Aangemaakte reacties
-
[quote=”sunshine”:3t1mba2l]je hebt gelijk beltar maar je rijdt ook niet altijd turbo dat is bijna niet meer mogelijk!!! jammer genoeg…
het verbruik is voor mij zo geen brobleem heb met veel erger gereden en met erger wil ik zegen jeep cj5 met 7.9L V8 min 40L/100km en dan moet je de kwibus niet uithalen :P P P
ik vindt juist die schop zo kik gevendt :D D D [/quote]Probleem van beltar is dat ik lood in mijn voeten heb… De pompist en bandenleverancier zien mij heel graag komen… Vandaar…
in antwoord op: 964 Turbo (3.3): enkele vraagjesDe 964 3.3 was mijneerste porsche.
Ik vind dit nochtans als eerste porsche geen aanrader.
Het was de eerste porscheturbo met catalysator en porsche heeft het verbruik van deze motor nooit onder controle gekregen.
Met alle respect voor de 12.5l verbruik van hierboven; ik raakte nooit inder de 17 en bij écht turbogenieten makkelijk aan 26l/100km.
Deze p is duur in onderhoud en werd door porsche na korte tijd vervangen door de 964 3.6 die heel wat minder gebreken kende.
Staar je niet blind op die 330 pk. Ze zijn slechts boven de 4000/4500 opm beschikbaar, maar geven dan wel de schopinjekontgevoel!
Na de 964 3.3 kocht ik een 993 targa 285 pk en met deze auto was het veeeeeeeel meer genieten dan met de turbo. Op gewone achteraf-eggetjes was ik ook stukken sneller en makkeijker te rijden dan de “springgekke” turbo.
Wat mij betreft koop je veel beter een atmo 993 met varioram 285pk. Bij deze motor hoeven de kleppen niet bijgesteld te worden en ie is in minder ervaren handen sneller en veiliger dan de 964turbo.Het enige échte voordeel van de 964 is zijn prachtige dikke kont… Die heeft mij in die tijd ook verleid…
Maar als je veel wil genieten van je p is om de 300 km tanken niet zo leuk…
in antwoord op: 964 Turbo (3.3): enkele vraagjesNee, bij europipe zijn ze formeel: de 17 din pk (minimum zeggen ze) zijn er, maar alleen boven de 6000 toeren. Dat toerentalgebied is zo kort (tot 7200) dat je het niet kan merken (alleen een paar extra km/u in topsnelheid).
Het extra koppel 38nm bij 3000 rpm is veel belangrijker dan die extra paarden.
Je voelt dat koppel ook écht zelf. En plus reageert de motor veel alerter op het gas, te vergelijken met de snellere respons bij ingedrukte sportchrono knop.in antwoord op: Mijn 997 S !![quote=”911-lover”:3fz1ta85]Dat hangt ervan af of je die privé koopt of voor handelsdoeleinden of wagen van de zaak.
In het eerste geval betaal je daar de BTW,
In de andere gevallen niet , maar betaal je hier de BTW (die vroeger 5 en nu 2% meer is)[/quote]Dus als particulier betaal je in duitsland 19% ipv hier 21?
in antwoord op: Invoeren auto uit DuitslandBij een okkasiewagen: Betaal je dan in duitsland de btw of betaal je geen btw?
in antwoord op: Invoeren auto uit DuitslandHoe zit het met de BTW?
Betaal je als partikulier gewoon de duitse btw, of betaal je ginder geen BTW en hier de volle pot?in antwoord op: Invoeren auto uit DuitslandOp de herfstrit moeten we maar eens een sprintje organiseren…
Normale 997s, 997S cab met europipe en 997S X51!!
Ben benieuwd.
Eigenlijk heel raar , de cabrio weegt 75 kg meer dan een normale coupe (eentje met PCCB nog wat minder) . In acceleratie was de coupe van een vriend tot aan 220 een wagenlengte voor. (voor ik de sportuilaat liet monteren)
Ook met de europipe (en een plus van 17 din) maakte dit niet direct een merkbare verbetering. (weliswaar niet uit stilstand getest en in de gietende regen, dus moeilijk om op hetzelfde moment op het gas te gaan).
Daartegenover stond dat bij een circuitbezoek op Zolder mijn cabrio merkbaar veel sneller uit de bochten wegtrok, waardoor ik met gemak keer op keer de andere 997 kon inhalen.
De winst zit duidelijk in de lagere toeren (koppel + 38 Nm en bij 3000 rpm ipv 4000).in antwoord op: Mijn 997 S !![quote=”Carrera4s”:279bleks]Doink ? Ik ben daar een kwartiertje geweest, en je niet gezien ?? Heb je mij gezien ?
@ Beltar : ienkele bijkomende voordelen die ook in de X51 kit zitten zoals de andere headers, als ik mij niet vergis… :wink:
Anyway, bedankt voor de complimenten aan allen…[/quote]
klopt! en andere catsin antwoord op: Mijn 997 S !!Hoi Dirk!
Waauw wat een kar! Prachtig uitgerust en superfast!
Ik kijk al uit naar de herfstrit om de sound van de PSE eens te horen ivm mijn europipe uitlaat!
Een heeeeeeeeeeele dikke proficiat en… het wordt alle dagen genieten, zeker weten!in antwoord op: Mijn 997 S !!Daggie, imo is elke stap van de 987 of 997 reeks naar een 996 , ook al is het een sublieme turbo, een stap die je je ahteraf beklaagt. De feedback die je krijgt van een 987 of 997 is niet te vergelijken met een 996.
Voor iemand die upgradet van een 993 naar een 996 is het wel een stap vooruit.
Wacht liever nog eens rustig af!Koen ik zie de nr 64 Vandekerkhove robert staan, dat is dezelfde als nr 25 De smet jaqueline.
Misschien even aanpassen. Dit zijn geen forummers , vandaar…geen nickname.En nr 38 Vanneste Kurt moet nog geschrapt, want die zit de avond ervoor op hetzelde feest als ik en zal waarschijnlijk nog aan t fuiven zijn als ik al richting Limburg bol…
in antwoord op: Gastronomische Porsche Herfstrit 3 was wéér een succes ![quote=”stefx911″:3vvh4vkr]Zou je dit niet beter onder “Uitstappen” zetten ipv onder “Porsche Miniatuur – Algemeen” ?[/quote]
Houston i’ve a problem… k weet nie hoe ik dat nu nog moet veranderen…
ik dacht dat er alleen “algemeen” boven stond… :oops:in antwoord op: Gratis namiddagrit 24 juniOndanks dat vele anderen de boxster en andere waterkokers niet”dat” vinden, vind ik dat een boxster een superprettige p is! proficiat!
in antwoord op: Porsche Boxster SDit was dus ook mijn eerste p! Don’t worry, be happy…. but careful!
in antwoord op: eventjes mijn fat ass voorstellen…964 turbo II 3.3[quote=”MichM3″:37hsa6zv][quote=”Rufie”:37hsa6zv]Zijn er ook fotokes :P ??[/quote]
Mij ooit al es met een foto-apparaat gezien?? :lol:
SidewindR: dit heeft niks te maken met al dan niet in het klantenbestand te staan…’k Heb in maart es een paar offertes laten maken in Drogenbos en ik neem aan dat het daaruit vloeit… target voor dit event zijn potentiele klanten en klanten waarvan men denkt dat ze aan “vervanging” toe zijn van hun Porsche (lees: 3-4j oud)[/quote]
ik heb ook eentje gekregen… mijnp is nog maar 2 :?:Een klant gaat nu woensdag deelnemem,ik mail hem je post door Mich!
in antwoord op: Porsche Road Show