
Aangemaakte reacties
-
De rijkswacht targa’s 2.7 (carrera mfi 210pk motor in de smalle kas van de 911 met 150 pk) reden op cookie cutters/hackmesser felgen met 205/60/15
chassis 14
[URL=http://s91.photobucket.com/user/bertroex/media/My%20old%20Porsches/IMG_4867.jpg.html][IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/My%20old%20Porsches/IMG_4867.jpg[/IMG][/URL]Mijn oude 911 targa in Liiiiiiimburg reed op 195/65. (is nu in Bocholt)
[URL=http://s91.photobucket.com/user/bertroex/media/policeporsches/chassis%209116619015/IMG_7017_zps82cdf193.jpg.html][IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/policeporsches/chassis%209116619015/IMG_7017_zps82cdf193.jpg[/IMG][/URL]
MvG,
Bert
In antwoord op: Welke banden voor ATS velgenAhahah, ik ben diegene in de oranje polo naast de rode ’74 Carrera 2.7 targa!
lang wachten, maar het was een ideale gelegenheid om bij te kletsen met vele porsche vrienden!
Groeten
Bert
In antwoord op: wereldrecord: 1.208 Porsches 911 op SilverstoneHi allemaal,
Ik ben geweest naar de veiling. Zelden heb ik zovele mensen gezien die, volgende op de viral posts via Youtube en verschillende Porsche fora, allemaal naar de auction kwamen.
I sprak met een Nederlandse Porsche specialist uit Rosmalen/almere Porsche specialist die voor de ’67 911,gingen, Ik sprak met drie verschillende Duitse teams van bieders -eentje serieus verleid om te bieden op een W129 300SL roadster om deze in onderdelen te verkopen maar hij gaf op bij £3100 (it went for £3200 IIRC)- and dan sprak ik met twee Belgische Porschisten van Gent.
Veel Porsches in de auction, dus diegene uit de collectie en diegenen die private mensen aanboden, benodigden VEEL werk. Denk aan restoraties die Wim doet, en dan kom je er wel.
Wat betreft de Porsche Collection cars: Ik kan alleen maar inbeelden dat deze wagens werden gekocht door restoratie companies om een romantische, roze -bril droom te verkopen aan clienten die per-se een resto project willen. De 911’s werden vaak verkocht tegen de top-estimate, maar sommige 356 werden verkocht kort bij de lower estimate: thans: sommige 356 wagens waren in een betere conditie dan een vergelijkbare 911. I vermoed dat de 911’s verkocht werden als donor dragers.
Het is duidelijk dat LHD Porsches hun geld maken. Ik vind persoonlijk dat er echt veel geld wordt geboden voor incomplete, non-matching numbers cars: een resto project dat degelijk wordt gedaan kost makkelijk 30 000 euro aan carroserie werk en dat geld ga je er echt niet uithalen.
Overigens:
a 1974 LHD 911S in the USA version……£19,6K plus fees. Dat betekent dat de koper 5% + 20& BTW op de hamerprijs betaald: 19.600 pond, plus 5% 980 pond, plus 20& op de premie 196= 20776 pond. Dat is 24000 euro! Ik zag dat de motor de groene cover verloren had, en er waren enkele andere zaken dat me meteen zorgen inboezemden. De wagen werd verkocht aan een UK buyer!! Toegegeven, de wagen had maar twee eigenaren, blonk als een spiegel maar kon niet gestart worden… De wagen had een restoratie maar de vraag is HOE.Enfin, het was een goede ervaring.
Groeten,Bert
In antwoord op: Uitzonderlijke verkoopHello?! Bronnen zijn fout.
Ik weet dat Porsche AG dit document heeft geleverd maar het is fout. Er staan nog fouten in, bv met de 924S en 968 en ik kan nog wel even door gaan.
Een 911 2.7 met de originele smalle carroserie werd geleverd met 6×15 voor EN achter af fabriek.
Je kan wel 6 en 7 x 15 leggen maar als je toch een deeper dish wil, waarom geen 7 x 15 all round met dezelfde bandenmaten: 195/65/15?Als je 16 inch wil gaan, staat ie toch als een giraf: een beetje huug op zen puuten?
