
Aangemaakte reacties
-
Sjonge,
Ik kom nog eens langs op het Belgische Porsche forum en voila: super interessant!!
Ik heb nog teninste 3 andere Rijkswacht porsches gevonden. Dit artikel, kan iemand me aub een scan opsturen? graag een pb! Ik kom begin OCtober naar Belgie af en graag betaal ik een pint voor de moeite!
Mvgroeten uit Engeland!
Bert
in antwoord op: Politie Porsche.15w50 of 20w50. Een verbruik van 1l / 1500 km is binnen toleranties iirc. Je moet niet vergeten dat een oude 911 eigenlijk niet aircooled maar oil Cooled is=> 11 tot 13l per oliewissel!
Mvg,
Bert
RS cs? Bel Thomas Schmitz even: hij is duitser maar is de man voor alles RS. Hij spreekt meerdere talen.
http://www.germansportscars.net/GB/about-us.phpin antwoord op: Porsche verkopen met tussen persoon.Ik kan het je vertellen. Het begint met de de 140 spot las punten uit te boren vanaf het dashboard en de volledige kofferruimte.
view van kofferruimte naar achterkant dashboard:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a385/ferry911/Carrera/Carrera%20Dip/RustRevealed5.jpg[img]
Nadat dit is uitneuzeld, moet je de vloeren veranderen voor de pedaal boxen.
en omdat wellicht de tank support panelen ook kaduuk zijn, kan je maar meteen de hele boel veranderen.
en je houd dit zicht dus over voor de meerderheid van de conversie
dit vliegt er dus uit
en je 911 ziet er dan zo uit
Dit is de extreme view aangezien aan deze wagen werkelijk alle panelen moesten worden vervangen, maar ja…
in dit geval werd de originele bulkhead (gerestaureerd) terug in de wagen gelast
140 las punten, die dan moeten worden ge seam sealed
en dan natuurlijk maar best ook een respray als je toch bezig bent, en de nieuwe rubbertjes voor alles, enz enz….
Maakt dat het eigenlijk goedkoper uitkomt om gewoon een originele LHD te kopen.
Moest je toch het risico willen nemen, zou het best kunnen dat de wagen in de nabije toekomst gewoon niet meer te homologeren is omwille van de stringente wetgeving in Europa. Resultaat: investering weg.
afgezien van het feit dat je nog een carroseriebouwer (niet zomaar ne carrosier) moet vinden die het wil, het kan, en die het ook nog VEILIG kan afwerken…..
Succes, maar ik zou er persoonlijk NIET aan beginnen.
MvG,
Bert
in antwoord op: ombouwen van RHD naar LHDIn augustus werden de machines aangepast aan de nieuwe productie.
Voor de rest: helemaal gelijk betreffende een hobbywagen. Als investering gaat de markt met andere regels te werk.
Mvg,
Bert
in antwoord op: US-imports…van afblijven of toch interessant ?De 930 LE werd idd geleverd met 2 dubbele uitlaten maar… Jouw ’86 is geen LE! Het us een super speciale Sonderwunsch 930.
Mvg,
Bert
in antwoord op: 930 Turbo origineel of niet (foto’s)1976 model jaar (loopt bij Porsche van September 1975 tot July 1976), 1977 model jaar (sept ’76 tot july ’77)
Wel, de USA had slechts de 2.7 litre 165 pk kjetronic, die ofwel in de 911 ofwel 911S vorm kon gekregen worden, net zoals de 911TurboCarrera, een 930 3 litre met 245 pk in de USA uitvoering (Rest of the World of RoW: 260pk). De Cali 2.7 litre had 160 pk.
De RoW markten hadden
1976 911 Carrera 2.7 RS (nog nooit van gehoord? => zie bv http://www.europeancollectables.com/inventory_detail.aspx?@page_inv_id=C985 )
1976 en 1977 911 Carrera 3.o: 3 litre, k-jetronic, 200pk, 1060 kg: zie mijn link onderaan)
1976, 1977 930 3 litre met 260 pk: 3 litre, turbo, 260 pk, enz enz)Koop ALTIJD op conditie, onderhoudshistory, provenance, en originaliteit vanuit investeringsperspectief.
MvG,
Bert
in antwoord op: US-imports…van afblijven of toch interessant ?Wel, de 930 was een money spinner voor Porsche AG. Toen de 964 (1989 Carrera 4) werd gecommercialiseerd in sep 1988, sloeg dit in als een bom.
Dezelfde prestaties als een 911 turbo, met permanente 4wiel aandrijving, en een mini 959 look! DAT was de Porsche om te hebben.Aangezien Porsche AG net het 965 biturbo V8 of biturbo boxer 6 project – basically een mini 959- had geschrapt wegens te duur, had men aangekondigd dat het 1989 model jaar 930 de laatste Porsche Turbo ging worden. Die “gewone 930ers” vlogen de deur uit dus Porsche being Porsche =>Een extra speciale 930 ergo 930 limited edition (LE) of 930 SE (LE met flachschnauzer) met tal van extra opties, die allemaal via Rolf Sprengers Sonderwunsch abteilung ( in Werk Eins) werden met de hand afgewerkt. Die dingen gingen voor een serieuze meerprijs voor de verzamelaars en kapitaalkrachtige liefhebbers. Dat was toen al zo, en nu zijn dit de eerste 930-ers die de kaap van >100k euro’s gaan halen.
