
Aangemaakte reacties
-
Ding wordt niet te besturen met 19. Met 17 wordt zowiewo stuiterhard. Probeer dat maar eens tegen 275km/h met een beetje zijwind. 16 inch en conti sport contact en je kan er mee rijden.
my two cents
:wink:
Bert
In antwoord op: Re:Boxster 19′ velgen onder 911 Turbo?bij stevig doorremmen durven de voorwielen al eens blokkeren.
Kan gebeuren als de voorste schokbrekers niet goed genoeg meer zijn. Denk eraan: een 911 is CONTRA-INTUITIEF, dwz: vooraleer in te sturen, sta op de remmen en het gewicht transfer van achter naar voor maakt dat je minder kans hebt op oversturen. Apex, gas, gewicht transfer naar achteren, tractie. Op de villars-ollons hillclimb heb ik genoeg geoefent in de haarspeldbochten: de 911 centreert zijn stuur vanaf het moment dat je accelereert uit de bocht.
Tweedens: de remmen van de turbo zijn van de 917. Remmen bij porsche zijn altijd beter dan de acceleratie…. dus, weet er mee om te gaan. Bij uwen BMW drukt ge door en de wagen calculeert zelf min of meer de juiste remdruk. Bij de 930 is het “met de nase gegen de voorruit! ;) ”
Oefening baart kunst: de juiste druk maakt dat je snel afremt zonder te blokkeren.
Succes!
Bert
In antwoord op: Re: Eindlijk na 9 maanden.Iedereen kan een luchtfilter of de olie vervangen
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1002.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1000.jpg[/IMG]maar als het laadstroomlampje betekent dat de riem van de fan te los is. Let erop dat de pulley 6 op elkander inleggende washers of moertjes heeft. Als je nog met de airpump erop rijdt, laat die dan eraf nemen en de slang dichtpluggen: meteen een 5 pk extra! De getande riem is wellicht al in honderd jaar meer varvangen: potentieel problematisch.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1019.jpg[/IMG]- dat was 8,7 kg en hier de bracket….
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_1022.jpg[/IMG]Je moet liefst naar een garage gaan die een
930 onder handen weet te nemen want het is GEEN CARRERA 3.2 en ook geen 996 GT3!Kijk wanneer de kleppen zijn gesteld, naar de Air- to- Fuel ratio’s en ook de boost die de turbo itself maakt per toerental. Indien de AFR te rijk staan, verbrand je potentieel op een paar tripjes naar Das Vaterland een cylinder door.
Rollenbank dus! [IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0989.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0987.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0988.jpg[/IMG]
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/ib%20dyno%20day%2027060229/IMG_0983.jpg[/IMG]Een turbomotor in de frut draaien is geen pretje.
Je moet niet vergeten dat jij considerabel meer dan de standaard 300pk hebt met je custom motor, dus het is ECHT belangrijk dat je niet ne goeie jong die wel dagelijks aan porsches werkt zenne de wagen laat afstellen.
[IMG]http://i91.photobucket.com/albums/k282/bertroex/turbo/IMG_0995.jpg[/IMG]
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Re:Gezocht, adres voor onderhoud.Ik heb het draadje op het nederlandse forum ge-updated met fotos edm:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=30199
Verontschuldigingen voor de luie link maar ik heb een tijdje platgelegen met een slechte rug.
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Voorstoelen 9111968 tot 1972 + prototypo sturen“If you have to ask, you can’t afford it”. Standard praktijk bij Rolls Royce!
Bert
In antwoord op: kleur targaDoor de kleurcode te vragen. Indishc rot auf Deutsch is bv Guards red, etc.
Bert
In antwoord op: opzoek naar deze kleurKonradsheim.at, inderdaad.
:wink:
Bert
In antwoord op: kleur targaHeb je geen afkoppeling van het electrisch circuit op de GT3 of is dat alleen op de RS?
Anyway, ik heb een gel battery in de C3. Prima en licht gewicht en in de garage draai ik gewoon de rode sleutel om en voila- alles in orde.
