote=”porsche914orange” post=86617]is een ST geen LWB ??
                              Beter een 911R van maken ! :D[/quote]

                              Inderdaad, een ST is LWB…

                              De ST’s werden gebouwd in 1970/1971/1972… De eerste 2 jaren met 2.3 motor, in 1972 met 2.5 motor. De 72’er herken je uiteraard aan het klepje van de olietank op de rechtse achterflank.

                              De ST die ik aan het bouwen ben is van 1972, heeft het olieklepje en is o.a. ook voorzien van de 15″ fuchs velgen vooraan (8×15) en de originele Minilite velgen achteraan (9×15), de ALU remklauwen van een S of 2.7 RS…
                              De wagen is bijna klaar en als het weer het toelaat zal ik morgen de eerste meters er mee gaan rijden ;-)

                                [quote=”gd1″ post=86605]Dat is allemaal wel juist wat Wim zegt, maar hier in dit kl :censored: landje ga je die wagen nooit meer gekeurd krijgen en dan is dit een zéér dure bedoening.
                                Wat kan je ermee aanvangen (buiten er naar kijken) ? Op O-plaat mag je het vergeten, ze moeten tegenwoordig ook al origineel staan om ze gekeurd te krijgen.Het is jammer dat ze de motor in een 912 kas gestoken hebben, anders kon je er wel weg mee ( zo slim zijn ze nu ook weer niet).
                                Het feit dat er attesten bij zijn van Porsche wilt hier niet veel zeggen, ga er maar eens mee naar de invoerder ( gelijkvormigheidsattest) die lachen je daar vierkantig uit.[/quote]

                                Ik volg eerlijk gezegd ook een beetje deze mening… de wagen heeft in zijn geheel voor mij ook geen waarde wegens niet origineel…
                                Het feit dat de wagen door de RDW omgekeurd werd wijst volgens mij gewoon op het feit dat het in Nederland eenvoudig was om vroeger auto’s na ombouw of dergelijke (in dit geval motorupgrade) terug op kenteken te krijgen. En misschien dat 35 jaar geleden Porsche daar nog voor tekende…
                                Maar ik weet bijv. dat hier in België zoiets gewoon niet kan… Enige mogelijkheid in België is dat men bijv. bij de importeur een nieuw chassisnummer erin zet als de wagen terug gevonden wordt na diefstal. De importeur zet dan een nieuw nummer erin in de buurt van de voorste veerpoot passagierkant. Het nieuwe nummer wordt gemarkeerd met een geel kadertje (gewoon geverfd) en uiteraard doen ze er een attest van Porsche import bij.
                                Porsche zal ook nooit een nummer erin zetten dat een volledige andere samenstelling heeft dan de originele nummers…
                                Het nummer dat hier geplaatst werd (met …PORS…) is een nummer van de RDW. Ik ben in het verleden nog eens een 911 tegengekomen met zo een nummer erin en attest van de RDW erbij, ik heb toen geinformeerd bij keuring en d’Ieteren en was niet in orde te krijgen.
                                Bij die wagen had de RDW het nummer op de vloerplaat ingeklopt, onder de passagierszetel.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 340)