Het ZF limited Slip Differential kon worden ingesteld op 40 of 80%.Een 930 LE is een zeer gegadigde impact bumper! Verzamelaars werden natuurlijk ontgoocheld toen Porsche AG een 930 met 964 look uitbracht, met alweer een superversie nl. de 964 3.3 turbo S (381pk) en nadien een meer tamme 964 turbo 3.6.
Maar: einde 1988/begin 1990 was deze 930 LE evenveel een begrip als zeg maar een Ferrari Testarossa.
Mvg,
Bert
in antwoord op: 930 Turbo origineel of niet (foto’s)Z optie is Sonderwunsch.
Ik zou dus ook even kijken of de wagen een van de laatste 930 (btw: het is OF een 911 Turbo, OF een 930 volgens het typenummer: een 930 turbo is een 911turbo turbo) wagens is, die afgeleverd zijn met de sleuven in de achterspatborden, voorspoiler, dit Sonderwinsch stuurwiel, Airco, 40% LSD en met de 330PK. In de UK heette zo’n beest een 930LE. (Limited Edition): dit was een feite een 930SE (Special Edition: dwz flagschnauzer) maar met de gewone spatborden.
http://www.hexagonmodernclassics.com/car_sales/Porsche-911-Turbo-930-LE/7646.htm
Hier een 930SE (flachschnauzer) http://www.gmundcars.com/cars/854/930seflatnose.html
Laat maar weten of meer info nodig is.
MvG,
Bert
in antwoord op: 930 Turbo origineel of niet (foto’s)Hang on: de ruimtes werden in de carroserie kleur gespoten, maar in de trend van: 1 spuitbusje kleur en dan losjes uitnevelen. DAARNA kwam er satijn 40% – dus niet matzwart- “crackele” over.
HTH,
Bert
in antwoord op: P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 ReplicaIk vermoed dat dit een probleem is omdat het leder met waterhoudende verven is gespoten. Vroeger werden deze ge” connolised” en waren erg duurzaam.
Nu worden ze gespoten en moeten ze eigenlijk om de 3- 5 jaar worden opnieuw gedaan.
https://www.youtube.com/watch?v=LY4Qwr8VoB4
Gliptone Scuffmaster is ERG goed en komt de laatste jaren duurzamer uit dan de rest.
http://www.liquidleather.com/scuffs.htmMvG,
bert
in antwoord op: nieuwe panamera (2012) leder al versleten!!!CDI is simpel: ofwel werkt het (Bziiiiiiii geluid) ofwel niet.
Bobijnen: zwarte: goed.
Zilveren, en specifiek deze gemaakt in Zuid Amerika: prul.Kijk eens even of je zilveren hebt en waar deze zijn gemaakt. Ik zou bij Van Kessel een paar oude zwarte bobijnen kopen….
Bert
in antwoord op: Bobijnen blijven stuk gaan …Het was Sophie Belva. Van de tandarts Scheepers.
MvG,
Bert
in antwoord op: Leden in meeuwen-gruitrodeHet hangt een beetje af wat er reeds onder zit.
Zwart: boge.
Groen: Bilstein
Rood/Geel: aftermarket.Met boges, kan je in de schokdemper voet ofwel een boge ofwel een Bilstein steken. Ik denk (maar moet het nakijken) dat je een Koni ook kunt steken.
Met een Bilstein voet kan je alleen Billies plaatsen.Op de vraag of je of de veerpoot en demper, of de demper alleen moet vervangen. Demper alleen; basta. MAAR! Kijk even of de driehoekige voor draag arm recht staat EN dat deze niet is doorgeroest. Anders => Vervangen die handel!
Het spreekt vanzelf dat de auto stukken beter stuurt als ie 1) is uitgewogen 2) is uitgelijnd voor EN achter 3) de rest van de ophanging zoals rubbers, busjes, kogellagers enz in goede staat is 4) dat ie 1 graad lager staat voor tov achter.
Bandendruk 2 ATM voor, 2.6 ATM achter (Porsche zegt 2.4 maar ik heb het toch altijd op 2.6 met koude banden) en banden niet ouder dan 5 jaar in goede staat.
en rijden maar!
Bert
in antwoord op: schokdempers sc 1983Jarenlang vriendin gehad op de Peerderbaan in Mieven, Ik ben zelf van Maasmechelen (maar heb er sinds 9 jaar oud bijna nooit verbleven. Mijn oude 1976 2.7 targa (en een bruine, non metallic 1981 924 “targa”) rijden rond in Bocholt, denk ik?
Mvg,
Bert
in antwoord op: Leden in meeuwen-gruitrode