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Velgen 911 1977 2.7sDe grote arbeid zit erin om de anodisatie eraf te krijgen, en dan het machinaal op polijsten van de velgrand en petals.
Dan, anodiseren. Het is simpel werk, maar schijnbaar onmogelijk te doen in Belgie. Ik heb nooit begrepen waarom eigenlijk.
Enfin, paint afnemen, beetje preparen, anodiseren, paint van het velghart gaat je ook, wat, 200 euro per velg kosten als je het origineel wil?
Turbo’s zijn NOOIT, never, jamais in eender welke markt geleverd met een polished velgrand. Enige uitzondering was de Carrera 3.0 RS en RSR van model jaar 1974. Al de rest: anodised. Full stop.
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Fuchs velgen te koopDeuren zijn hetzelfde maar de vroegere SWB (short Wheel Base) deuren hadden de laatste 3 nummers van de chassisnummer erin geklopt. Bovendien zijn de inner “prints” van de deur anders.bv niet de uitsparing van de electrische raamtuimelaars: twee vierkantjes net onder het kleine verstertje. Laatstens: vanaf Augustust 1977 zijn de deuren versterkt dmv een dwarsbalk in geval van zijdelingse aanrijding.
Ik heb nog een 1973 deur liggen maar er is wat werk aan. Niet gratis, maar weinig geld.
Ik kocht deze deur in het geval ik ze nodig had voor mijn wagen, maar dat was niet het geval.
verzenden via courier is ook maar 35 euro of zoiets, dus ook niet de kop af.
Groetjes,
Bert
In antwoord op: deuren 911Goed dat m’n site ook word belezen in den Belgiek!
Carrera was tot de introductie van de 911 Carrera 3.2 de modelnaam voor de snelste, normally aspirated -dus geen turbo, maar atmosferische) motoren in weg/rally/racewagens.
De bedoeling was naast de Carrera 3.2 nog een “normale” 911 te introduceren, maar dat is uiteindelijk nooit van de grond geraakt. Sinds dit model is “Carrera” de generische naam geworden van de 911 series. Dit werd nog een keer versterkt via de Americans, waarbij Porsche Cars NA, na de terroristische aanslag van 9/11, verkoos om de volgende modellen te lanceren als Carrera’s en de 911 benaming een beetje te nuanceren. Dat was gerekent zonder de die-hard liefhebbers, die een nine-eleven wilden…..Enfin, in besluit, de carrera benaming is nu de generische benaming van de “gewone” atmosferische/ niet sport/luxe etc 911 modellen.
Wanneer de 964 series werden geintroduceerd, begon met eerst met de 964 Carrera 4, en dit naast de 911 carrera 3.2.
Ik weet niet of jullie nog zich dat herinneren, maar in 1988/1989 een Carrera 4, dat was zoiets als een 959 maar voor de gewone man! permanente 4 wiel aandrijven, aerodynamische bumpers, ABS, servostuur…..In model jaar 1990 (dus vanaf September 1989) werd dan de achterwiel aangedreven 964 geintroduceerd, en dit werd initieel eerst geleverd als 911 Carrera (type 964) met Carrera op de achterklep. Na enkele maanden werd het Carrera 2.
Er was altijd een optie om het achterklep logo niet te hebben.
De WTL kwam normaal gezien met het Carrera 2/ Carrera 4 logo, behalve met de Jubi series, die “911 30 Jahre”.
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Carrera, waar staat voor?[quote=”bully” post=132389][quote=”bertroex” post=132381] Ik heb een setje 6 x15 teledials voor de winter en een setje van 6×15 en 7×15 (een paar 944 teledials, voor vanachter. [/quote]Bert, dan moeten er toch ook 944-fuchsen onder kunnen?[/quote]
Op de 924S kunnen alleen de eerste serie 944 teledials (tot en met july 1985)
Wheels and Tyres
Cookie Cutters – These wheels were used on the very first 944 models in 1982, until the introduction of the facelift model towards the end of 1985. These wheels are reasonably good wheels, but it is becoming hard to find them in a good condition. Refurbishment of the cookie cutter wheel will cost anything from £100 to £200* per wheel, unless you want a DIY project for yourself.
