Aangemaakte reacties
-
HallO Wim,
Thanks.
– kan je op een of andere manier de vacuumlekken detecteren? (ik zag een filmpje van een amerikaan die sigarenrook in een kanaal blies, maar niet van een P.)
– zijn alle delen te bereiken zonder de motor uit te bouwen?
– mijn garagist dacht dat misschien de distributeur (deel onder de oranje kap met vacuumaansluiting) kapot zou zijn, maar hij had dit niet liggen. Kan je dit eenvoudig testen ?Groeten
Basin antwoord op: onstabiel draaien tot 3000Rpm, CO zeer moeilijk af te stellenHallo,
Hij start vlot zowel koud als warm. Hoog in de toeren is OK. Laag in de toeren (onder 3000rpm) blaffen inhouden enz…
Basin antwoord op: onstabiel draaien tot 3000Rpm, CO zeer moeilijk af te stellen3.0 van 1982 . Van Amerikaanse origine. Is destijds naar Europa gekomen (enkele jaren in NL, nu in BE). Heeft in het begin goed gedraaid maar begint nu vreemd gedrag te vertonen. In idle schudt de motor van links naar rechts..
in antwoord op: onstabiel draaien tot 3000Rpm, CO zeer moeilijk af te stellenNogmaals dank Wim,
Hij zit erop!
in antwoord op: monteren versnellingsbak 915 op motorHallo Wim,
Thanks. Bedoel je de startkrans tov tandwiel op startmotor? In dit geval niet mogelijk omdat startmotor er nog niet op zit..
in antwoord op: monteren versnellingsbak 915 op motoriemand goede referenties van specialisten in de regio (Belgisch) Limburg? Dekens of Bulen?
ok, thanks!
Oorzaak gevonden en ik word er niet vrolijk van… Onder rechter kleppendeksel lijkt 1 kopbout kapotgetrokken (ik zie geen boutkop maar alleen draadstuk dieper in de cyl.kop) en daarnaast is er nog een kopbout waar alleen draad uitsteekt.
Iemand enig idee hoeveel het +/- kost om zoiets te laten repareren? Welke zaken zou ik dan nog laten doen (als de blok toch open moet)?Gr
Bas@Drip: ik heb nog eens nagedacht : als de pakking van de nokkenashuizen eraan zou zijn, zou ik enkel olie verwachten bij cyl 1 en 4. Nu is er olie overal aan de onderzijde(op 1 middenste cylinder na).
De motor heeft gedraaid, maar ik heb niet rondgereden, dus olie kan niet naar voor ‘gewaaid’ zijn. (indien wel,zou dit de droge zone van de middelste cyl. niet verklaren)..Hallo Erwin,
Bedankt. In principe ongeveer dezelfde lijst van usual suspects als van Wayne Dempsey. Via het Pelican forum waar ik de vraag ook gepost had werd gesuggereerd dat het mogelijk een gebroken bout tussen cylinderkop en motorblok zou kunnen zijn….
Bij nader inzicht toch geen werkje dat je 1-2-3 uitvoert.
– speciale sleutel nodig om tandwiel van nokkenas los te maken + calibratie-apparatuur (meetklok?) +procedure om naderhand alles terug in de oorspronkelijke staat te herstellen…
Enig idee waar je die speciale sleutel kan kopen?
Gr
BasThanks!
Hallo,
Zelfde probleem inmiddels bij mij (geraak niet aan de 25 +/-0,5mm) maar verder wel goed afgesteld met voelplaatje (1,2mm tussen stelschroef en hendel met de kabel los). Daarna kabel ingehaakt en met schroeven (tegen transmissieblok) geregeld tot 1 mm speling tussen diezelfde stelschroef en hendel). Met de pedaal volledig ingedrukt geraak ik maar tot ca. 23 Ã 24 mm. Bij het proberen schakelen hoor ik tandjes tikken, dus trek de pook maar niet door :(
Aan de pedaal zie ik helaas niets om af te regelen. In het handboek van wayne dempsey is sprake van een rubbertje dat afgeregeld moet worden, maar de enige rubber die ik zie is een soort aanslag die de pedaal tegenhoudt wanneer pedaal niet is ingedrukt. Deze is niet instelbaar…
Iemand advies?in antwoord op: procedure afstellen kabel versnellingsbak 915ja, heb afgelopen week 1 bus besteld en ze hebben zonder meer geleverd!
in antwoord op: waar swepco 210 kopen?Hoi Wim,
Wederom bedankt! Inderdaad, Airco ervanaf gehaald. Is overbodige ballast. Liever puur..
basin antwoord op: wie weet waar dit groene kabeltje mee verbonden moet worden?