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Batterij GT3Het is heel simpel: er staat een kleurplaatje in ofwel de deurpost ofwel in de voorvleugel in de koffer. Kijk of het idd Kirch rot is en dan weet je tenminste de originele specificatie.
Er werd sinds de eerste dagen bij porsche “kleuren op staal” geleverd indien je ervoor bijbetaalde. In de productie van jou targa is dat via de sonderwunsch afdeling gegaan. Vraag het bouw specificatie van de auto eens aan via porsche classic, Dieteren in Drogenbos. Ze doen dat gratis voor de eigenaar.
Betreffende hoeveel kleuren er geleverd zijn: moeilijk te achterhalen aangezien porsche typisch geen cijfers bijhield HOEVEEL er van een bapaalde kleur werden geproduceerd. Bijvoorbeeld, voor de Carrera 27 en Carrera 3 waar ik me toch wel mee bezighoud, is de eneige oplossing om door alle bestel bonnen in de fabriek te gaan om een database op te maken. Dr Konradsheim heeft zijn naam gemaakt met het ultieme Carrera 2.7RS boek, en sja, hij heeft een paar maanden kopiekes zitten te maken in Stuttgart!
Groeten,
Bert
In antwoord op: kleur targaAha….wat heb je gekozen?
Groeten,
Bert
In antwoord op: HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981Aha….wat heb je gekozen?
Groeten,
Bert
In antwoord op: HET GELUID VERBETEREN VAN EEN 3.3 TURBO VAN 1981Porsche 356 “industriele motor”.
Komt normaal gezien met een enkele carburatuer in het midden.
Vliegwiel past niet op de 356/912 en vormen een goede basis om je origienle motor opnieuw op te bouwen. Maar dnek eraan: die industirele motoren werden gebruikt om bv waterpompen van brandweer enz aan te drijven aan 2800 toeren/minuut. De vraag is: wat is er nog origineel aan en wie heeft er mee zitten te chipoteren?
De vraag is: hoeveel uren heeft de motor gedraaid? Wie heeft er aan zitten te werken? Wat voor een prijs is gevraagd? Heb je nog je originele motor om evt ofwel een goede 60/75 of 90pk te bouwen ofwel een tweede blok te bouwen met een 110tot 130pk blok met grotere cylinders/potten/tuimelaars/lichter vliegwiel/ enz enz.HTH,
Bert
In antwoord op: motornummer van 356/912, vind ik nietKoen,
In de jaren 70 had de mercedes 300D van mijn grootvader achter banden met nagels erin voor door de sneeuw te ploegen, dus “nieuw” is het concept dus niet.
Bovendien, in 1995 een accident gehad met mijn 325I in Zwitserland omdat ik als stoeme belg effekes wel met zomerbanden ging naar Geneve rijden en winterbanden gelimiteerd waren op 210km/h :roll: .
Sinds die tijd heb ik gewoon kwaliteits winterbanden. Als is het maar “voor de hep!”
Groetjes,
Bert
In antwoord op: Essen Motorshow 2010 (en winterbandenperikelen)Hoe zit dat nu eigenlijk met het copyright? Dat ding ziet eruit als een 993GT1
Indien de wagen geen porsche chassis nummer heeft, gaat Porsche dan Vanierschot vervolgen voor breach of copyright, net zoals porsche AG dit aan het doen is met de producenten van 356 speedsters/ 904 carrera GTS en andere replica’s?
Bert
In antwoord op: Limburgse “Porsche” !!! De Scotty GTBram, Inderdaad kijk na wat Wim heeft opgenoemd. Als je het niet doet=>Big end bearings + krukas kapoetski en schrootski.
U bent gewaarschuwd (had the experience, got the Tshirt)
By the way, Carambole, de SC motor heeft olielijnen, thermostaat en een oliekoeler in het rechter voorscherm, dus als diene moteur erin gaat, moet je die boelbazaar OOK installeren!!
Bert
In antwoord op: 911 ineen knutselen