Fuchs (15 Inch – Deep Dish) – The Most expensive optional wheel to be offered for the 944 is the Fuchs wheel. As used on the 3.2 Carrera as standard and optional equipment, this wheel is light in weight and probably the one wheel that everyone thinks of when someone says “Porsche wheel”. To refurbish properly will often cost up to £300* per wheel, they are not cheap to maintain or repair, but they are a classic wheel and very sought after. Often fitted in 7J and 8J, these wheels were available on other models in 6 and 9 inch widths.
Teledials (15 Inch – Deep dish) – The early 1982 to 1985 teledial wheels were available in 15 inch, usually 7 inches wide on the front and rear. Also used on some 911 and 924S models,. These wheels are also available in 6 inch and 8 inch widths, although they are quite rare. Refurbishment of these wheels could cost between £50 and £100 (at date of article) per wheel.
Teledials (15 inch – Shallow dish) – These wheels were fitted between 1986 and 1989 on the 944 2.5 Lux, 944 S and 944 2.7 Lux. These wheels are relatively common and cost a similar amount to an earlier teledial to refurbish. Often available in 7 and 8 inch widths.
Teledials (16 inch – Deep dish) – These are very rare wheels, normally only fitted to the 1986 944 Turbo, as such they are sought after by owners of 86 Turbo’s as well as owners of earlier 944 models. These are typically 7 and 8 inch widths. Cost of refurb would typically be between £50 and £100 (at date of article) per wheel. Value of the wheels second hand can be very high.
Teledials (16 inch – Shallow Dish) – These wheels were optional extras on the 1987 to 1989 Lux models, typically they are not sought after, but are a nice original feature or upgrade to a 944 Lux. Cost of refurb would be the same as with other teledial wheels
Forged CS (16 Inch) – These wheels were the original wheels used on the official Porsche 944 Turbo S and an expensive option for the later Porsche Turbo’s, and were typically not offered after 1989. These are a rare, tough and very lightweight option. These were originally anodised rather than painted, so refurb can be very expensive unless you are happy with them being painted like other Porsche wheels. These are 7.5 and 9 inch widths.
Forged Disk (16 Inch) – This wheel is quite unusual, an option on 1988 944 Turbo’s. A forged wheel again (although a cast version was available) very similar in design to the CS wheel, but rather than triangular cut outs it has slots. Again available in 7, 8 and 9 inch widths. Just like the CS wheel, some were anodised from the factory, however some of these were painted silver or platinum. To have them re-anodised would be expensive, however refurbishing the wheels could be from £50 to £100 (at time of article) if you are happy to have them painted. Also interesting is that these wheels were available for the 928S4 and known as the CS wheel, although they are a different wheel to the 944 CS wheel.
Design 90 (16 Inch) – This is the standard wheel used on the 944 S2 and Turbo after later in 1989. Available in 7, 7.5, 8, 9 and 9 inch widths, (as well as 6 inch on 911 models) this wheel is the typical £50 to £100 to have refurbished.
MvG,
Bert
In antwoord op: 924S velgenOm maar even op het onderwerp terug te komen *porsche
De 964 met zijn topsnelheid van 260 km/h was evenveel als de 930 (de 911 Turbo 3.3). In 1989 was dat wel heel wat: een normale aspiratie 3.6 liter met maar 260 pk die evenhard liep als een 3.3 turbo met 300pk!
Er waren motortuning opties mogelijk via de fabriek: namelijk een 3.8 liter. Maar die zijn op twee handen te tellen.
Wat wel mogelijk is, in anno 2013, het injectiesysteem en de air-to-fuel ratio te verbeteren. De 964RS boys halen relatief makkelijk 285pk uit hun blok, en hier in Engeland zijn er enkele die net boven de 300 pk op de dynamometer halen tijdens de RS days. Een beetje onderzoek doen, en bv even kijken op het nederlandse Porsche forum ivm tunen van een 964RS en dan ben je al een heel pak daar.
