Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • @WD1970 & bollocks dank u, hoop het ook. Heb ondertussen bijna een tank leeg gereden aan wisselende toerentallen waarbij ik niet hoger gegaan ben dan 3000 tr/min.
      Iemand een idee hoeveel km zo’n motor moet ingereden worden?
      Ps. Is toch terug genieten vanaf ik de sleutel omdraai en hem hoor draaien.

        Als mijn dagje vissen op zee niet doorgaat wil ook wel van de partij zijn want woon ook in de buurt :drink:

          @PM, niet elke motor draait terug in de soep na een aanpassing.
          Kan afhangen van zoveel factoren…wens het niemand toe !
          Ik ken persoonlijk 2 mensen die een aangepast blok hebben en die spinnen als een naaimachientje !

            Eindelijk nieuws,
            Morgen mag ik mijn Porsche gaan halen in de garage …heeft lang genoeg geduurd ! Gemodificeerd blok erin zodat de ‘zwakke punten’ niet meer aanwezig zijn in de motor ! Op hoop van zegen.
            Moet de motor volledig inrijden gelijk een nieuw exemplaar, ben echt benieuwd wat dat zal geven :respect2:

              Jouw 4s zijn roots liggen dus in het Zuiden…
              De mijnen zoals velen van Duitsland maar verder heb ik niet gezocht. Wil enkel achterhalen waar het vernieuwde donorhart vandaan komt en wat voorheen met gebeurt is !?

                .

                  Die motor zal ooit ergens in een 996 gezeten hebben die verkocht is geweest en op onderhoud gegaan zijn. Hij zal toch tijdens de garantieperiode bij een officiĆ«le Porsche verdeler zijn onderhoud gehad hebben …..gewoon uit nieuwsgierigheid hoever ik het blok kan achterhalen. Lijkt me een uitdaging

                    De motor is pas donderdag toegekomen, een bestaand blok waar nieuwe cilinderwanden ingeperst zijn, nieuwe pistons, modificatie van koelingsproblemen en een nieuw IMS-lager (maar dit kan ik niet verifiƫren of dat nieuw is?)
                    Ik wil de komende weken het verleden van het blok op te sporen omdat ik wil weten vanwaar het blok komt enz…

                      Vrijdag is de gereviseerde motor terug in het land en wordt vlgnde week terug ingebouwd waar hij moet zitten….wordt dus nog een paar dagen nagelbijten hoe alles zal verlopen want de motor moet terug volledig ingereden worden !

                        @ WD1970 & Rufie, nog een 4-tal weken geduld eer hij terug in orde is en zal pas een stukje geruster zijn als alles gelopen is zoals het moet.

                          Motor wordt hersteld, vernieuwd en aangepast op zijn kosten en zal 12maand garantie hebben op de motor EN ik zal de bijbehorende papieren moeten hebben wat er allemaal aan gebeurt is…..
                          IMS wordt vernieuwd en een modificatie voor een betere koeling van de pistons….zal dus wel een factuur van bestaan waarschijnlijk.

                            Oorzaak gekend, het zou liggen aan de gescheurde cilinderwand waardoor de piston uiteindelijk geblokkeerd is geraakt en zo de drijfstang heeft doen breken !
                            Was de 4de cilinder en zou een zwak punt zijn bij de 996 en 997 naar het schijnt. Te weinig koeling zou de oorzaak kunnen zijn volgens hem.

                              @ ollie, ja de meeste garagisten doen dat uit voorzorg en wordt toch vertekend in de uiteindelijke verkoopsprijs. Volgens hem kost hem dat voor een gewone auto 600ā‚¬ maar omdat de Porsche +10j is en +100.000km had was het niet mogelijk.? Heb dat eens gevraagd bij een verkoper van Porsches en die vertelde me dat hij dat zowiezo bij elke Porsche die hij verkoopt zo’n verzekering afsluit maar dat dit wel een 2000ā‚¬ kost.

                              @ Talliman , heb hem dat ook gezegd en dat ik godv***mme geen Dacia gekocht heb voor die prijs !

                                @ bollocks … dank u.
                                Is idd allemaal raar en heel vaag maar zal alles trachten na te gaan of zijn verhalen waarheid zijn of ….. ?
                                Een ruilmotor is volgens zinnen uitleg te duur omdat hij ook niet zeker is hoe ermee gereden is en geeft liever meer geld uit aan een revisie omdat hij dan zeker is dat ik er binnen een paar maand terug sta. Daar kan ik allemaal wel inkomen maar vind het allemaal wat raar.
                                Kan zijn dat die man zijn best doet en het allemaal zo zal zijn maar toch…..

                                  Verkoper voert de motor naar ginder en bouwt hem nadien terug in.
                                  Klinkt idd positief maar is nog niet afgelopen en idd er zijn hier idd reviseerders genoeg in ons land ! ik zal alleszins toch de nodige bewijslast moeten zien en krijgen dat er aan de motor gewerkt is en er garantie moeten op hebbben.
                                  Sjarels genoeg op de wereld die zogezegd alles kunnen maken of herstellen en dat het voor het prijsverschil zou zijn …? Uurloon zal ginder niet minder zijn dan hier vrees ik. Ik wacht verder af .

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)