Aangemaakte reacties
-
[quote=”Kustom creations”:2ftc8vwb]maistro, koopt gij gewoon mijn 964 eens ;)
piekobello in orde :lol: Een ander kleurke als dat u niet zint is niet veel werk voor u eh :wink: [/quote]hier se de koen….
ge weet,heb mijn ogen late vallen op de 944 eh
en een ander kleurtje is inderdaad geen probleem….
maar van een 964 een 944 maken……
die toestanden zie ik ni meer zitten hihi
spring van de week nog binnen,met de zadel van de tuffer
groetjesis er iemand die kan vertellen van welk bouwjaar de 3000liter s is gemaakt?
de turbo vanaf 1985….. of vergis ik me?
groetjes[quote=”ward”:z2op39ko]Ik heb sinds 2 jaar een 944 als hobby-wagen. Het is een type 2 van 1987 met de atmosferische 2.5 (163 pk). Vroeger had ik nog een 924 en 924 S.
Vermogen was voor mij niet belangrijk, maar als jij dat wel zoekt, zou ik zeker geen standaard 944 nemen, maar inderdaad eerder voor een S2 of Turbo gaan.
Of als je écht fun wil, zoek dan een Elise type 1 of een Opel Speedster ofzo…In vergelijking met jouw 165pk TDI gaat een standaard 944 volgens mij een teleurstelling zijn.
Ik rijd zelf dagelijks met een Peugeot 407 SW 136 pk hdi, en vind de 944 enkel sneller als ie boven zijn 4.500 rpm uitkomt, dan begint er wat schot te komen waar de peugeot naar adem begint te happen.
Succes met de zoektocht![/quote]
voila se…. da is mooi gezegd
nu heb ik er toch ongeveer een beeld van
standaard2500 is dan toch uitgesloten
de 3000liter s of de turbo lonken dan toch
anderzijds….aan de standaard kan ik al heel flink sleutelen,
voordat ik de prijs van de turbo overschrijdt
en het moet gewoon een porsche zijn
heb er al lang een oogje op,dat staat vast
zover ben ik toch al hihi :lol:wow……
prachtige wagen…. subliem in de martini :shock:in antwoord op: Foto’s Martiniken het…. heb hetzelfde ooit meegemaakt
met kbc verzekering dan
was goed maar…. pokkeduurhihi
je mag het adres gerust hebben hoor :D
voor mijnlichte vracht heeft hij ook zoiets gefikst….
omdat die zogezegd niet voor dagelijkks gebruik is
de verzekering komt wel in orde….
nu nog de wagen :?
groetjes tim[quote=”911-lover”:hqslqqyz]195€ met rechtsbijstand voor een niet oldtimer jaarlijks :shock:
Welke verzekering :?: [/quote]mercator verzekering
en mijn agent zit in leopoldsburg
omdat ik er meerdere wagens heb bollen onder zijn verzekering
kon hij dit doen[quote=”Steady Eddy”:32dpj165]Zal als classic car zijn (vanaf 15 jaar) als je al andere voertuigen bezit voor alledaags verkeer.
Bij Ethias is dat 218,39€ voor BA en RB, taksen en bijdragen inbegrepen voor om het even welke wagen (vermogen doet er niet toe).[/quote]ja inderdaad als classic car
heb me wel laten vertellen door mijn verzekerinsagent,dat dit pas ging met een auto vanaf 21 of22 jaar geloof ik
en zoals je zegt heb ik een wagen voor mij en eentje voor mijn vrouw als dagelijkse wagens ingeschreven….ben al bij mijn verzekering geweest
met een o plaat rijden heeft tegenwoordig zeker zijn nadelen
daar kan ik van mee spreken,die optie zit er niet in
maar vanaf 22jaar kan ik een auto bij mijn verzekering als classic inschrijven.dat wil wel zeggen jaarlijks na de keuring en niet voor dagelijks gebruik
voor de turbo zou het me jaarlijks met de bijstand in 195€ verzekering kosten…..dat had mijn agent al nagekeken
kan er miss. mee te maken hebben dat dit de 5de auto zou zijn die ik bij hem verzeker[quote=”911-lover”:fj7frfxb]Misschien een domme vraag .
