Aangemaakte reacties
-
ik heb mijne biturbo vorig jaar gekocht, 39 000 km op de teller, perfecte staat. Goede zaak gedaan, hij kon in Essen op de oldtimer beurs direct weg voor 85, dat is een pak meer dan wat ik betaald heb.
993 turbo blijft een goede investering, ik rijd er vaak mee in het weekend, zo’n 5000 km per jaar. Voor meer heb ik de tijd niet :)
in antwoord op: prijzen 993Het zal voor de specialisten worden in de garage vrees ik.
Ik heb het DME relais al eens vervangen, deze zag er verbrand uit. Toch nog steeds geen resultaat.
Met “ggggggggg” bedoel ik dat hij precies geen bezine krijgt, je hoort enkel de startmotor. De batterij is er ook al eens een volledige nacht uit geweest, dus alles zou moeten gereset zijn.
Een aantal mogelijkheden volgens mij:
- door het verbrande relais is er ook een kortsluiting geweest in het onderliggende fuseboard. Dit verklaart dat de nieuwe relais ook niet werkt. De bezinepomp krijgt dus geen signaal van het relais.
- Alles werkt normaal enkel de startonderbreking moet gereset worden.
- Er is ergens een kortsluiting in het circuit die ervoor zorgt dat het relais faalt
blijkbaar is er ook een verschil tussen 944 relais (dat zit standaard in 993) en een nieuwer model. Ik ben niet de enigste met dit probleem.
http://forums.rennlist.com/rennforums/993-forum/17658-dme-relay-was-no-start-fixed.html
in antwoord op: 993 turbo startonderbreking.de ! knop staat rechts op de middenconsole:
zie hier
het lampje in deze knop blijft branden, dat was vroeger niet het geval. Ik vind er niets over terug in de handleiding.
Ik hoor ook niets van ontsteking enkel “ggggggggggggggggggggggggggggg”
cheers
in antwoord op: 993 turbo startonderbreking.