
Aangemaakte reacties
-
Ben er vanavond aan begonnen. Eindelijk staat de 911 terug in mijn garage thuis, nadat ie enkele maanden ergens anders heeft moeten overnachten wegens verbouwingswerken. Voelt toch een stuk beter om hem terug in huis te hebben. (pas op ik word er als het ware sentimenteel van :cry: )
Ter zake nu: ben tot het demonteren van het ventilatiesysteen gekomen.
Nu is m’n vraag: hoe krijg ik de onderkant = plastic eruit. Heb de schroeven in de verluchtingsrooster reeds verwijderd. In m’n boek staat gewoon verwijderen, maar het lijkt me wel vastgekleefd! Is dit normaal? En hoe krijg ik dit het beste eruit? Als ik een beetje trek zie ik heel de carrosserie meegaan, een beetje angstaanjagend.In antwoord op: Rechter ruitenwisser blijft verticaal staanBedankt Wim, even zien of ik de moed vind om er zelf aan te beginnen. Had gisteren de bescherming in de kofferruimte er al eens afgehaald, en was toen een beetje teleurgesteld dat ik er niet meteen aan kon …
In antwoord op: Rechter ruitenwisser blijft verticaal staanBedoel je de moer die langs de buitenzijde onder het plastic kapje zit? Want deze zit vast.
Ik kan de rechter ruitenwisser zonder problemen bewegen met de hand (deze zit los) en hoor wel iets meegaan, maar de andere (de goede dus) gaat niet mee (zoals het hoort veronderstel ik).
In antwoord op: Rechter ruitenwisser blijft verticaal staan[quote=”3.6rs”:16p6gats]Hopelijk krijg je nooit iets voor ! Een verzekeringspremie voor een oldtimer met O plaat is steeds goedkoper (ik betaal 90 euro voor de eerste en 15 euro voor de tweede en eveneens 15 euro voor de derde!) dan een verzekering voor dezelfde oldtimer maar ingeschreven als gewoon gebruik.
Uw verzekeringsagent zal er niet goed van op de hoogte zijn vrees ik, en hij zal nog nooit een schadegeval hebben met een oldtimer met gewone nummerplaat en dagelijks gebruikt.
Er bestaat een formule waarbij de verzekering veel goedkoper is, maar dan mag je er bv niet dagelijks naar uw werk mee rijden, of uw “commiskes” mee doen. Alleen sporadisch.
Pas goed op met dit alles want ze weten u te vinden.
Ik weet een klein beetje waarover ik spreek…[/quote]Denk dat er weer een misverstand is. Ik verzeker mijn P als oldtimer (premie van ongeveer 120euro) en respecteer perfect de beperkingen (niet voor dagelijks gebruik, …), maar om hem op deze manier te verzekeringen is het absoluut niet vereist om een O-plaat aan te vragen. Zo’n verzekering kan je ook afsluiten als je hem laat keuren. Met een oldtimerverzekering mag je perfect elk weekend een toertje maken zonder de beperking van manifestatie, km rond woonplaats, thuis voor donker, … Ben verzekerd bij Marsh die een speciale formule hebben voor leden van clubs erkend door de BFOV. Bij de inschrijving wordt er zelfs gevraagd of je een o-plaat of een gewone plaat wenst aan te vragen. Veronderstel toch dat zij op de hoogte zijn.
Kijk anders eens op de website http://www.bfov.be
En voor zover ik begrepen had was Rony niet echt van plan om nog dagelijks met het voertuig te rijden …
In antwoord op: Inschrijving als oldtimerDan moet je van verzekeringsmaatschappij veranderen. Bij mij maakt het ook niet uit of hij al dan niet een O-plaat heeft. De premie is hetzelfde.
In antwoord op: Inschrijving als oldtimerEn waar zullen deze ergens in België te verkrijgen zijn?
In antwoord op: Porsche straatklassiekers binnenkort verwacht 1/18De belangrijkste beperking i.v.m. je oldtimerverzekering is dat je er niet mee naar je werk mag rijden, of hem bv verhuren voor huwelijken, ….
Voor de rest zijn er meestal geen beperkingen.
Het is anders als je hem wilt inschrijven als oldtimer (= O-plaat) Dan dien je wel met een aantal andere dingen rekening te houden.Dus maak een goed onderscheid tussen verzekeren als oldtimer of inschrijven als oldtimer. Is hier ook wel al ergens anders ter sprake gekomen.
In antwoord op: importeren uit Nederland[quote=”Kustom creations”:1svchtle]
Moet je dan blijven rondrijden in iets dat je niet 100% mooi vind , maar toch moet houden omdat het origineel is.
