Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 138)
    • [quote=”911-lover”:3uni48nf]
      De volgende opdracht .

      Deze detailfoto is van een spiegel van een bepaalde uitvoering van een bepaald Porsche model .
      Deze specifieke uitvoering is slechts éénmaal gebouwd en nooit in productie gekomen[/quote]

      De 928 GTE. Ik wist ervan via een artikel in 911& porsche world ergens in 1995 maar ik dacht dat het een South Afrikaanse 928 s4 clubsport was.

      Nee hoor: juist de link gevonden!
      http://www.928.org.uk/~go928/list/420b.htm

      Groetjes,

      Bert

      0

        Via het DDK forum kreeg ik het volgende antwoord:

        all I know is that it was built by an ex factory employee and has a 4-cam engine. I saw pictures of it at at event last year for 4 cam only cars with a brief description as above .I think it was said that it was very well built..

        Ik ben curieus!!!!

        Bert

        0

          tuurlijk.

          Turbo fuchsen zijn voor 7 x 16 en achter ofwel 8 x 16 ofwel 9 x 16.

          Geen probleem.

          *edit* je weet dat sommige bandenmerken verschillende bollingen hebben met de sidewall. Met Michelin Pilot sport cup moet je de lip niet rollen, met Conti sport contact en bridgestone SO2 moet je wellicht de lip van de wielkast binnenaan “rollen” zodat dit niet in de sidewall snijdt.

          Links hier op een Carrera 3.2 met 3.6 liter conversie, in de “oude RS look” en rechts op een carrera 3, in the normale anodised look met matt black velgenster.

          Turbo fuchsen zijn $$$$, makkelijk 2000 euro voor een setje, waarbij de 8 x 16 nog ietsje zeldzamer zijn. Voor model jaar 1989 -dus aug 1988 tot july 1989) werden op de 3.2 carrera achter standaard 8 x 16 geleverd voor de stock op te maken (maar in combinatie met 6 x 16 voor!).

          Het visuele verschil tussen een 8 x 16 en 9 x 16 is miniem, maar je kan achter een 245 band erop gooien met de 9 x 16.

          Groetjes,

          Bert

          0

            Ik heb het gevoel dat het een hybrid is, gebouwd rond een crashed of ongebruikte carroserie van een Apal coupe

            Let op de voorruit lijn, de vorm van de motorkap,

            en een verongelukte 911 (gezien de achterraampjes, de ruitenwissers, enz) en, mogelijkerwijs, een creatieve interpretation in de neus van een van de eerste 356 Carrera B Abarth GTL.

            en de 904?

            Anyway, Ik kijk uit naar het antwoord!

            Bert

            0

              Een draadje op het NL porsche forum ivm importeren uit Engeland.

              http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=21464&highlight=

              Bert

              0

                [quote=”dixie”:qw5zjvpt]Als het een recente wagen is kan je ook het gelijkvormigheidsattest verkrijgen bij een Engelse dealer dacht ik,ik ben niet zeker maar ik denk zelfs voor een recente wagen dat je het gelijkvormigheidsattest zelfs moet aanvragen in het land van herkomst dus in uw geval Engeland.[/quote]

                Sorry, verkeerd gedacht.

                In order to successfully register a vehicle in the UK, the Driver Vehicle Licensing Agency (DVLA) needs to be sure that the vehicle in question is suitable for use on UK roads. Evidence of compliance can usually be provided in one of the following ways:

                Vehicles that are less than 10 years old, designed and built for the European Union and being imported from another European member State can have a certificate issued by VCA under the Mutual Recognition Scheme (see below).
                *
                Vehicles that are less than 10 years old and are being imported from another market outside of the European Union – Japan, USA etc., will usually need to have passed a Single Vehicle Approval (SVA) Inspection. This scheme is managed by our sister Agency VOSA, and more details can be found by following this link: Link to http://www.direct.gov.uk (registering an Imported vehicle)

                The Mutual Recognition Process

                The Mutual Recognition process (which is also sometimes known as the Commission Notice Procedure) requires that the person seeking to register the vehicle makes a number of declarations about the suitability of the vehicle for use on UK roads, and provides evidence of any alterations made to the vehicle. Alterations may be necessary to ensure compliance with the UK Construction and Use legislation, and the Road Vehicles Lighting Regulations.

                Following receipt of all necessary paperwork and the appropriate administration fee, VCA will issue a certificate that can be presented to the Driver Vehicle Licensing Authority in support of the request for UK registration.

                Waar jij aan denkt is het geboortecertificaat aan te vragen met de bouwgegevens van Porsche. Dat is puur en alleen om aan te geven dat bv de porsche 964 Carrera 4 met chassis # en motor# en versnellingbak # is gebouwd met de volgende specificatie: kleur binnen/buiten, opties, land code, afgeleverd aan dealer X in Y, gebouwd in de fabriek in MM/YYYY.

                Een porsche importeren van de UK naar Belgie is makkelijk omwille van het de commission notice procedure. Zolang je Porsche origineel is, is het wellicht geen probleem buiten de landenspecifieke aanpassingen zosals bv het mistlicht, de koplampen. Het verhaal van de snelheidsmeter is incorrect: je moet de snelheid kunnen lezen, that’s it. Getuige mijn Belgische Mercedes 300TE-24 geregistreerd in de UK.

                Als je een UK geregistreerde Corvette wil importeren is het dus ietsje anders, aangezien zo’n wagen buiten de EU komt.