Maar waarom geen 968 ?
Een “gewone” 968 heeft dan wel geen Turbo , mar meer vermogen (240pk) dan een 944S2 (211pk) of Turbo (220pk) en de aanschafprijs ligt rond hetzelfde .
Modernere wagen , soepeler rijden , meer vermogen en minder in verbruik (mede dankzij de zesbak) :idea: [/quote]ja het zit zo….ik zou deze wagen als classic willen inschrijven
en dan is een 968 nog te jong….of vergis ik me???
vind het model van 968 of 944 of 928 zeer mooi,daar ligt het niet aan
en het hoeft zeker geen turbo te zijn
gewoon zoals je zegt vermogen
groetjesnee da is waar,maar had gewoon totaal geen idee van het verbruik
en vergelijken met een tdi doe ik het natuurlijk ook weer niet…..
anders droom ik nu niet dagen lang van een 944 hihi
maar wat ik wil zeggen is,heb al een tdi die rond de 165pk draait met enorm veel koppel.
en zoek echt een wagen die me net iets meer biedt
gaan nogal eens de ardenne in met kameraad zijn honda S2000
en dat is echt sensatie
en dat is ook mijn bedoeling……pure fun
want ik weet ook atmosferisch is altijd sterker en…. mits een beetje sleutelwerk gaat een 2500 ook weer een stuk beter
de twijfel is groot
denk da ik eens een handelaar ga zoeken die deze wagens heeft staan
en miss.proefritje met me doet dan weet ik het meteenalvast allen bedankt voor de vele reacties tot nog toe
[quote=”951 S”:3de1b5ji]Hallo Tim,
Ik rijd ondertussen al meer dan 15 jaar met Porsches, vooral de water gekoelde. Ben begonnen met 924, 944, 944 turbo en sinds een jaar of 4 heb ik een 944 turbo S waarmee ik ongeveer 20.000km per jaar afleg. Recent is er een 964 C2 bijgekomen en ik rijd regelmatig met de 996 C2 van mijn vader. De 911-jes zijn best leuk maar niks geeft de sensatie van de turbo S, het “turbogat” maakt het juist duidelijk dat er een turbo aanwezig is in tegenstelling tot de meeste hedendaagse TDI’s waarbij je nog nauwelijks merkt wanneer te turbo aanslaat, en als je niet te lui bent om te schakelen valt het allemaal best mee.
Heb vorig jaar een tweede turbo S op de kop kunnen tikken, met de bedoeling onderdelen bij de hand te hebben, maar men eerste is aan een motorrevisie toe dus zal de andere waarschijnlijk terug verkocht worden om de kosten van de revisie te kunnen dekken. Bij interesse, let me know.[/quote]
hoi bij deze zeker interesse in de wagen
en zie dat je van mol bent,dat is niet ver
groetjes timja de bedoeling is met de 944 voor in het weekend
heb doordeweekse wagens
dus als ik het goed begrijp kan ik de gewone 2500 VERGELIJKEN
met een goede tdi…..
dat is geen optie want dat heb ik al hihi
ga toch maar opteren voor de 3000liter of de turbo
weet iemand ook waar ik me aan mag verwachten qua : verbruik?
20…..30……of meer?dank u alle
ja het zit zo,er moet gewoon iets inzitten
maar weet niet wat te verwachten met de gewone 2500
(misschien dat dit me wel meeviel)
wat ik ook al heb gezien via dit mooie forum…..
is dat de turbo een echt turbogat heeft
dus miss. toch beter voor de s2 gaan dan
pppffff zo moeilijk he
naar het werk moet ik niet zien
heb mijn eigen garage
dus alle reacties zeer welkom
zeker van de 944 rijders
groetjes tim