Ik vind van niet. Persoonlijk vind ik het lelijk al de buitenkleur van de wagen terug naar binnen gebracht wordt. Buiten en binnen moeten verschillend zijn, beetje afsteken tov mekaar.[/quote]Nee hoor, iedereen z’n eigen goesting. Denk gewoon dat er hier al heel wat mensen tevreden zouden zijn met een 993 met de originele zetels die dan misschien niet zo goed afsteken :wink: Ik toch in ieder geval.
In antwoord op: @ Kustom Creations: 993 Targa[quote=”4s”:1qzljbwp]inderdaad zeer mooi, maar wat scheelde er aan het blauw in gods naam
als er niets aan scheelde vind ik het persoonlijk jammer dat dit gedaan werd op een targa 993[/quote]
Heb hier inderdaad ook dubbele gevoelens bij. Op het geleverde werk kan echt geen kritiek geleverd worden, héél mooi. Maar inderdaad, is dit nodig als het interieur er nog zo goed uit ziet? Is niet echt origineel meer te noemen … Ieder z’n ding natuurlijk, en zo houden we iedereen aan het werk hé.
In ieder geval een knap staaltje vakmanschap!
In antwoord op: @ Kustom Creations: 993 TargaDus zal je met z-platen naar de keuring moeten in Belgie … ?
In antwoord op: importeren uit Nederland[quote=”so0ly”:2gynqadh]
Iemand een idee wat het voordeel zou kunnen zijn om via een Porsche dealer zelf te gaan? En wat dit ongeveer zou kunnen kosten.[/quote]Heb vorig jaar mijn P op Belgische papieren laten zetten. Ben voor de homologatie zelf naar D’Ieteren in Anderlecht geweest. Het voordeel hiervan was dat ik na enkele dagen langs kon komen, terwijl het via een keuringsstation enkele maanden zou duren. Bovendien hadden ze mij gezegd dat ze bij D’Ieteren niet zo moeilijk doen als hij in originele staat is. Heeft bij mij inderdaad geen uur geduurd en koste ook maar ongeveer 100euro. Had hier ook geen platen voor nodig.
tip: Indien je niet zeker bent dat de wagen al ooit in Belgie is geweest, zou ik even naar D’Ieteren bellen en navragen. Mijn P was vroeger als eens ingeschreven geweest in Belgie, en dan kan je blijkbaar een kopie van het gelijkvormigheidsattest krijgen en dat zou helemaal niet zoveel kosten!
Dit zeiden ze mij ook pas achteraf … (nadat ik betaald had natuurlijk :cry: )
In antwoord op: importeren uit Nederland[quote=”cris_blitz”:1i299gs8]
[b]@ BC911Knappe foto’s !
Heb je er veel getrokken ???[/b]
[/quote]Nee, slechts een paar. Vergeet dat altijd. Gelukkig dat we even stil stonden en m’n vriendin mij er attent op maakte dat er een fototoestel op de achterbank lag. :D Leuk ritje trouwens, dikke duim voor de organisatie.
In antwoord op: 3e Aircooled Sunday in Stevoort (Hasselt) – 29 JUNI 2008Weer zeer lekker weertje vandaag voor een meeting, en wederom lekker verbrand !!! Sommige mensen leren echt niet bij … :roll:
En vanaf nu ook trotse bezitter van een forum-tshirt en sticker !!!!! :P
Hier enkele foto’s:
In antwoord op: 3e Aircooled Sunday in Stevoort (Hasselt) – 29 JUNI 2008[quote=”mark986″:2pb1uz1f]was idd super, ik had mss beter een helmke opgezet, mijn bolleke zag s’avond meer dan goed rood.[/quote]
Same here. Waren niet voorzien op zo’n schitterend weer, en zien nu een beetje :oops: . Komt er natuurlijk van als je altijd met het dakje open rijdt, maar was anders niet te houden. Zo puffen …
In antwoord op: Neals Dream Guinness record poging voor het goede doel !Ook net terug van Aarschot. Hier enkele foto’s van P-tjes van leden van het forum. Super weertje en leuk ritje in de omgeving gemaakt. Misschien een beetje spijtig dat niet iedereen mee mocht rijden. Zou natuurlijk ook niet eenvoudig zijn om dat allemaal praktisch te regelen. Wij hebben ons in ieder geval geamuseerd, en een aantal forumleden leren kennen. Altijd leuk als een naam een gezicht krijgt.
In antwoord op: Neals Dream Guinness record poging voor het goede doel !