                Bovendien, in de sticker in de kofferklep/onderhoudsboekje kan je zien aan welke landscode je Porsche is gebouwd:

                Country Codes

                C00 Germany
                C02 Rest of USA (in 1991 became all of USA)
                C03 California (until MY 1991)
                C04 Puerto Rico
                C05 France
                C06 French colonies
                C07 Italy
                C08 Japan (LHD)
                C09 Sweden
                C10 Switzerland
                C11 Austria
                C12 Denmark
                C13 Finland
                C14 Taiwan
                C15 Hong Kong
                C16 UK
                C17 British service personnel stationed in Germany
                C18 UK
                C18 Japan (RHD) from MY 1998
                C19 Luxemburg
                C20 Holland
                C21 Norway
                C22 Belgium
                C23 Australia
                C24 New Zealand
                C26 Singapore
                C26 South Africa from MY 1998
                C27 Spain
                C28 Greece
                C31 Saudi Arabia
                C32 Oman
                C32 Arab Gulf States from MY 1998
                C36 Canada
                C45 Singapore
                C66 USA (pre MY 1986)
                C69 France (pre MY 1986)
                C72 Switzerland (pre MY 1986)
                C98 non-specific RHD production (Cyprus, etc)
                C99 Special

                tot slot, mijn antwoord op het nederlandse Porsche forum:

                Betreffende km standen:
                1. Boekje checken
                2. Kijken of er een factuur bij zit (liefst wel, hier is alles “above board” en niet zoals in Belgie “e papiereke voor de belaaaastingen en e envelopeke me zwoart geld voor u, meine goeie man”)
                3. km standen natrekken bij de MOT (Britse APK ) certificaten
                4. HPI check doen om te kijken of de wagen ooit betrokken was in een ongeval/ gestolen & recovered
                5. AKK laten doen en huidige conditie volledig laten checken. Maakt niet uit dat 2 jaar geleden £3000 is uitgegeven bij Autofarm.
                6. Koop meteen een cosmetisch goede wagen. Technische zaken zijn altijd op te lossen, cosmetics of history neemt veel meer tijd & geld in beslag.

                En nu maar zoeken naar dat kreng :lol: :wink:

                Groeten uit het vriezige Nottingham

                bert

                0

                  De eerste is van pininfarina, de tweede is de in-house 2+2!

                  ;)

                  Bert

                  0

                    Ja, ik heb er ervaring mee aangezien ik in Engeland woon.

                    1. Je hebt het document V5C nodig, afgetekend voor export.
                    2. Je kiest een wagen die in fabrieks originele conditie staat. Allle tuning spul en wat nog kan potentieel problemen opleveren ofwel tijdens de locale keuring alvorens toegelaten te worden tot het “belgisch gelijkvormigheids attest” equivalent,
                    ofwel omdat d’ieteren eigenlijk liever niet een niet -originele porsche wil homologeren.

                    Je moet wel even opletten met het mist achterlicht. In de UK brand het rechts achter, in europa links achter. Ook heb je vaak RHD koplampen gemonteerd op je LHD engelse wagen, dus dan moet je niet alleen de glaasjes vervangen maar de hele koplamp.

                    als je vragen hebt, dan hoor ik het wel.

                    Groetjes,

                    Bert

                    0

                      Erlkoning= ontwikkelings wagen. De wagen is helemaal niet gekocht: het is gewoon een prototype van de 997 dat aan het einde van de ontwikkeling is gekomen. Porsche ontmanteld/vernield al hun ontwikkelings prototypes sowieso dus deze kunstenaar heeft gewoon het werk voor Porsche AG in een “kunstvorm” gezet.

                      Clarkson en de 911 is een oud verhaal. Hij haat de 911, hij haat de 911 rijders, hij haat het concept van motor achter/aandrijving achter en het succes dat Porsche heeft met dit concept and he hates to love his hate.

                      :roll: No cure for this man, except a 944 turbo which he loves to bits.

                      Bert

                      0

                        Mjaaa jajaja. Die “sommige modellen” zijn dus de 924 turbo en de 924S; modellen die werden ontwikkeled NADAT het project 924 was gecommercialiseerd omdat de 924 “etwas puff” misste. De 924turbo (project 931) kwam op de markt in de nazomer 1978.

                        En toen de 924S op de markt kwam, was de 944 al aan zijn tweede ontwikkelingsfase toe!!

                        Bert

                        0

                          De 924 heeft 4 bouts wielen (vw origine); de 928 5 bouts. De Z/W foto’s zijn van een “porsche origine”, welllicht de 928?

                          ;)

                          bert

                          0

                            Raes racing?

                            Uitlijnen alleen is niet voldoende, corner weighting transformeert de wagen.

                            Ik kies alleen mensen die een “beisbarth” alignment bank hebben. Ik weet niet welke Porsche je hebt, maar zeker vanaf de 993 is het enorm belangrijk de kinematische achter ophanging juist te hebben.

                            Niet zo veel etablissementen hebben de juiste equipment. De beste “tuning” die je kan hebben voor je porsche is de correcte ophanging set-up.

                            Its not how fast you go, but how you go fast

                            Groetjes,

                            Bert

                            0

                              Sure. Waar is de middenstijl in de deur? waar is het deurslot? Apart zoals de ZX of geintegreerd in de deurgreep van de 911?;)

                              Bert

                              0

                                http://www.specialistcarsltd.co.uk/porsche_sales/996GT2RSEvo650.htm

                                John @ specialist cars heeft ook zo’n ding staan. Is dus een GT2 waarbij alle luxe is afgehaald en vervangen door GT3 RS specificatie. Client bestelde GT2 en dan by Porsche Sonderwunsch de RS specificatie erop laten zetten.

                                De ultime porsche turbo, net zoals de RS de ultime normally aspirated 996 is.

                                ;)

                                Bert
                                Bert

                                0

                                  Datsun 240 of 260 Z, unique shape of windshield.

                                  ;)

                                  Bert

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 138)