Nu, ik heb meerdere malen shotgun gereden met de 964 (en met al mijn porsches) en ook bv de 6hr van Mallory Park gereden. Zelfs met track ervaring, zijn er toch nog professionele rijders die uit een 260pk blok meer uithalen dan u en ik met 300pk- het adagium “investeer in een rijcursus op circuit om uw porsche te leren kennen en uw rondetijden te verminderen” heeft veel meer return dan, zeg maar, 25pk te winnen op de stoefingsmatch op cafe.
Hoeveel keer ik al gehoord heb, na de re-chip van de DME, Amaiiii dienen oto hieft meteen meer bijt, ale, tis alsof er nen turbo op zit.
Tenzij we spreken van mensen die een chip programmeren op uw motor, met uw motor op de dyno, en deze chip optimiseren, en eventueel een hot film conversion, dan ja…. maar anders…. legendes van het internet!
MvG,
Bert
In antwoord op: 964 wtl specificatiesIk doe 20 000 miles (30.000km) per jaar met mijn 924S op het ogenblik. Ik heb een setje 6 x15 teledials voor de winter en een setje van 6×15 en 7×15 (een paar 944 teledials, van voor augustus 1985 toen het nieuwe dashboard uitkwam) voor vanachter.
Als je per-se 16 wil, denk dan ook eens aan de kanaldeckel van de 928S
http://www.flickr.com/photos/27947039@N08/3153753862/
Het voordeel van de 15 inchers is dat nieuwe banden spot goedkoop zijn…. denk VW golf prijzen!
Groetjes,
Bert
In antwoord op: 924S velgenIk heb een jubi gehad (nummer 542). De gewone 964 3.6 Carrera 2 of 4 had een top van 260km/h. De bredere body van de werks turbo look heeft een slechtere aerodynamiek, en dus verlies je een beetje topsnelheid. 254/255km/h is realistisch.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/964%20jubi/911%20and%20Porsche%20world%20photoshoot/DSC_1368.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/964%20jubi/911%20and%20Porsche%20world%20photoshoot/DSC_5429.jpg[/IMG]
Het boek van Paul Frere “De 911 Story” vertelt je meer.
MvG uit Nottinghamshire,
Bert
In antwoord op: 964 wtl specificatiesIk heb een “wall van spoilers” thuis….
Daar heb ik o.a. een IROC spoiler met metalen rand op polyester /Glassfibre
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/Porsche%20parts/IMG_0068.jpg[/IMG]
Er zijn wel twee schroefgaten voor de bevestiging van het rooster beschadigd, maar… moet zowiezo even worden nagekeken, bijgewerkt door een bodyshop.
Replica ducktails moeten veel werk hebben- heb jaren met zo’n slecht zittend ding rondgereden, en vaak gehoord dat het afbreuk deed aan een fundamenteel goede wagen.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/jazi/P1010044.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/jazi/P1010283.jpg[/IMG]Nu is ze ofwel met de originele carrera 3 spoiler (whaletail) ofwel met de platte kont. Ik heb ook een originele ducktail, maar op het ogenblik doe ik het maar zonder.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/jazi%20photoshoot%2021092011/MW4_0059a.jpg[/IMG]
Groetjes,
Bert
In antwoord op: 911 ducktailMooie wagen, maar is toch al wat werk aan gedaan: ik denk maar aan de bredere SC/Carrera 3 achterheupen.
Is dat een 911631 chassis nummer of of 911661?
Groetjes,
Bert
In antwoord op: 2.7 Targa van 1976Ik woon in the Uk maar je kan me een paar keer per jaar in De Limburg vinden: Maasmechelen
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Forumleden per provincieMagnifieke kleur, dit ice green metallic.
Hier eentje met hetzelfde kleur probleem en …wat een eindresultaat!Klik
Veel succes met de resto.Bert
In antwoord op: 911 2.7s coupe 1977